15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniaus oro uosto uždarymui dar tik ruošiamasi, o pasekmes viešbučiai jaučia jau dabar

Nors iki Vilniaus oro uosto uždarymo dėl tako rekonstrukcijos liko keli mėnesiai, tačiau viešbučių ir trumpalaikės nuomos verslo atstovai jau skundžiasi, kad vidurvasario rezervacijų skaičius smarkiai krito.
Kelionė
Kelionė / 123rf.com nuotr.

Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbai bus pradėti šių metų liepos 14 dieną. Oro uostas tam laikotarpiui bus uždarytas, o visi skrydžiai bus nukreipiami į Kauną. Planuojama, kad darbai truks 35 dienas, o rugpjūčio 18 dieną takas vėl turės priimti lėktuvus. Tačiau viešbutininkai ir trumpalaike būstų nuoma besiverčiantys žmonės skundžiasi – rezervacijos lyginant su ankstesnių metų tuo pačiu laikotarpiu krito perpus.

Nebeturi užsakymų

Socialiniame tinkle „Facebook“ per trumpalaikės nuomos platformą „Airbnb“ butus sostinėje nuomojantis Daumantas Mikučionis rašė, kad liepos mėnesį labai sumažėjo užsakymų.

„Liepos mėn. neturėsim Vilniaus oro uosto. Atrodo, tas mėnuo dar toli, bet kaip tai paveiks šalies ekonomiką, matosi jau dabar – pavyzdžiui, per mažytę asmeninę prizmę: mano „Airbnb“ butų užsakymai Vilniuje. Ruoškimės ramiam vidurvasariui be girtų britų pinigų“, – rašė jis socialiniame tinkle.

Facebook.com/Daumanto  Mikučionio rezervacijų statistika
Facebook.com/Daumanto Mikučionio rezervacijų statistika

Jam antrino trijų žvaigždučių viešbutį sostinės Žemaitės gatvėje valdanti Ona Sidikerskienė. „Žemaitės viešbučio“ direktorė 15min pasakojo, kad liepos ir rugpjūčio mėnesiais, kai bus uždarytas Vilniaus oro uostas, smarkiai krito rezervacijų skaičius. Viešbučio gyvavimą tuo laikotarpiu palaikys iš esmės tik autobusais atvažiuojantys turistai.

„Liepos, rugpjūčio mėnesiai šiemet liūdni, rezervacijų labai mažai. Išimtis – grupės, kurios atvažiuoja autobusais. Anksčiau būdavo žymiai geriau. Turėdavome užsakymų iš įvairių šalių, ypač tų, kurių turistai važiuoja aplankyti Druskininkus. Ankstesniais metais liepa ir rugpjūtis būdavo labai paklausūs. O dabar tik grupės. Oro uosto uždarymas turi labai neigiamą įtaką“, – sakė viešbučio vadovė.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus oro uoste pasirašyta kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos sutartis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus oro uoste pasirašyta kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos sutartis

Rezervacijos krito perpus

Anot O.Sidikerskienės, gegužę ir birželį pokyčių ji nemato, tačiau liepą rezervacijų skaičius krito perpus.

„Birželis ir gegužė nesiskiria nuo praeitų metų. Liepą–rugpjūtį jaučiamas staigus užsakymų kritimas. Šiemet turbūt apie 50 procentų mažiau užsakymų, palyginti su praėjusių ir užpraėjusių metų laikotarpiu. Lietuviai atideda viską iki paskutinės minutės, o užsieniečiai ne. Anksčiau jau vasarį būdavo gaunami užsakymai liepos–rugpjūčio mėnesiams. Labai didelis skirtumas lyginant šiuos metus“, – kalbėjo viešbučio vadovė.

O.Sidikerskienės teigimu, toks kritimas logiškas, mat didelė dalis turistų atskridę apsistodavo Vilniuje, o vėliau iškeliaudavo į kitus Lietuvos miestelius. Dabar turistams patogiau bus apsistoti Kaune, iš kurio skirs atgal.

„Mes ir taip, ir taip svarstom, ką čia daryti. Visokias reklamas mėginam siųsti. Tai turės įtakos tiems, kurie atskrenda lėktuvais. Tiems, kurie važiuoja autobusais, tai neturi įtakos. Žinoma, kam važiuoti iš Kauno į Vilnių. Jeigu važiuoja senamiesčio žiūrėti, tada kitas dalykas. Bet šiaip, ko važiuoti į Vilnių? Ypač jei vasarą atskrenda, apsistoja kelias dienas Vilniuje, nuvažiuoja į Druskininkus ar į Birštoną, pabūna ir vėl grįžta į Vilnių. O dabar iš Kauno daug arčiau nuvažiuoti. Vilnius čia labai nukentės“, – tikino ji.

Vilmanto Raupelio nuotr./Kauno oro uosto aviacijos šventėje demonstruoti lėktuvai
Vilmanto Raupelio nuotr./Kauno oro uosto aviacijos šventėje demonstruoti lėktuvai

Paklausus, ar ketina kelti kainas, kad kompensuotų nuostolius, pašnekovė teigė to daryti neketinanti dėl didelės konkurencijos: „Čia tragedija viešbučiams. Kelti kainų tuo laikotarpiu neišeina, ir taip nėra atvažiuojančių, o konkurencija didelė. Vienas pakels, kiti numuš. Tas, kuris pakels, išvis nieko neturės“.

E.Šiškauskienė: klientai nėra tinkamai informuoti

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė teigė, kad apie staigų rezervacijų skaičiaus kritimą kalbėti dar per anksti, nes dažnai viešbučiai prisipildo prieš mėnesį. Anot jos, apie tai, kaip iš tiesų sostinės viešbučių rinką paveikė Vilniaus oro uosto uždarymas, galima bus kalbėti tik liepą.

„Labai įvairių nuomonių yra. Sunku pasakyti, nes dabar būna daug paskutinės minutės rezervacijų. Jaučiasi šiek tiek pakritimas, bet kai kurie viešbutininkai sako, kad nelabai smarkiai. Nes koks skirtumas grupėms, ar jie nusileis Kaune ir vėliau juos atveš į Vilnių. Čia bus labai įvairiai. Asociacijos nariai teigė, kad realius skaičius pasakys liepos pabaigoje“, – 15min sakė asociacijos vadovė.

Anot E.Šiškauskienės, pagrindinė problema, su kuria dabar susiduria viešbučiai, kad rezervavimo sistemose klientai nėra tinkamai informuojami apie pasikeitimus.

„Kaunas labai rimtai pasiruošęs iš savo oro uosto vežti į autobusų stotį, kad žmonėms būtų patogus susisiekimas. Iš Vilniaus dar nelabai matome tokio postūmio. Kalbėjome su savivaldybe, jie sako, kad čia oro uosto reikalas. Tas mums truputį kelia nerimą. Neramu ir dėl to, kad kai žiūri skrydžius, nėra nurodyta, kad Kaunas yra netoli Vilniaus. Eisime susitikti su Susisiekimo ministerija, nes dabar Vilniaus kaip ir nėra. Turėtų aiškiai matytis, kad tupiama Kaune, kad jis netoli Vilniaus, kad jis yra Lietuvos miestas. Kol kas tai nesutvarkyta“, – sakė ji.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Evalda Šiškauskienė
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Evalda Šiškauskienė

Trūksta dėmesio turizmui

Paklausus, kaip vertina, kad oro uostas uždaromas turizmo sezono piko metu, asociacijos vadovė tikino, kad tai nėra gerai, tačiau supranti darbų sudėtingumą.

„Apie tai labai ilgai diskutavome. Žinoma, tai yra labai blogai, bet mums buvo smulkiai pristatytas planas ir išaiškinta, kad visi paruošiamieji darbai vyko žiemą ir pavasarį. Tai bus paskutinis etapas, kurio negalima atlikti, pavyzdžiui, dabar, kai sninga. Manau, kad nėra specialiai vasarą daroma, čia yra toks darbų eiliškumas“, – kalbėjo E.Šiškauskienė.

Be to, pašnekovės teigimu, šiuo metu trūksta politikų dėmesio turizmui, o Kaunas šiuo atveju smarkiai lenkia Vilnių. Jos nuomone, sostinės viešbučiai nejaustų pokyčių, jei miestas skirtų pakankamai dėmesio rinkodarai ir būtų tinkamai sureguliuotas eismas tarp oro uostų.

„Turizmui deramo dėmesio nėra, ypač politikų. Tai ūkio šaka, kuri generuoja milijardus, bet pasigendame strategijos ir sisteminio požiūrio. Vien turizmo rinkodarai metams skirta nepilnai 300 tūkst. eurų. Tai pasityčiojimas. Vilniuje norisi didesnio proveržio, ir tie 100 kilometrų neturėtų jokios įtakos, jei būtų puikiai sureguliuotas judėjimas, transportas. Užsienio masteliais valanda yra nedidelis laikas. Kaune dabar toks proveržis, matosi, kiek jie skiria dėmesio rinkodarai ir naujiems skrydžiams pritraukti. Vilniuje norėtųsi taip pat daugiau pasiruošimo sezonui“, – teigė E.Šiškauskienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gedimino prospektas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gedimino prospektas

Keleivių sumažės

Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė anksčiau skelbė, kad rekonstrukcijos metu 40 proc. sumažės keleivių skaičius.

„Prognozuojame, kad ne mažiau nei 40 proc. sumažės keleivių skaičius, jei lyginsime praėjusius metus ir šiuos metus, kai bus uždarytas Vilniaus oro uostas. Vadinasi, kad tikrai 40 proc. kėdžių nebus perkelta iš arba į Kauno oro uostą. Kai sumažės vežėjų skaičius, automatiškai konkurencingumas ir kaina išaugs“, – anksčiau teigė Ž.Gavelienė.

Dėmesys sutelktas į Kauną

Kol bus rekonstruojamas Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas, visi skrydžiai bus nukreipti į Kauną.

Tuo pasinaudojo vežėjai, kurie žada užtikrinti tinkamą susisiekimą su Kauno oro uostu. Kovo pradžioje Lietuvos oro uostams pakvietus šalies vežėjus peržiūrėti susisiekimo tarp Vilniaus ir Kauno oro uosto reguliarumą, dvi transporto bendrovės pranešė apie savo planus didinti maršrutų skaičių bei kurti naujus maršrutus.

Vilniaus oro tako rekonstrukcijos metu bus pakeista senoji tako danga, sutvirtintas jo pagrindas, įrengtos naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos bei rekonstruota signalinių žiburių valdymo sistema. Darbus atliks Latvijos bendrovė „A.C.B.“ kartu su Lietuvos įmone „Autokausta“ ir grupe subrangovų. Rekonstrukcijos darbų vertė turėtų siekti 19 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais