Vilniaus NT rinkoje įsivyravo stabilumas: ką tai reiškia?

Naujos statybos butų rinka sostinėje pirmąjį šių metų pusmetį augo, lyginant su praėjusiais metais, tačiau šis augimas – nuoseklus, lėtas, be didesnių šuolių ar kritimų. Stabilios išliko ir butų kainos. Pasak vienos iš didžiausių šalies NT plėtros bendrovių „Omberg group“ ekspertų, tai – geras ir lauktas ženklas, rašoma „Omberg group“ pranešime spaudai.
Lietus Vilniuje
Lietus Vilniuje / Skirmanto Lisausko / BNS nuotr.

Per pirmąjį 2024 metų pusmetį Vilniuje buvo užfiksuoti 1194 naujos statybos butų pardavimai arba vidutiniškai 199 pardavimai per mėnesį. Lyginant su praėjusių metų pirmuoju pusmečiu, sandorių kiekis sostinėje augo 12 proc., nuo 1064 iki 1194.

„Didžiausią aktyvumą fiksavome sausio mėnesį, kai buvo užregistruoti 213 pardavimai, tuo tarpu vasarį – tik 160 pardavimų. Jis tapo išskirtiniu dėl mažesnio pardavimų skaičiaus, tačiau tai galima aiškinti tiek į kitus mėnesius persikėlusiais pardavimais, tiek mažesniu mėnesio dienų skaičiumi“, – teigia „Omberg group“ vadovė Deimantė Laumytė.

Ekspertės teigimu, itin gera žinia yra tai, jog pirminėje rinkoje butų kainos išliko stabilios ir siekia 3200 - 3400 Eur / kv. m.

„Kainų stabilumas yra būtent tai, ko turbulencijas nuolat patiriančioje pastarųjų kelių metų rinkoje tikėjomės bei laukėme. Tai, jog pirmąjį metų pusmetį kainos iš esmės išliko nepakitusios, yra didelis laimėjimas, tikėkimės, kad šią situaciją pavyks išlaikyti kuo ilgiau.

Nebeaugančios butų kainos leidžia pirkėjams ramiau ir užtikrinčiau planuoti naujo būsto įsigijimą, o mums – užtikrinti stabilesnę plėtrą“, – sako D.Laumytė.

Tiesa, „Omberg group“ atstovė pastebi, kad, nors kainos iš esmės nepakito, dalis plėtotojų pirmąjį 2024 metų pusmetį siūlė įvairias nuolaidas, kurios teoriškai mažino kainą apie 8-10 proc.

„Vidutinis naujų butų plotas šiais metais šiek tiek sumažėjo nuo 50 kv. m. iki 48 kv m. Nors tai – nežymus pokytis, jis atspindi ilgalaikę tendenciją: per pastaruosius porą dešimtmečių vidutiniai butų plotai mažėjo nuo 65 kv. m. iki 48 kv. m.

Tokius pokyčius diktuoja besikeičiantis gyvenimo būdas visose Vakarų valstybėse: vis daugiau žmonių renkasi gyventi po vieną, renkasi mažesnius butus, įtakos turi ir miestų tankėjimas. Taigi, vidutinio ploto mažėjimą galime stebėti ir ateityje" – pažymi ekspertė.

Keitėsi rinkos lyderiai

Didžiausią sostinės NT rinkos dalį (11 proc.) pirmąjį šių metų pusmetį sudarė 127 NT plėtros bendrovės „Eika“ pardavimai, pirmąją vietą jai užleido įprastai visuomet dominuojanti „Hanner“. „Omberg group“ stabiliai išliko antra daugiausiai butų sostinėje pardavusi NT bendrovė (105 pardavimai, 9 proc. rinkos), treti – „Rinvest“ (101 pardavimas, 8 proc.).

Populiariausi rajonai tarp naujos statybos būsto ieškančių naujakurių Vilniuje buvo Lazdynai, Žirmūnai bei Verkiai.

„Populiariausiųjų dešimtuke tradiciškai išlieka ir Viršuliškės bei Pilaitė – rajonai, kuriuose naujos statybos būsto pasiūla auga sparčiai, naujus projektus čia vystome ir mes“, – sako „Omberg group“ atstovė.

Daugiausiai butų naujakuriai šiemet įsigijo Lazdynėliuose esančiuose projektuose „Pušų parkas“ (76 pardavimai) ir „Riverland“ (67 pardavimai). Viršuliškėse ir toliau populiariausi išlieka ir viso Vilniaus projektų TOP 5-uke įsitvirtinę „Skylum“ dangoraižiai (47 pardavimai), Pilaitėje lyderiauja „Vyšnių“ gyvenvietė (33 pardavimai).

Augo pasiūla – dar vienas geras ženklas

Naujos statybos butų pasiūlą per pastaruosius šešis mėnesius papildė 35 nauji projektai ar jų etapai, kuriuose yra 2758 butai.

„Tai – daugiau nei dvigubai didesnis naujų butų kiekis lyginant su praėjusių metų pabaiga, kai buvo pasiūlyti 21 naujas projektas su 1220 butų. Akivaizdu, kad toks plėtotojų elgesys rodo rinkos atsigavimą bei lūkesčius jos augimui jau artimiausioje ateityje.

Pakankama pasiūla taip pat padės ir toliau išlaikyti kainų stabilumą, apsaugoti pirkėjus nuo jų augimo, o tai – dar viena rinkos pergalė“, – sako D.Laumytė.

Jos teigimu, auganti butų pasiūla lems didesnį pasirinkimą pirkėjams. Nors paklausa greičiausiai neaugs sparčiai, tikimasi, kad II-ąjį pusmetį pardavimai gali išaugti apie 10 proc., iki 220 pardavimų per mėnesį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis