Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Daugiau nei 6 milijonai priežasčių švęsti: tūkstančių moterų tinklas – įkvepia ir įgalina

Pagal Pasaulio ekonomikos forumo skelbiamą Lyčių atotrūkio (Global Gender Gap) ekonominį rodiklį Lietuva pasaulyje užima aukštą tryliktą vietą. Tai rodo, kad, lyginant su kitomis šalimis, moterų galimybės Lietuvoje pradėti verslą ar kitaip įsitraukti į ekonominį gyvenimą yra vienos palankiausių. Tačiau įvairūs stereotipai ir nuostatos moterims Lietuvoje vis dar sutrukdo žengti lemiamą žingsnį, gniuždo tikėjimą savimi ir savo idėjomis.
Daugiau nei 6 milijonai priežasčių švęsti: tūkstančių moterų tinklas – įkvepia ir įgalina
Daugiau nei 6 milijonai priežasčių švęsti: tūkstančių moterų tinklas – įkvepia ir įgalina / Partnerio nuotr.

Todėl kiekviena iniciatyva, skatinanti moteris veikti bei stiprinanti jų tarpusavio ryšius ir palaikymą, šiandien yra kaip niekada svarbi, įsitikinusi bendrovės „Coca-Cola Baltics“ viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovė Nele Normak.

Milžiniškas potencialas

N.Normak pažymi, jog moterys įgyja vis didesnę ekonominę galią. Sudarydamos 40 proc. pasaulinės darbo jėgos moterys daug lėšų skiria savo vaikų sveikatos apsaugai ir švietimui. Jos svariai prisideda prie spartesnės vietos ekonomikų raidos ir dažnai yra pagrindinės bei stipriausios socialinio audinio gijos.

„Coca-Cola Baltics“ atstovė įsitikinusi, kad moterų įgalinimui skirtos programos, tokios kaip „5by20“, padeda atsiskleisti moterų talentams, išplečia jų saviraiškos erdvę ir padidina pasitikėjimą savo jėgomis. Programos dalyvės įgyja svarbių verslo įgūdžių, atranda mentorių tinklą ir naujas galimybes pagerinti tiek asmeninį, tiek savo bendruomenės gyvenimą.

Be to, tyrimai atskleidžia, kad moterų įgalinimas verslams atveria milžiniškas perspektyvas. Kompanijos „McKinsey“ atlikta studija parodė, kad, ištyrus tūkstantį įmonių dvylikoje valstybių, lyčių lygybę skatinantys verslai pasiekia geresnius pelningumo rodiklius negu nacionaliniai vidurkiai.

Profesinių paslaugų bendrovės EY duomenimis, įmonės ir fondai, kurių valdybos atviresnės moterims, uždirba didesnę investicijų grąžą.

Taip pat apskaičiuota, kad darbo rinkose pasiekta lyčių lygybė reikštų kone pusantro karto didesnį pasaulio BVP. Šis maždaug 12 trilijonų JAV dolerių vertės pokytis prilygsta JAV ir Kinijos ekonomikoms kartu sudėjus.

Tačiau N.Normak atkreipia dėmesį, kad ekonominis potencialas yra tik viena iš gausybės priežasčių, kodėl kiekviena šalis ir visuomenė turi sistemingai siekti lyčių lygybės.

Per kelerius savo veiklos metus „The Coca-Cola Foundation“ palaikoma „5by20“ programa suteikė impulsą daugiau kaip 6400 mergaičių ir moterų visoje Lietuvoje. Programos organizatorių „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) dėka dalyvės išplėtojo tarpusavio ryšius, o dalis jų ilgainiui pačios tapo įkvepiančiais pavyzdžiais savo bendruomenėse.

Patirtys griauna mitus ir keičia mąstymą

„The Coca-Cola Foundation“ remiamą programą Lietuvoje iniciavusi nevyriausybinė organizacija „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) pastebi, kad moterų lyderystės pavyzdžiai mokyklose sulaukia didžiulio dėmesio.

