2400 eurų kompensaciją už vėlavusius skrydžius šeima išleis naujoms atostogoms

Po 9 mėnesius trukusio susirašinėjimo su viena skrydžių bendrove vilniečių šeima pagaliau sulaukė kompensacijos už skrydžio nesklandumus. Apginti savo teises keleiviams pavyko tik sulaukus nemokamos pagalbos iš Europos vartotojų centrų tinklo (ECC-Net).
Skrydis
Skrydis / 123rf.com nuotr.

„Dar 2018 m. rugpjūčio pabaigoje mūsų 4 asmenų šeima, du tėvai ir du vaikai, skridome iš Čikagos per Varšuvą į Vilnių. Nesklandumai prasidėjo jau Čikagoje, kur skrydžio teko laukti 12 valandų. Skrydis iš Varšuvos į Vilnių taip pat vėlavo dar 12 valandų. Sunkiausia tokia kelionė buvo mūsų mažametei dukrelei“, – prisiminimais dalijosi vilnietė Olga.

Pasak jos, Varšuvos oro uoste, kaip ir priklauso tokiais atvejais, jie buvo pamaitinti nemokamai, tačiau šeima buvo girdėjusi, kad už atidėtus skrydžius priklauso ir piniginė kompensacija.

Grįžusi į Vilnių šeima nusprendė kreiptis į skrydžių bendrovę ir pareikalauti teisėtai priklausančių kompensacijų dėl patirtų sunkumų. Pirmas laiškas skrydžių bendrovei išsiųstas rugsėjo 9 dieną.

„Prasidėjo ilgas susirašinėjimas, kurį lydėdavo skrydžių bendrovės tyla arba vis nauji reikalavimai ir prašymai. Susidarė įspūdis, kad esame ignoruojami, o kompensacijų mokėti nenorima. Pagalbos kreipėmės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje ir reikalai iškart pajudėjo iš mirties taško“, – teigė keliautoja.

Praėjusią savaitę visa šeima sulaukė kompensacijų – kiekvienam sumokėta po 600 eurų (iš viso – 2400 eurų). Tai maksimali Europos Sąjungos teisės aktais numatyta kompensacija keleiviui dėl atidėtų skrydžių.

Šią savaitę vilniečių šeima išskrido atostogauti į šiltus kraštus.

„Nors šios atostogos buvo suplanuotos iš anksto, kompensacija, be abejonės, ženkliai prisidėjo prie šeimos atostogų biudžeto“, – pasakojo vilnietė.

Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja Raimonda Balnienė džiaugiasi, kad po ilgo susirašinėjimo šie varotojai nenuleido rankų, o cenro specialistams pavyko apginti keleivių teises.

„Ir tai yra puikus pavyzdys, kad visada verta ginti savo teises.

Priminsiu, kad, jei Europos Sąjungoje keliaujate lėktuvu, traukiniu, laivu arba autobusu, turite tam tikrų keleivio teisių, jus gina teisės aktai. Taisyklės transporto rūšims yra skirtingos, bet visos jos numato tam tikras kompensacijas (taip pat ir pinigais), jei vartotojų (keleivių) teisės buvo pažeistos. Šiuo, minėtos vilniečių šeimos atveju, buvo pasinaudota teisėmis, įtvirtintomis Europos Sąjungos reglamente dėl oro transporto keleivių teisių“, – teigia Raimonda Balnienė. Ir priduria: kasmet skundų dėl skrydžių daugėja, ypač atostogų laikotarpiu. Ši vasara taip pat nebus išimtis.

Europos vartotojų centrų tinklas imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje. Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų. Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Daugiau informacijos svetainėje www.ecc.lt.

Šis straipsnis yra finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio straispnio turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis