Antrąją vietą konkurse užėmė architektų „Studija 501“, „SRP projektas”, „LT projektai“ ir „Mutuus“ sukurti „Neries vartai“. Jiems turėtų atitekti 7 tūkst. eurų premija.
Trečiąją vietą užėmė „TEC Infrastructure“ su „Lux semita“ architektūrinė tilto idėja. Jiems turėtų atitekti 4 tūkst. eurų.
Tolimesniame konkurso etape vyks finalininkų pateiktų dokumentų vertinimas, po kurio paaiškės, ar nėra jokių teisinių kliūčių skelbti galutinius rezultatus ir įteikti laimėtojams pinigines premijas.
Su geriausios konkurso idėjos laimėtojais bus sudaryta sutartis. Po to seks kitas etapas – techninio projekto parengimas ir statybos darbų konkurso paskelbimas.
Architektūrines idėjas atrinko Lietuvos architektų sąjungos sudaryta komisija. Ekspertai vertino, kaip architektams pavyko tinkamai užtikrinti saugų ir patogų susisiekimą dviračiais tarp dviejų gatvių, pritaikyti tiltą specialiųjų tarnybų automobiliams, užtikrinti, kad po tiltu galės vykti saugi laivyba, t. y. tilto vietoje upės farvateryje būtina išlaikyti 30 metrų pločio ir 5 metrų aukščio nuo upės iki tilto ribą.
„Įvertinome visas 9 naujojo tilto per Nerį architektūrines idėjas, o dabar, kaip numatyta konkurso sąlygose, vyks aukščiausią įvertinimą gavusių tilto idėjų autorių kvalifikacijos vertinimas. Tikimės sutartį su laimėtojais pasirašyti dar šiais metais“, – pranešime spaudai cituojamas Vyriausiasis miesto architektas ir konkurso komisijos narys Mindaugas Pakalnis.
Pateiktos ir komisijos geriausiai įvertintos konkursui idėjos autoriai siūlo naujuoju medinės arkinės konstrukcijos tiltu sujungti upės krantus keturiuose taškuose, apatinėse ir viršutinėse krantinių terasose, taip užtikrinant patogų žmonių judėjimą. Neįgalieji ir šeimos su vaikais vežimėliuose galės judėti tiltu tiek viršutine, tiek apatine dalimi.
Vakarinėje pusėje tiltas pratęstų esamą dviračių tako trasą, o rytiniame driektųsi link gatvių sankirtos, kur pratęstų pėsčiųjų taką ir įsilietų į dviračių takų sistemą.
Pagal architektų idėją, pagrindinės tilto konstrukcijos bus gaminamos iš vietinės ir atsinaujinančios medžiagos – medienos.
Liepos pabaigoje BNS pranešė, kad Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė architektūrinės idėjos konkursą pėsčiųjų tiltui per Nerį Vilniuje. Šis tiltas sujungs Upės ir A.Goštauto gatves ties „Green Hall“ biurų pastatais Žvėryno pusėje. Vilniaus miesto savivaldybė konkursą organizavo kartu su Lietuvos architektų sąjunga.
Architektūrinio projekto konkursui buvo pateikti 9 projektiniai pasiūlymai.
Jo statybai savivaldybė planuoja skirti ne daugiau nei 5 mln. eurų.
Tilto plotas turės būti apie 8,5 metro, 3 metrai bus skirti pėstiesiems, 4 – dviratininkams, jo prieigos taip pat turės būti suprojektuotos atsižvelgiant į pėsčiųjų ir dviratininkų srautus.
Anksčiau skelbta, kad tiltas turėtų atsirasti 2022–2023 metais.
15min primena, kad šio tilto reikalingumą kvestionuoja vilniečiai. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybė anksčiau yra komentavusi, kad ši jungtis svarbi kuriant pėsčiųjų, dviratininkų, riedutininkų, paspirtukininkų susisiekimo tinklą. Be to, neslepiama, kad juo naudosis ir planuojamame Vyriausybės miestelyje dirbsiantys žmonės.
Seimo valdybai nepritarus siūlymui ministerijų miestelį kurti prie parlamento, Finansų ministerija rekomenduoja Vyriausybei rinktis iš kitų variantų. Atmetus siūlymą pastatus statyti aikštelėje greta Seimo, Vyriausybės antroji alternatyva – Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) teritorija.
Užvingio salos tiltas prie „Litexpo“
Kitas pėsčiųjų tiltas per Nerį turėtų iškilti tarp „Litexpo“ ir Vingio parko. 15min skelbė, kad jau vyksta ir jo projektavimas, viešinimui pateikti projektiniai pasiūlymai.
Vilniaus savivaldybė rangos darbų konkursą ketinama skelbti 2021 metais.
„Parengus techninį projektą, skelbsime rangos darbų konkursą ne anksčiau nei 2021 metais. Galutinė statybos darbų kaina bus aiški tik po rangos konkurso“, – anksčiau 15min sakė Vilniaus miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis.
Anksčiau skelbta, kad pagal konkurso sąlygas projekto sąmata neturėtų viršyti penkių milijonų eurų. Planuojama, kad naujasis pėsčiųjų tiltas turėtų būti pastatytas per ateinančius ketverius metus.