Darbo biure ateitis: kaip keičiasi darbuotojų lūkesčiai ir poreikiai

Darbdaviai, ilgai ieškoję tinkamiausio sprendimo, šiandien jau diegia geriausiai jų darbuotojams tinkančius darbo būdus. Tačiau darbo vieta vis dar kelia daug diskusijų ir klausimų. Draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas pasakoja apie svarbius jo vadovaujamos įmonės biuro pokyčius, kurie atlieps daugumos bendrovės darbuotojų poreikius.
Darbo biure ateitis: kaip keičiasi darbuotojų lūkesčiai ir poreikiai
Darbo biure ateitis: kaip keičiasi darbuotojų lūkesčiai ir poreikiai / Gjensidige nuotr.

Lankstus darbas niekur nedings

„Pastaruoju metu Baltijos šalyse galioja mažiau ar daugiau griežtos rekomendacijos dirbti nuotoliu. Vadovaujant komandai, dirbančiai skirtingose šalyse, tenka atsižvelgti į situaciją, pajusti darbuotojų nuotaikas ir motyvuoti juos bendram darbui. Susitelkti padeda pakankamai vieningas darbuotojų požiūris į darbo organizavimą. Mūsų įmonės vidinis tyrimas parodė, kad 75 proc. darbuotojų labiausiai priimtinas lankstus darbo modelis, kai galima derinti darbą biure, namuose ar kitoje šalyje“, – pasakoja draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas.

Gjensidige nuotr./Draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas
Gjensidige nuotr./Draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas

Siekiant pasirūpinti kolegomis dirbančiais namuose, pernai įmonė pradėjo mokėti nuolatines mėnesines kompensacijas namų biuro išlaidoms padengti. Šiemet į darbuotojų sveikatos draudimo paketą įtrauktos medicinos reabilitacijos paslaugos.

„Besikeičiančioje aplinkoje norime darbuotojams suteikti saugumo ir stabilumo, rūpinamės jų sveikata ir gera savijauta“, - kalba draudimo bendrovės vadovas.

Jo teigimu, lankstus darbas kolegas visgi labiau suartino negu atskyrė. „Anksčiau daugiausiai bendravome su tais bendradarbiais, kuriuos paprasta sutikti gyvai, tai yra, dirbančiais tame pačiame biure ar mieste. Dabar kelių klaviatūros klavišų paspaudimų pakanka, kad sutiktume kolegas iš Latvijos, Estijos, Norvegijos bei kitų Lietuvos miestų. Taigi, dirbdami namuose kur kas labiau išplėtėme savo kasdienio darbo geografiją“, – sako draudimo bendrovės vadovas.

Gyvas pokalbis – efektyvaus rezultato garantas

Pasak „Gjensidige“ generalinio direktoriaus, nežiūrint nuotolinio bendravimo privalumų, itin svarbu periodiškai pasimatyti gyvai. „Tai padeda išsaugoti bendrystės, komandos jausmą. Esu tikras, kad žmogiškasis kontaktas diskusijas ir sprendimų priėmimą pakelia į kitą kokybinį lygmenį. Kai periodiškai susitinkame, daug lengviau bendrauti ir nuotoliniu būdu. Taigi, lankstus darbas padeda pasiekti pusiausvyrą, kuriant stiprią organizaciją“, – kalba draudimo bendrovės vadovas.

Visgi jis pabrėžia, kad lankstumas turi ir kitą, ne tokią teigiamą pusę: „Toks darbo būdas trina darbo ir poilsio valandų ribas. O tai – tiesus kelias į pervargimą ir perdegimą. Mūsų užsakymu Lietuvoje atlikto tyrimo duomenimis, 56 proc. žmonių pagarbą darbuotojų asmeniniam laikui įvardija kaip darbdavių rūpesčio jų emocine savijauta išraišką. Darbui ir asmeniniam gyvenimui skirto laiko atskyrimas – vienas svarbiausių darbuotojų poreikių“.

Pasak M. Jundulo, buvo aktyviai ieškota, kodėl nyksta darbo valandų ribos. „Peržiūrėjome netinkamai subalansuotus darbo kiekius, pildėme reikalingų darbo įrankių resursus. Kad žmonės „nepamestų“ darbo valandų, ėmėmės papildomos komunikacijos visam kolektyvui ir savo pavyzdžiu stengėmės įdiegti įprotį dirbti darbo valandomis. Darbas ir asmeninis gyvenimas neturėtų nei persidengti, nei susitapatinti. Labai pritariu taisyklei, kad laiką darbui, miegui ir laisvalaikiui reikia padalinti į tris lygias dalis po 8 valandas. Taigi, darbdavys gali pretenduoti tik į savo dalį, kad darbuotojas būtų sveikas, motyvuotas ir produktyvus“, – pabrėžia draudimo bendrovės vadovas.

Biuras rengiamas naujai erai

Jis yra įsitikinęs, kad lankstus darbas atėjo visiems laikams, todėl ir biuro koncepcija neišvengiamai keisis. „Biuras išliks organizacijos gyvenimo centru, tačiau jo paskirtis transformuosis. Iki šiol biurai pasižymėdavo visiems vienodomis standartizuotomis darbo vietomis. Ateities biuras – tai skirtingai įrengtos erdvės, pritaikytos skirtingiems poreikiams ir veikloms“, – kalba M. Jundulas.

Gjensidige nuotr./Asmeninė pokalbių kabina
Gjensidige nuotr./Asmeninė pokalbių kabina

Kuriant naujo biuro koncepciją, atsižvelgiama į darbuotojų lūkesčius. „Teiraujamės, kokie yra stipriausi darbuotojų traukos į biurą taškai. Pirmiausia tai – bendravimas ir bendradarbiavimas su kolegomis. Ateities biure tai reiškia vietas, kur galima susikaupti, dirbti bendrai ir atsipūsti“, – sako draudimo bendrovės generalinis direktorius.

Idėjų semiamasi ir iš kaimyninių valstybių. Įmonės darbuotojai šiuo metu išbando asmeninių pokalbių kabiną. Tokio tipo įrenginiai jau sėkmingai naudojami „Gjensidige“ grupės pagrindiniame biure Norvegijoje. „Pokalbių kabina gal būti pritaikyta ir greitam, ir ilgesniam pasikalbėjimui vaizdo ryšiu ar telefonu. Stiklinės sienelės nepraleidžia garso, bet kartu suteikia erdvės pojūtį. Kolegos mielai išbando kabiną ir dalijasi idėjomis, kaip ja naudotis“, – pasakoja M. Jundulas.

Gjensidige nuotr./Darbo biure ateitis: kaip keičiasi darbuotojų lūkesčiai ir poreikiai
Gjensidige nuotr./Darbo biure ateitis: kaip keičiasi darbuotojų lūkesčiai ir poreikiai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų