Lazdynų gyventojai pasiskundė ir Valstybinei teritorijų planavimo ir statybos inspekcijai.
Gyventojai kreipėsi su krūva nusiskundimų
Gyventojai piktinasi, kad vykdant paprastą kosmetinį remontą buvo pašalintos antrosios įėjimo durys, ir reikalauja jas sugrąžinti.
„Jokių veiksmų administratorius nesiėmė, šalta butuose. Po remonto laiptinėje krenta dažai. Namo stogo būklė yra įvertinta 2 iš 5, visur atsipleišėja, dažnai prateka vanduo. Bituminė danga susipūslėjus. Į butus prateka vanduo, kaupiasi pelėsis. Namo administratorius tik skėsčioja rankomis ir jokių veiksmų nesiima, tik šneka gražius pažadus“, – rašoma 15min pasiekusiame gyventojų skunde.
Architektų gatvėje gyvenantys žmonės aiškina, „Lazdynų būstas“ vietoje renovacijos siūlo brangų lopymą. Netenkina jų ir šiukšlių laikymo situacija.
„Namo konteinerio patalpa neatitinka sanitarinių reikalavimų. Tvarkant namo laiptinę ji nebuvo remontuojama. Tarp vamzdžio ir nepritaikyto, pagal projektą šiukšlių plastmasinio konteinerio yra didelis tarpas, sklinda nemalonūs kvapai, plinta ligos. Šalia namo pastatyti požeminiai konteineriai, tačiau pagal planus visame name naikinti šiukšlių šalintuvo vamzdį niekas nedaroma“, – Lazdynuose gyvenantys žmonės rašė 15min.
„Lazdynų būstas“: pačių gyventojų nedomina renovacija
„Lazdynų būsto“ atstovas Paulius Ugianskis 15min teigė, kad įmonė ne kartą siūlė gyventojams atlikti namo renovacijos darbus. Anot jo, buvo vykdomas susirinkimas, taip pat balsavimas, tačiau dauguma gyventojų pareiškė, kad daugiabučio namo renovacija jų nedomina.
„Atkreipiame dėmesį, kad butuose šalta tikrai ne dėl to, kad nėra tambūro durų, nes jų įtaka energiniam efektyvumui yra minimali. Butuose šalta dėl kitų priežasčių: nesandarių sienų, langų ir durų butuose, dėl uždengtų ar užstatytų radiatorių, dėl savavališkai butuose pakeistų didesnio galingumo radiatorių, nelegaliai įrengto grindinio šildymo, kas išbalansuoja visą šildymo sistemą name. Visa tai padėtų išspręsti kompleksinė daugiabučio renovacija, tačiau, kaip jau minėjau, gyventojai patys atsisakė namo modernizacijos“, – aiškino jis.
P.Ugianskio teigimu, vykdant gyventojų apklausą dėl laiptinės remonto, buvo pasirinktas pigiausias rangovas. O jų darbų kokybe nebuvo patenkintas nei pats administratorius, nei namo bendraturčiai.
„Ne kartą kreipėmės į rangovą su raginimais ištaisyti defektus, tačiau palaikyti konstruktyvų dialogą sekėsi sunkiai. Nepaisant to, mes ir toliau dedame visas pastangas, kad nekokybiškai atlikti darbai būtų ištaisyti. Kadangi atstovaujame gyventojų interesams, jei reikės, imsimės ir teisinių priemonių, kurios įpareigos rangovą tinkamai atlikti laiptinės remonto darbus“, – sakė įmonės atstovas.
P.Ugianskis aiškina, kad 2018 metų rugpjūtį „Lazdynų būstas“ paskelbė balsavimą, kurio metu klausė gyventojų, ar jie sutinka, kad būtų užvirintas šiukšlių šalintuvas. Tada esą gyventojai šiuo klausimu ir vėl buvo pasyvūs – iš 36 išsiųstų biuletenių sugrįžo tik 12, todėl balsavimas laikomas neįvykusiu.
Nusiskundimų negirdėjo ilgą laiką
Prieš tai, 2018 metų kovo mėnesį, buvo remontuotas 2-os laiptinės lifto šachtos stogelis, per kurį bėgo vanduo į namo laiptinę. 1-os laiptinės stogą įmonė remontavo 2018 metų spalį.
„Po šių darbų jokių nusiskundimų dėl stogo būklės iš gyventojų nesame gavę. Vertinant bendrai, stogo būklė yra patenkinama. Tas užfiksuota ir namo kasmetinės apžiūros aktuose“, – tikina jis.
Be to, jis pabrėžia, kad kalbant apie laiptinės tambūro duris, per beveik 3 metus nuo laiptinės remonto darbų atlikimo dėl durų į juos nesikreipė nė vienas gyventojas. O informacijos, kad tambūro durys buvo išimtos laiptinės remonto metu, bendrovė taip pat neturi.
„Sutartyje su rangovu durų demontavimo darbai numatyti nebuvo, tad „Lazdynų būstas“ šių darbų tikrai neužsakinėjo, juolab pats nesiėmė iniciatyvos demontuoti duris. Susisiekėme su rangovu, kuris taip pat tvirtino, kad, atliekant laiptinės remontą, durys demontuotos nebuvo. Šiuo metu toliau aiškinamės, kas užsakė durų demontavimą“, – 15min komentavo P.Ugianskis.
Po 15min aprašyto atvejo – „Konfliktas Vilniaus centre: smunkant stogui gyventojai kaltina namo administratorių“ – su panašia situacija susidūrė ir 33 namo gyventojai, kurie pusantrų metų žiūri į kiauras lubas ir laukia griūties. Abiejų namų administratorius tas pats – „Naujamiesčio būstas“.
„Icor“ pastatų priežiūros įmonė „City Service“ iš viso valdo 24 Lietuvoje kontroliuojamas bendroves, kurios nuo liepos 1 dienos veiks vienodu prekės ženklu. Tarp jų yra ir „Naujamiesčio būstas“ bei „Lazdynų būstas“.