Vilniečiai baiminasi „Žvėrkūnkiemio“: sostinės rajone kils daugiau nei 300 butų

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Rewo“ Žvėryne, Paribio gatvėje, vietoje sandėlių ir buvusios spaustuvės suplanavo daugiau nei 300 butų statybas. Tačiau joms priešinasi gyventojai, kurie sako, kad šiaurinė rajono dalis tuoj galės vadintis „Žvėrkūnkiemiu“, taip bandydami ją sutapatinti su prasto teritorijų planavimo pavyzdžiu tapusiu Perkūnkiemiu. Tačiau bendrovė teigia norinti konstruktyvaus dialogo su bendruomene ir priima visas pateiktas pastabas.
„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas
„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Gruodžio pabaigoje „Rewo“ bendrovė „Paribio 12“ paviešino „Vilniaus architektūros studijos“ parengtus projektinius pasiūlymus. Pagal juos Paribio gatvėje 1,06 ha ploto sklype planuojamas 24,7 tūkst. kv. m bendro ploto pastatai. Juose numatyta 330 butų, taip pat dalis komercinių patalpų, kurios užims 820 kv. m plotą. Daugiabučiai projektuojami 3–7 aukštų.

Esami sklype pastatai (gamybinis pastatas, sandėlis bei kontrolinis punktas) bus rekonstruoti į 3 daugiabučius.

Tuomet „Rewo“ direktorius Edvinas Malevskis 15min sakė, kad statybos leidimą tikimasi gauti 2020 metų antroje pusėje ir iškart startuoti.

Požeminėje automobilių aikštelėje ketinama įrengti 231 vietos požeminę automobilių aikštelę. Taip pat projektuojama 71 vieta dviračiams.

PLAČIAU SKAITYKITE: Prie „Panoramos“ statys dar daugiabučių: „Rewo“ planuoja 330 butų

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas

Bendruomenė išreiškė nepritarimą

Tačiau tokiems planams priešinasi Paribio gatvės bendruomenė. Pirmiausiai pastebėta, kad statomų butų skaičius nuo 266 buvo padidintas iki 330. 2019 metų pradžioje bendrovė organizavo sklypo korektūrą ir tuomet teigta, kad sklype būtų galima statyti 266 butus, skelbė „Verslo žinios“.

„Įdomiausia tai, kad požeminėje aikštelėje suplanuota tik 230 stovėjimo vietų. Kaip manote, kur būsimi naujakuriai laikys 500–600 savo automobilių? Be abejonės – aplinkiniuose kiemuose ir gatvėse“, – rašoma feisbuko grupėje „Šiaurinis Žvėrynas“ įraše.

Dar vienas priekaištas keliamas dėl statinių aukštingumo. Esą, statytojas palei Paribio g. numatęs statyti 8–9 aukštų namus, nors leidžiami 7 aukštai, du iš jų pavadinęs „techniniais aukštais“.

„Tai bus aukščiausi gyvenamieji pastatai visame šiauriniame Žvėryne, kurie dengs Karoliniškių kraštovaizdžio draustinio šlaitus, žvelgiant nuo Gedimino ir Tauro kalno“, – rašoma feisbuke.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas

Taip pat atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad statybas statytojas pavadino „rekonstrukcija“, nors iš tiesų bus statomi nauji namai.

„Taip formaliai padaryta dėl to, kad išsaugotų valstybinės žemės nuomos teisę“, – teigia bendruomenė.

Be to, teigiama, kad bendrovė „absoliučiai niekuo neprisideda prie esamos infrastruktūros gerinimo“.

„Paremontuos keliasdešimt metrų kelio, įrengs naują šaligatvį, niekur nevedantį dviračių taką ir sudės bortukus. Visa tai mes turime ir dabar.

Anaiptol – situacija Paribio g. tik pablogės. Paribio gatvę prie naujųjų namų suplanuota dar labiau susiaurinti – iki 6 metrų pločio – vos tilps du automobiliai“, – feisbuke žeriami bendruomenės priekaištai statytojui.

„Vilniaus architektūros studija“/„Rewo“ planuojamas rajonas Paribio gatvėje
„Vilniaus architektūros studija“/„Rewo“ planuojamas rajonas Paribio gatvėje

Pasigedo poveikio vertinimo

Nemažiau priekaištų išsakė ir architektūrologė ir paveldosaugininkė Jūratė Markevičienė, pati gyvenanti Paribio gatvėje. Tiesa, didžioji dalis jos nepasitenkinimų nukreipta Vilniaus valdžios linkme.

„Daromas planavimas, bet nėra poveikio aplinkai vertinimo. Savivaldybė specialiai sudalinusi į mažus sklypelius ir sako, kad čia nei pagal įstatymus, nei pagal Orhuso konvenciją, nei pagal nieką nereikia daryti to poveikio. Visuomenė turi matyti projekto visumą. Jeigu yra 5 sklypai statybų ir kiekviename po 100 automobilių, tai kiekvienam jų nedaro poveikio vertinimo, nes jis per mažas. Bet juk jie egzistuoja šalia vienas kito, o poveikį bendrą tai daro“, – 15min sakė ji.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas

Anot jos, sostinės Paribio gatvės triukšmo tarša yra „ant ribos“ leistinos, o jos pralaidumas – apsunkintas. Ypač pašnekovė atkreipė dėmesį į Paribio ir Siesikų gatvių sankryžą, kurioje „yra baisi avarinė situacija“.

„Kol ten ko nors nesusitraiškys toje sankryžoje, nieko nebus. Pakabino vieną simbolišką veidrodėlį savivaldybė suprasdama, kad ten avarinė būklė. Ten reikia šviesoforą statyti, nes kitaip ten baisu, nėra jokio matomumo“, – atkreipė dėmesį J.Markevičienė.

M.Pakalnis: projektą dar vertinsime

Vilniaus miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis 15min komentuodamas sakė teigiamai vertinantis faktą, kad vietoje apleistos bazės atsiranda miesto centrinei daliai charakteringas kvartalas. Be to, „Rewo“ projektas, jo teigimu, ne toks tankus, koks galėtų būti.

„Lyginti projektinius pasiūlymus, kurie buvo derinti prie detaliojo plano ir su tuo, kas yra dabar, sklypo užstatymas pietinėje dalyje yra sumažėjęs ir situacija pagerėjusi, namai numatyti mažesni. Suprantu, kad bendruomenė rūpinasi, ir gerai, kad rūpinasi. Gausime visą medžiagą, pamatysime, kokie klausimai buvo kelti visuomenės, kokie vystytojų atsakymai ir tuomet spręsime, pritarti ar ne pasiūlymams“, – aiškino jis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Mindaugas Pakalnis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Mindaugas Pakalnis

Pasak M.Pakalnio, daugiabučiai statomi centrinėje miesto dalyje ir pagal reglamentą vienam butui skiriama mažiau nei viena vieta automobiliui. Dėl to reikalauti įrengti daugiau vietų mašinoms savivaldybė negali, o ir pagal miesto strategiją siekiama, kad žmonės gyventų kuo kompaktiškiau.

„Tada judės daugiau pėsčiomis, mažiau automobiliais. Perteklinių parkavimo vietų darymas tik skatina žmones turėti automobilius. Aišku, Paribio gatvė nėra sutvarkyta ir dabar vyksta laukinis parkavimas, ypač vakarais. Tuos dalykus žinome. Kai tik būna finansinės galimybės, savivaldybė tas gatves tvarko, ateis laikas ir Paribio gatvei“, – kalbėjo jis.

M.Pakalnis nesutinka su gyventojų teiginiais dėl pastatų aukštingumo, tačiau patikino, kad šis aspektas bus vertinamas.

Į J.Markevičienės pastabas dėl nedaromo poveikio vertinimo miesto vyr. architektas atsakė, kad rengiant bendrąjį planą jis buvo atliktas. Jame nustatyti ribiniai rodikliai ir pagrindinės transformacijos.

„Makro lygmenyje tikrai buvo svarstyta, ką tam tikrose teritorijose būtų galima daryti. Poveikį kraštovaizdžiui, transporto infrastruktūrai vertiname visada. Teigti, kad poveikis nevertinamas, teigti nedrįsčiau. O jeigu kalbama apie procedūrų atlikimą, tai kas iš jų, mums reikia realaus rezultato. Pastatai turi nedarkyti kraštovaizdžio, turi būti adekvati susisiekimo sistema suprojektuota, kad pastatas atitiktų normas. Kokio rezultato tikėtumėmės kitokio, atliekant visame Žvėryne vykstančių statybų analizę? Nemanau, kad ji kažkokius kitokius dalykus pasakytų“, – kalbėjo M.Pakalnis.

Be to, jis teigė, kad savivaldybė planuoja parengti Žvėryno detaliojo plano keitimą, kompleksiškai išnagrinėjant visą rajoną.

„Vilniaus architektūros studija“/„Rewo“ planuojamas projektas Paribio gatvėje
„Vilniaus architektūros studija“/„Rewo“ planuojamas projektas Paribio gatvėje

„Rewo“: tikimės konstruktyvaus dialogo

Tuo tarpu „Rewo“ direktorius Edvinas Malevskis 15min teigė besiviliantis, kad tai yra diskusijos, kurioje tikisi dalyvauti, pradžia. Jis patikino, kad bendrovei rūpi bendruomenės nuomonė, todėl 2019 metų vasario 5 dieną viešai buvo pristatyti projekto „Paribio 12“ projektinių pasiūlymų sprendiniai, o birželio 11 dieną – detaliojo plano sprendiniai.

„Šie vieši pristatymai nebuvo privalomi – juos, kaip plėtotojai, inicijavome patys kartu su savivaldybe, kadangi esame suinteresuoti atsakyti į visus kylančius klausimus ir iš anksto išgirsti visuomenės atstovų teikiamas pastabas. Po minėtų aptarimų buvo atsakyta į papildomas pastabas. Dabartinė projekto stadija – projektinių pasiūlymų viešinimas“, – aiškino jis.

Viešas svarstymas numatomas sausio 14 d. savivaldybėje, į kurį bendrovė kviečia visus suinteresuotus bendruomenės narius konstruktyviai diskusijai.

Bendrovės nuotr./Edvinas Malevskis
Bendrovės nuotr./Edvinas Malevskis

Į klausimą, kaip vertina terminą „Žvėrkūnkiemis“, E.Malevskis atsakė lakoniškai. Jo nuomone, feisbuke gimusį terminą lėmė nuogąstavimai, kurie atsiranda neįsigilinus į pateiktą informaciją arba diskutuojama pernelyg ankstyvoje stadijoje.

Be to, jis atkreipė dėmesį, kad užstatymo intensyvumo rodiklis yra kvadratiniai metrai, o ne butų skaičius. Esą projekte suprojektuota daugiau butų, tačiau neatsirado daugiau kvadratinių metrų, nei jų buvo ankstesniuose visuomenei pristatytuose sprendiniuose.

„Atsižvelgiant į rinkos tendencijas, butai projektuojami mažesnės kvadratūros, todėl jų skaičius didesnis. Taip pat norėčiau atkreipti dėmesį, kad 2019 m. vasario 5 d. teiktuose projektiniuose pasiūlymuose buvo numatomas 70 proc. sklypo užstatymo tankumas, dabar šis rodiklis – 65 proc., t.y. sklypo užstatome mažiau. Užstatymo intensyvumas nepakito, jo koeficientas tiek pernai vasarį, tiek dabar yra 1,5.

Norėčiau atkreipti dėmesį ir į tai, kad, palyginti su pirminiais pasiūlymais, sklype nuo 30 iki 40 proc. padidėjo želdynų plotas“, – tikina jis.

Pasak E.Malevskio, pirminiuose pasiūlymuose buvo numatytas 7 aukštų ir antstato pastatai, o šiuo metu – septyni aukštai ir techninis aukštas, skirtas liftui užkilti ant terasos, techniniame aukšte nebus gyvenamųjų patalpų. Keliuose korpusuose atsisakant antstatų, aukštingumas yra sumažintas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas

Taip pat jis aiškina, kad sklype šiuo metu numatyta ir mažaaukštė – 3 aukštų – statyba, o pirminiuose pasiūlymuose buvo numatyti 6 aukštai bei antstatas.

„Taigi, palyginti su 2019 m. pradžioje pristatytais sprendiniais, aukštingumas sumažėjo tiek aukštų prasme, tiek ir bendromis pastatų altitudėmis. Kaip matoma viešai pristatytuose sprendiniuose, techninės patalpos – tai lifto šachta. Šiuo liftu namo gyventojai kelsis ant jiems skirtos eksploatuojamos terasos ant namo stogo“, – sakė jis.

E.Malevskis tikino, kad pagal savivaldybės nustatytas sąlygas įmonė ketina sutvarkyti Paribio gatvę ties sklypu. Taip pat įrengti dviračių taką, šaligatvius, pakeisti asfalto dangą, įrengti pėsčiųjų perėjas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Rewo“ sostinės Paribio gatvėje planuoja daugiabučių statybas

O kur savo automobilius statys, kaip bendruomenė aiškina, 600 gyventojų? „Rewo“ vadovas atkreipia dėmesį, kad teritorija, kurioje plėtojamas projektas, savivaldybės sprendimu yra 2-oje zonoje. Šioje zonoje minimalus parkavimo koeficientas yra 0,5 (tai yra, negali būti mažiau nei 182 vietos automobiliams), o maksimalus – 0,75, tai yra negali būti daugiau nei 265 vietos automobiliams.

„Paribio 12 automobilių vietų skaičius atitinka šiuos koeficientus – bus įrengta 231 parkavimo vieta, atsižvelgiant į projekte suprojektuotą butų ir komercinių patalpų skaičių. Taip pat bus įrengta papildomų parkavimo vietų Paribio gatvėje ties sklypu.

Taip pat norėtume nuraminti bendruomenę – mūsų rinkos analizė nerodo tokio drastiško automobilių skaičiaus augimo, kaip diskutuojama socialiniuose tinkluose. Mūsų projekcijos rodo, kad didelę dalį naujų nedidelių „Paribio 12“ būstų įsigys jauni specialistai, dirbantys netoliese įsikūrusiuose technologijų bendrovių biuruose, taigi, mažai tikėtina, kad visi jie naudosis automobiliais“, – kalbėjo E.Malevskis.

„Vilniaus architektūros studija“/„Rewo“ planuojamas projektas Paribio gatvėje
„Vilniaus architektūros studija“/„Rewo“ planuojamas projektas Paribio gatvėje

Registrų centro duomenimis, bendrovę „Paribio 12“ valdo Kipre registruota bendrovė „ANISED ENTERPRISES LIMITED“, taip pat „Dolas“. Pastarosios akcininkai yra E.Malevskis, Andrius Voišnis ir Edvinas Lukaševičius, kurie taip pat yra ir „Rewo“ akcininkai.

15min primena, kad greta šio projekto nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Hanner“ yra pastačiusi kvartalą „Žvėryno namai“. Į viso kvartalo plėtrą, kuri buvo pradėta vykdyti 2013 metais, kompanija investavo 40 mln. eurų, o projekte buvo įrengti 733 butai. Daugiabučiai pastatyti 2018 metų praėjusių metų pabaigoje.

Taip pat netoliese, Siesikų gatvėje nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Realco“ stato daugiabučių kvartalą „Žvėryno panoramos“. Investicijos į projektą turėtų siekti 20 mln. eurų. Skelbta, kad pirmuoju etapu, kuris turėtų būti baigtas 2020-ųjų pirmąjį ketvirtį, bus įrengta 210 butų. Antrojo etapo metu numatyta pastatyti 189 butus. Iš viso projekte planuojami 399 butai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis