Į šią problemą inovatyviai pažvelgusi „CodeAcademy Kids“ programavimo akademijos moksleiviams plėtros vadovė Aurelija Makselytė kartu su komanda padeda užpildyti spragą rinkoje bei ugdo vaikų programavimo įgūdžius, ateityje padėsiančius palengvinti jų karjeros kelią. Šį birželį socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovykloje „ChangeMakers‘ON CAMP 2017“ inovaciją dalyvausianti komanda tikisi sulaukti ne tik profesionalų patarimų, tačiau ir surasti komandos pastiprinimą.
– Kaip kilo mintis kurti produktą, padedantį vaikams mokytis programuoti?
– Idėja kilo nusprendus dalyvauti „Reach For Change“ ir TV3 organizuojamame konkurse „Talentas keisti“. Konkurso užduotis buvo pateikti idėjas, tiesiogiai gerinančias vaikų gyvenimus. Savo akademijoje jau tuo metu turėjome daug laimingų moksleivių, kurie teigiamai vertino mūsų mokomąją medžiagą.
Tada pradėjome mąstyti plačiau ir supratome, kad Vilniuje ir Kaune turime dėkingą aplinką, kurioje yra norinčių ir galinčių dėstyti programuotojų. Tačiau kuo vaikas, gyvenantis regione, yra prastesnis? Taip ir kilo mintis sukurti programinę įrangą – soft‘ą – kuri būtų prieinama kiekvienam kompiuterinėmis technologijomis besidominčiam vaikui.
– Kodėl jūsų produktas yra inovatyvus? Kuo programa išskirtinė?
– Programa yra orientuota į tiesioginius naudos gavėjus, t.y. vaikus ir jų interesus. LSMU mokslininkų atliktas tyrimas rodo, kad vidutiniškai paauglys prie kompiuterio praleidžia nuo 20 iki 40 valandų per savaitę, tačiau tik mažas procentas to laiko yra skirtas naujos informacijos ieškojimui arba namų darbų darbams.
Įvertindami tokią statistiką, sukūrėme programą, pagal kurią vaikas pats norės mokytis, o ne bus priverstas tai daryti. Mūsų moksleiviai mokosi plačiausiai naudojamų programavimų kalbų, kurdami kompiuterinius žaidimus, internetines svetaines, mobilias aplikacijas ir prekinius ženklus. Vėlgi, sudėję visą mokomąją medžiagą į programinę įrangą, galėsime mokyti vaikus visoje Lietuvoje, nepriklausomai nuo jų gyvenamosios vietos ir specialistų aplink.
– Papasakokite, kodėl vaikams ši programa yra patrauklesnė, nei įprastiniai mokyklose taikomi mokymo metodai.
– Mūsų programa yra sužaidybinta ir dėstoma per penkis patirties lygius: analitinis ir loginis mąstymas, kūrybiškumas ir fantazija, atidumas detalėms, požiūris į problemą ir jos sprendimus, darbas komandoje. Vaikai užsiėmimų metu renka patirties taškus, kuriuos gauna už gerai parašytą kodą, pamatytą klaidą, pagalbą draugui. Surinkti taškai atrakina naują lygį, o už sukauptus taškus mes džiuginame įvairiomis skatinamosiomis priemonėmis.
– Kas palaiko jūsų entuziazmą kuriant mokomąją programą vaikams?
– Tikėjimas, kad švietimas gali išspręsti labai daug problemų. Iš moksleivių tėvelių girdime, jog vaikai dažnai teiraujasi „ar šiandien programavimo užsiėmimų diena?“. Suprantame, kad vaikai laukia mūsų veiklų, kaip labai smagaus įvykio, o tai tikrai labai įkvepia. Žavu yra stebėti vaikų progresą ir matyti kaip dvylikametis, į būrelį atėjęs vos prieš mėnesį ir nieko nenutuokęs apie programavimą, jau kuria savo kompiuterinį žaidimą.
Kuo platesnį požiūrį turėsime, tuo kokybiškesnį produktą sukursime.
– Ar jūsų komandai reikalingas pastiprinimas? Jei taip, kokių sričių ekspertų trūksta?
– Kompetentingi žmonės yra visuomet naudingi. Kuo platesnį požiūrį turėsime, tuo kokybiškesnį produktą sukursime. Labai norėtume, kad prisidėtų programuotojai, išmanantys vidinį (angl. backend) bei išorinį (angl. frontend) programavimą. Taip pat laukiami vaikų psichologai, socialinio pokyčio ekspertai ir kt.
– Papasakokite apie savo laisvalaikį, pomėgius.
– Muzika yra pagrindinis mano hobis. Daug jos klausau, ieškau naujų atlikėjų, įrašų kompanijų ir kt. Taip pat mėgstu keliauti, susipažinti su naujais žmonėmis, būti gamtoje, skaityti ir dar daug visko.
-Studijas baigėte Anglijoje. Kaip tai pasitarnauja dabartinėje Jūsų veikloje?
– Universitetas išmokė būti drąsia, pasitikėti savimi ir savo idėjomis. Taip pat mąstyti dideliais mastais, nebijoti išeiti iš komforto zonos. Visa komanda stengiamės kurti tokią kompaniją, kurioje visada svajojome dirbti patys.
– Šią vasarą dalyvausite „ChangeMakers‘ON CAMP 2017“ stovykloje, ko tikitės iš jos?
– Daug efektyvaus darbo, kurio neblaškytų kitos mintys. Tikimės pakeisti biuro aplinką į kūrybišką, neįprastą, kurioje susipažinsime su daug motyvuotų inovatyvių žmonių, degančių savo idėjomis, o taip pat mes pažvelgsime į savo idėją kitomis akimis.
Jau šį birželį vyksiančioje socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovykloje „ChangeMakers‘ON CAMP 2017” „CodeAcademy Kids“ komanda, padedama ekspertų, turės galimybę patobulinti kuriamą produktą ir idėjas paversti realybe. Visus Lietuvos inovatorius, taip pat siekiančius rinkai pristatyti socialines inovacijas ar norinčius prisijungti prie jau didelį įdirbį padariusių komandų, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno Technologijos Universitetas ir VšĮ „Versli Lietuva“ kviečia registruotis į „ChangeMakers‘ON CAMP 2017“ stovyklą.
Komandoms vis dar trūksta žaidimų kūrėjų, marketingo, komunikacijos, IT specialistų, kūrybinių industrijų, dizaino atstovų bei projektų vadovų verslo vystymui. Registracijų organizatoriai laukia iki birželio 1 d.
Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.
Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.
Nuoroda į registracijos formą savanoriams, kurie nori prisidėti prie stovyklos organizavimo – ČIA.
Parengė: Gintarė Ašmontaitė