Stebėtina – daugybė milijardinių kompanijų buvo įkurtos būtent tokioje vietoje

Ką bendro turi „Lotus“, „Apple“, „Amazon“, „Walt Disney“, „Yankee Candles“, „Google“, HP, „Harley-Davidson“ ir daug kitų labai garsių kompanijų? Jas sieja įkūrimo vieta. Tik kodėl?
„Amazon“
„Amazon“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Akivaizdu, kad šios kompanijos nebuvo įkurtos tame pačiame miestelyje. Tiesą sakant, jos nebuvo sukurtos net toje pačioje šalyje – „Lotus“ yra britų automobilių gamintojas. Tai kaip jas sieja panaši istorijos pradžia? Visos šios milijardinės kompanijos buvo įkurtos garažuose.

Ir tai net nėra pilnas sąrašas – jį būtų galima plėsti ir plėsti. Šimtai dabar garsių kompanijų buvo įkurtos įvairiose pašiūrėse, garažuose, sandėliukuose. Ir tai nėra tik sutapimas – garažas iš tikrųjų yra puiki vieta verslo pradžiai. Tik kodėl?

Amerikietiški garažai (dauguma tų kompanijų yra amerikietiškos) įprastai turi sąlyginai lygias grindis ir neblogą elektros instaliaciją. Tai reiškia, kad garažui virstant biuru nereikia didelių papildomų investicijų ar nuolatinių pokyčių. Garažas yra didelė atvira erdvė, kurią greitai galima paversti biuru, sandėliuku ar net gamybinėmis patalpomis. Furgonai gali lengvai pristatyti ir išvežti įvairius daiktus.

Svarbiausia – garažas yra pigiai išlaikoma erdvė. „Google“ nuomojosi savo pirmąjį garažą iš Susan Wojcicki. Pigi erdvė suteikė kompanijai galimybę būti šalia kitų technologijų įmonių ir nešvaistyti savo pradinių investicijų. Tačiau dauguma žmonių verslus pradeda garažuose todėl, kad juos jau turi šalia savo namų.

Jeffas Bezosas „Amazon“ kompaniją taip pat įkūrė savo garaže. Vietos čia buvo tiek mažai, kad susitikimus jis organizuodavo kitur – dažnai „Barnes & Noble“ knygyne. Kai įkūrė „Amazon“, Bezosas jau buvo garsus finansų ir technologijų rinkos ryklys – būdamas 30-ties jis tapo vienu jauniausių viceprezidentų Volstryte.

Galbūt ta garažinė pradžia yra tik įdomus faktas, tačiau kartu tai gali būti ir pamoka tiems, kurie mano, kad negali pradėti vystyti savo verslo (ar kitokios idėjos) dėl to, kad neturi tam idealiai tinkamų sąlygų. Tūkstančiai sėkmingų verslininkų savo imperijas sukūrė iš nieko. Tiksliau – iš garažo ir entuziazmo. Kai (jei?) vėl turėsite dirbti iš namų, pagalvokite, ar tai nėra gera proga pradėti šį tą naujo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis