Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Teks permąstyti: arti esanti autobusų stotelė nebebus privalumas perkant būstą

Nekilnojamojo turto skelbimuose dažnai nurodoma, kad greta yra stotelė, traukinių stotis, tačiau šis bruožas nebėra toks svarbus perkant būstą, ypač prabangų. Tokias išvadas padarė turto valdymo bendrovė „MetLife Inc.“, atlikusi naujausią tyrimą, skelbia „Bloomberg“. 
Dalijimosi ekonomika
Dalijimosi ekonomika / 123rf.com nuotr.

Dėl pavėžėjimo paslaugas teikiančių bendrovių, tokių kaip „Uber“ ir „Lyft“, taip pat elektromobilių ir savaeigių transporto priemonių atsiradimo, nekilnojamojo turto, esančio patogiose susisiekimo vietose (greta autobusų ir traukinių stotelės), kainos turėtų kristi.

„Jau dabar žmonės linkę mokėti šiek tiek mažiau už tą patį susisiekimo lygį, nes jie turi pasirinkimą“, – „Bloomberg“ sakė „MetLife Investment“ nekilnojamojo turto analitikas Adamas Ruggiero.

Tyrime pateikiamas San Fransisko pavyzdys. Būstai, esantys penkios minutės iki viešojo transporto sustojimo, paprastai būdavo 20 proc. brangesni, tačiau, į miestą įžengus „Uber“, jie atpigo 5 proc. A.Ruggiero teigia, kad nekilnojamasis turtas prie viešojo transporto sustojimų vis tiek bus brangesnis, bet ne tiek, kaip anksčiau.

Dar labiau situaciją turėtų pakeisti savaeigiai automobiliai, dėl kurių nebereikės pirkti ir statyti didžiulių automobilių stovėjimo aikštelių.

Tikima, kad dėl šių pokyčių ateityje taps populiariau plėtoti projektus lengvai pasiekiamose ir neapkrautose gatvėse, nors ir toliau nuo viešojo transporto.

„Žmonės svarstytų persikelti į priemiesčius, jei susisiekimas taps patogesnis“, – aiškina A.Ruggiero.

15min skelbė, kad panaši tendencija yra pasiekusi ir Lietuvą. Tūkstantmečio arba vadinamajai Y kartai rūpi ne tik, kad greta būsto būtų mokykla ar darželis, bet ir automobilių dalijimosi bei kitos šiuolaikinės paslaugos.

Nekilnojamojo turto skelbimuose šį kriterijų jau įtraukia būstų pardavėjai, o plėtotojai patys kreipiasi į įmones, kad šalia jų projektų galėtų įrengti zonas, kuriose pirkėjai galėtų palikti tokius automobilius. Specialistų teigimu, taip plėtotojai bando atkreipti dėmesį į save, o į rinką atėjus Z kartai, ši tendencija dar labiau išryškės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai