Ekspertai: po „Michelin” žvaigždžių lietaus – nauji gūsiai darbo rinkoje

Maitinimo sektorius nuolat susiduria su iššūkiu rasti ir išlaikyti darbuotojus. Visgi Lietuvą prieš kelias savaites užklupęs „Michelin“ įvertinimų lietus, gali įnešti naujų gūsių darbo rinkoje, sako specialistai. Nors kalbama, kad kainos žvaigždėmis apdovanotuose ir į gidą įtrauktuose restoranuose nekis, Jovita Valatkaitė, advokatų kontoros COBALT asocijuota partnerė, teigia, kad įstaigos galimai turės skirti daugiau dėmesio esamų darbuotojų išlaikymui.
„Michelin“ raktas
„Michelin“ raktas / ZUMAPRESS / Scanpix nuotr.

„Nors gauti įvertinimai sutarčių su restoranų darbuotojais nepakeis, jie patys gali inicijuoti pokalbius su darbdaviais. Mat atsižvelgiant į tai, kad greičiausiai dėl darbuotojų pastangų buvo gautas toks aukštas „Michelin“ įvertinimas, jie galėtų prašyti pagerinti darbo sąlygas ar peržiūrėti atlygio struktūrą“, – sako advokatė.

Visgi, anot J.Valatkaitės, svarbu nepamiršti, kad atlygis yra darbuotojo ir darbdavio susitarimo klausimas, tad teisės aktai neįpareigoja kelti darbo užmokesčio dėl to, kad darbovietė gauna tam tikrus įvertinimus.

„Kita vertus, darbdaviai taip pat gali motyvuoti, kad darbas apdovanojimus pelniusiuose restoranuose yra prestižinis ir atveria darbuotojams daugiau galimybių bei daro juos patrauklesnius darbo rinkoje. Todėl jų motyvacija turėtų būti grindžiama ne tik atlygiu, bet ir galimybe dirbti konkrečiame restorane“, – sako COBALT advokatė.

Taip pat yra keletas teisinių priemonių, kurios įpareigoja darbuotoją likti dabartinėje darbo vietoje, sako advokatė:

„Darbdaviai galėtų svarstyti nekonkuravimo susitarimus, kuriais draudžiama įsidarbinti konkurentų restoranuose, o už tai nustatoma kompensacija, mokama susitarimo galiojimo laikotarpiu. Maitinimo sektoriuje tokių susitarimų sudarymas nėra plačiai paplitęs, nes juos galima sudaryti tik su darbuotojas, kurie turi tam tikrų specifinių žinių ar gebėjimų, kurių atskleidimas galėtų padaryti reikšmingos žalos darbdaviui.“

Darbas restorane tapo patrauklesnis?

Anot personalo valdymo specialistų, darbuotojui renkantis naują darbo vietą, tikėtina, kad apdovanojimo sulaukęs restoranas bus prioritetų sąraše.

„Lietuvoje ilgą laiką darbas maitinimo sektoriuje buvo vertinamas tik kaip pradinis, laikinas laiptelis darbuotojui, kuris siekia įgyti darbinės patirties. Yra ir tokių, kurie vis dar galvoja, kad darbą restorane renkasi tik studentai. „Michelin“ įvertinimai keičia potencialių darbuotojų požiūrį į darbą restoranuose. Tačiau daugelis nežino, kad tam, jog žmogus galėtų prisijungti prie kolektyvo, reikia įdėti pastangų, gauti įgūdžių bei žinių ir nuolat jas atnaujinti. Pavyzdžiui, aukšto lygio restorane padavėjas nebus tik tas žmogus, kuris atneša maistą klientui. Jis paprastai yra tas, kuris detaliai išmano sudėtingą patiekalo sudėtį ar net istoriją. Be to, aptarnaujantis personalas puikiai išmano tiek meniu, tiek vyno kortą, kurią kartais sudaro ir keli šimtai gėrimų, ir gali pateikti savo rekomendacijas klientui“, – sako Eglė Litvinaitė, personalo valdymo įmonės „Humanfirst“ vadovė.

Ir pelniusiųjų įvertinimus, ir jų negavusių restoranų atstovai pastebi, kad norint išlaikyti arba pagerinti paslaugų kokybę, svarbu komandoje turėti motyvuotus darbuotojus. Visgi kai kurių specialistų trūksta, sako E.Litvinaitė:

„Labiausiai rinkoje trūksta someljė, barmenų-miksologų. Mat šių specialybių atstovams reikia specialių mokslų, praktinės patirties, gebėjimų kurti receptūras, gėrimus derinti prie patiekalų. Taip pat restoranams sudėtinga rasti virtuvės šefus, kurie galėtų improvizuoti su patiekalais, pritaikyti meniu,

išmanytų ir domėtųsi gastronomijos kultūra, turėtų patirties, žinių apie užsienyje gyvuojančias praktikas.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis