„Franšizavimas leidžia verslą plėsti itin greitai – sėkmingos franšizės plečiasi kasdien atidarydamos po 3 padalinius kasdien. Ir taip – 3–4 metus. Franšizavimas taip pat leidžia plėstis ir prekės ženklo žinomumą didinti ne su savo kapitalu, nes padalinį steigia franšizės gavėjai“, – pagrindinius franšizavimo privalumus įvardijo A. Jonelis.
Nuolatinis bendravimas
Franšizės būdu galima plėsti įvairų verslą: nuo burgerių restoranų, baldų prekybos įmonių, iki nusikaltimo vietų valymo ar tarnybinių šunų veislynų verslų.
„Plėtra franšizės būdu – nuolatinis augimas kartu, nuolatinis bendravimas tarp franšizės pardavėjo ir pirkėjo. Be to, verslininkai turi įsitikinti, kad jų verslas ir kitiems atrodys įdomus, tinkamas plėsti, kad jie galės suteikti pirkėjui pridėtinę vertę dabar ir ateityje, ir tik tada imtis franšizės kūrimo darbų. Čia galioja tik "laimi visi" taisyklė“, – pabrėžia A. Jonelis.
Projektų vadovas pastebi, kad franšizės būdu galima plėsti įvairų verslą: nuo burgerių restoranų, baldų prekybos įmonių, iki nusikaltimo vietų valymo ar tarnybinių šunų veislynų verslų. Vis dėlto, A. Jonelio manymu, yra verslų, kuriuos plėsti franšizės būdu būtų sudėtinga.
Verslo franšizės būdu nepavyks plėsti, jei jis gali išsilaikyti tik unikalių sąlygų dėka: jei,pavyzdžiui,kavinė išsilaiko tik dėl itin žemos nuomos kainos.
„Norint verslą plėsti franšizės būdu, būtina, kad jis būtų atkartojamas, dublikuojamas. Unikalumas ir nepakartojamumas šioje vietoje gali pakišti koją – mikrochirurgas ar dainininkas negali verslo plėsti tokiu būdu, nes jie, kaip asmenybės, negali perduoti visų žinių, savo išskirtinio talento. Verslo franšizės būdu nepavyks plėsti, jei jis gali išsilaikyti tik unikalių sąlygų dėka: jei,pavyzdžiui,kavinė išsilaiko tik dėl itin žemos nuomos kainos, nes patalpos priklauso savivaldybei, o minėtos kavinės savininkas yra miesto mero anūkas, tad būtų sudėtinga rasti kito miesto mero anūką, kuris turėtų tokias pat sąlygas“, – vaizdingą pavyzdį pateikė lektorius.
Patirties sėmėsi renginiuose
Naudingų žinių apie verslo plėtrą franšizavimo būdu pradedantys ir plečiantys verslą asmenys galėjo įgyti Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos organizuojamuose renginiuose. Pasak lektoriaus A. Jonelio, apie franšizavimą renginiuose domėjosi tiek esami, tiek pradedantys verslininkai, juos labiausiai domino šio verslo modelio ypatybės, sėkmingų franšizių pavyzdžiai. Renginio metu dalyviai turėjo galimybę susipažinti su franšize kaippatikimos naujo verslo pradžios arba sparčios esamo verslo plėtros modeliu bei gauti didžiausią franšizavimo srities patirtį Lietuvoje turinčių ekspertų atsakymus į praktinius šio verslo modelio taikymo klausimus. Renginiai apie franšizavimą buvo organizuoti 60-yje šalies miestų.
Šie renginiai – projekto „Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų ir fizinių asmenų informavimas ir konsultavimas franšizavimo srityje“ dalis. Projekto tikslas – paskatinti visuomenės, ypatingai jaunimo, verslumą, esamų SVV subjektų plėtrą franšizavimo būdu bei naujų SVV subjektų steigimąsi franšizės pagrindu.
Projektas finansuojamas pagal Ekonomikos veiksmų programą iš Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos lėšų.Bendra projekto vertė – 321 584,51 Eur (1,1 mln. Lt).