Susisiekimo ministerija ir už geležinkelio statybas Lietuvoje atsakinga įmonė „LTG Infra“ su įmonėmis gruodžio pradžioje pasirašė 620 tūkst. eurų (be PVM) vertės sutartis, pranešė „LTG Infra“.
Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas sako, kad depai yra svarbi tiesiamo europinio geležinkelio dalis – jie užtikrins kokybišką ir operatyvią visų „Rail Balticos“ ruožų techninę priežiūrą.
„Naujoji infrastruktūra yra ypatingai svarbi siekiant užtikrinti visapusišką geležinkelių logistikos krypčių pertvarką ir šalies transporto jungčių atnaujinimą iki aukščiausių standartų. Depų plėtra (...) atvers naujų galimybių verslui bei kurs papildomų darbo vietų“, – pranešime sakė M. Tarnauskas.
„Kelprojektas“ ir „Atamis“ parengs žemės paėmimo projektą, atlikti paimamo turto ar verslo vertinimą, organizuoti žemės bei nekilnojamojo turto išpirkimą, teisingai atlyginant savininkams ar naudotojams bei atlikti kitas susijusias veiklas.
„LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Dovydas Palaima sako, jog parengiamieji darbai bus pradėti jau gruodžio antroje pusėje, o iki šiol bendradarbiauta su Nacionaline žemės tarnyba, vyko susitikimai su vertintojų asociacijomis, nes i vienas svarbiausių uždavinių tiekėjams – tikslus turto vertinimas ir teisingas atlygis žemės savininkams.
Vyriausybė „Rail Baltica“ depų Kaune ir Panevėžyje infrastruktūros vystymo planą patvirtino birželio mėnesį.
Kauno depas bus statomas netoli Neveronių kaimo, jam reikės 25,5 ha teritorijos, didžioji jos dalis priklauso valstybei (25,33 ha). Preliminariai skaičiuojama, kad darbai kainuos 31,45 mln. eurų.
Panevėžio depas bus statomas netoli Gustonių kaimo, jam numatoma skirti 94,2 ha teritorijos, o preliminari projekto kaina – 93,56 mln. eurų.
Numatoma, kad visuomenės poreikiams reikės paimti ar išpirkti apie 130 žemės sklypų, kuriuose šiuo metu stovi 8 statiniai.