Pasak LJA vadovės Andželikos Rusteikienės, „The Coca-Cola Foundation“ suteiktos paramos lėšos buvo skirtos iniciatyvai „Empowering Young Women for the Future of Jobs“, kuri skatino moteris atsigręžti į skaitmeninių technologijų rinką ir griauti mitus apie „vyriškas“ ir „moteriškas“ profesijas.

Atviri pokalbiai su jaunąja karta plėtė programos dalyvių akiratį ir keitė mąstymą, o būtent tai yra organizacijos LJA, ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo programų lyderio Lietuvoje, tikslas. Ši organizacija siekia suteikti Lietuvos moksleiviams ekonomikos ir finansinio raštingumo žinių bei ugdyti jaunuolių verslumą ir inovatyvų mąstymą.

„Lietuvoje apstu talentingų bei išsilavinusių moterų. Suteikdami moterims daugiau galimybių ekonomikoje, mes skatiname visų sektorių produktyvumą, ekonomikos diversifikaciją ir pajamų lygybę. Kartu su „Coca-Cola“ fondu mes didinome sąmoningumą lyčių lygybės, verslumo, technologijų pažangos kryptimis, taip pat akcentavome moterų ir viso šalies jaunimo pasirengimo darbo rinkai svarbą. Skatinome jaunimo iš 29 Lietuvos miestų ir 106 švietimo įstaigų verslumą. Programos metu daugiau nei 5 tūkst. jaunų žmonių turėjo galimybę susipažinti su pusšimčio įkvepiančių moterų pavyzdžiais“, – dalinosi LJA vadovė A.Rusteikienė.

Daugiau negu 6 milijonai priežasčių švęsti

„Coca-Cola Baltics“ viešųjų ryšių ir komunikacijos vadovė N.Normak teigia, kad dideli pokyčiai prasideda nuo mažų žingsnelių, tačiau labai svarbu nuosekliai ir atkakliai siekti užsibrėžto tikslo. Tada rezultatai gali net pranokti lūkesčius. Antai pats programos „5by20“ pavadinimas nusako tikslą – nuo 2010 iki 2020 metų suteikti ekonominį įgalinimą 5 milijonams moterų. Tačiau aktyvūs veiksmai ir entuziastingos programų dalyvės padėjo viršyti išsikeltą tikslą – ekonomiškai įgalinta buvo daugiau negu 6 milijonai moterų visame pasaulyje.

Pasak N.Normak, šis pasiekimas atspindi vieną iš kompanijos „Coca-Cola“ bendrovės strateginių uždavinių – moterų įtraukimą ir įgalinimą, siekiant šviesesnės bendros ateities, nes moterims, jų šeimoms ir bendruomenėms atveriamos geresnės pragyvenimo galimybės taip pat suteikia daugiau erdvės augti verslui.

„Todėl šiandien švenčiame – ne tik pasiekėme, bet ir viršijome savo tikslą suteikti geresnio gyvenimo impulsą 5 milijonams moterų visame pasaulyje. Žinoma, suvokiame, kad mūsų darbas nebaigtas ir daugybei moterų dar reikia pagalbos. Moterys versle ir toliau susiduria su didelėmis kliūtimis, trukdančiomis jų sėkmei, o mes suprantame, kad būtent dėl to mūsų darbas turi būti tęsiamas, ypač atsižvelgiant į reikšmingus socialinius ir ekonominius pokyčius, kuriuos sukėlė pandemija daugelyje pasaulio bendruomenių“, – kalba N.Normak.

Pašnekovė akcentuoja, kad iniciatyvos „5by20“ sėkmę lėmė puikūs partneriai, kurių pavyko rasti Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse. „Dėkojame visiems iniciatyvos partneriams už aistrą ir įsitraukimą, prisidedant prie moterų įgalinimo ir stereotipų laužymo. Mūsų tikslas buvo ambicingas, žinojome, kad vieni negalėsime to pasiekti, todėl partnerių vaidmuo buvo itin svarbus“, – tvirtina bendrovės atstovė N.Normak.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai