Vis daugiau dėmesio sulaukianti nuomos rinka: artėjame prie Vakarų šalims įprastos situacijos

Lietuvoje ilgą laiką stebėta tendencija siekti būstą pirkti, o ne nuomotis pamažu pradeda svyruoti, rašoma „Capital Realty“ pranešime spaudai.
Nekilnojamas turtas
Nekilnojamas turtas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Šiuo metu būsto įperkamumas – vienas prasčiausių, tad nenuostabu, kad neretam kyla klausimas: gal atėjo tie laikai, kai nuomotis apsimoka labiau, nei pirkti?

Nuomos rinka – atsparesnė

Nekilnojamo turto brokeris Tomas Rusakas teigia, kad nuomos rinka linkusi svyruoti saikingiau ir rečiau – o ir dėmesio pokyčiams joje skiriama nei kalbant apie NT pardavimų tendencijas. „Jei apie būsto pirkimą, kainas ir įperkamumą kalbame nuolatos, apie nuomą kalbame daug rečiau – ko gero, daugiausiai dėmesio ši NT rinka sulaukė tik pandemijos metu ir prasidėjus kartui Ukrainoje – padidėjus paklausai, stebėjome gan staigų kainų augimą, sukėlusį daug kalbų.“

Vis dėlto, eksperto teigimu, nuomos rinka yra atvirkštinis NT pardavimų atspindys. „Kai rinka auga, vyksta daug pardavimų, nuomos poreikis mažėja, nes lietuviai pirmenybę teikia būsto pirkimui. Šią tendenciją matėme 2020-2021 metais.

Arba, atvirkštinė situaciją, kurią labiausiai pajutome po 2008-2009 metų rinkos svyravimų – sumažėjus įperkamumui, nuoma pasidarė aktualesnė. Panašias tendencijas galime matyti ir šiuo metu. Vis dėlto, tai gan nuosaikios tendencijos – nėra taip, kad nuomos poreikis būtų itin išaugęs, tik apie tai kalbame šiek tiek daugiau.“

Asmeninio archyvo nuotr./Tomas Rusakas
Asmeninio archyvo nuotr./Tomas Rusakas

Tomas, vertindamas dabartinę situaciją nuomos rinkoje, pastebi ir kitų detalių. „Pagal nuomos rinką galima spręsti apie situaciją NT pardavimuose. Atkreipiame dėmesį, kad nors susidomėjimas ekonominės klasės objektais šiek tiek didesnis, bet brangesni, daugiau nei tūkstantį eurų per mėnesį kainuojantys objektai nuomai nėra itin paklausūs.

Tad galima daryti išvadą, kad artėjame prie situacijos, susiklosčiusios daugelyje išsivysčiusių valstybių – kai būstą įsigyti gali aukštesnes pajamas gaunantys gyventojai, o žemesnei ir vidurinei klasei priklausantys asmenys dažniau nuomojasi nei perka savo būstą.“

Kokie rajonai Vilniuje – paklausiausi tarp nuomininkų?

Apžvelgdamas nuomos rinką Vilniuje, Tomas teigia, kad rajonų paklausa nuomai nelabai skiriasi nuo paklausos perkant. Vis dėlto, yra keletas aspektų, kuriuos nuomininkai vertina labiau nei pirkėjai. „Nuomininkai yra labiau linkę vertinti susisiekimą – pavyzdžiui, dažniau nei pirkėjai domisi, kaip arti viešo transporto stotelės ir pan. Atitinkamai nuomai rečiau ieškomas būstas nuo centrinės miesto dalies nutolusiuose rajonuose.“

Lygindamas kainas skirtingose miesto vietose, Tomas teigia nieko nenustebinsiantis sakydamas, kad brangiausia nuoma – miesto centre. „Vis dėlto, yra ir kitų rajonų, kurie itin paklausūs. Pavyzdžiui, savo auditoriją turintis Antakalnis, vertinamas ir dėl žalumos, ir dėl patogaus susisiekimo – be to, šis rajonas paklausus tarp studentų. Analogiškos priežastys aktualios ir besirenkantiems būstą nuomai Baltupiuose, Jeruzalėje.

Dar viena zona, populiari tarp nuomininkų – rajonai, esantys netoli Spaudos rūmų. Tai vieta, iš kurios lengva pasiekti skirtingus miesto taškus, nemaža dalis būstų – antrinės rinkos, tad tai gan ekonomiškas pasirinkimas, ypač tarp nuomininkų, kuriems nuoma – tarsi tarpinis žingsnis prieš įsigyjant savo būstą.“

Vis dėlto, Tomas pastebi, kad nuomai skirti objektai centrinėje miesto dalyje visada išlieka populiarūs. „Įprasta, kad centrinėje miesto dalyje nuomojami mažesni ir brangesni objektai – tačiau jie visada turi savo auditoriją. Ir manau, kad keičiantis įpročiams ir požiūriui į nuomą versus pirkimą, tokie objektai tik populiarės – tikėtina, kad bus mažiau norinčių bei galinčių juos įpirkti, bet daugiau norinčių juos nuomotis.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis