Lektorės teigimu, verslininkai, nusprendę plėsti verslą franšizavimo būdu, pirmiausia turėtų apibrėžti pagrindinius franšizės aspektus.
„Verslininkai pirmiausia turėtų nuspręsti, kokią savo versle sukauptą praktinę patirtį perduos franšizės gavėjui, taip pat kokią pagalbą jam teiks. Reikėtų apgalvoti, kokius prekės ženklus ir kitus verslo identiteto elementus, pavyzdžiui, parduotuvės dizaino koncepciją, franšizės davėjas perduos gavėjui. Ir, galiausiai, kokius mokesčius už visų šių minėtų elementų perdavimą franšizės gavėjui franšizės davėjas norės imti“, – sako V. Malkina.
Aprašo smulkiausius veiksmus
Lektorė pastebi, kad taip pat būtina apskaičiuoti šio verslo modelio naudą tiek franšizės gavėjui, tiek davėjui. Kitas žingsnis – suplanuoti franšizės kūrimo, pardavimo, tinklo kūrimo darbus ir, galiausiai, pradėti pardavinėti franšizę. V. Malkina pataria neapsiriboti tik franšizės sutartimi ir parengti bent jau pagrindinius franšizės plėtrą ir tinklo veiklą reglamentuojančius dokumentus: franšizės plėtros planą, franšizės pagrindu veikiančio padalinio atidarymo ir veiklos vadovus.
Franšizavimo projektų vadovė teigia, kad rengiant franšizės plėtros planą būtina numatyti, kokia veikla bus atliekama sprendžiant franšizės padalinių kiekio ir franšizės pardavimo rinkų klausimus. Tuomet šiai veiklai įgyvendinti kuriami konkretūs planai.
„Veiklos vadovuose, dar vadinamuose franšizės žinynais, aprašomas būsimo franšizės gavėjo verslas. Aprašymo apimtis ir detalumas priklauso nuo konkretaus proceso svarbos. Jeigu franšizės davėjas mano, kad konkrečiu būdu vykdomas klientų aptarnavimo procesas yra vienas iš kertinių veiksnių, lemiančių jo verslo sėkmę, jis franšizės žinyne gali labai detaliai aprašyti šio proceso vykdymo standartą, nurodydamas, pavyzdžiui, netgi konkrečias pasisveikimo su klientu frazes.
Kitas franšizės davėjas gali tokios reikšmės tiksliam šio proceso vykdymui nesuteikti ir franšizės žinyne įvardyti tik pagrindinius klientų aptarnavimo principus, aprašyti požiūrio į klientą filosofiją“, – tvirtina V. Malkina.
Pašnekovės teigimu, franšizės tinklo veiklos dokumentus verslo atstovai rengia patys arba su konsultantų pagalba: verslas perduoda sukauptas praktines žinias, o kad jos būtų suprantamai pateiktos dokumente, rūpinasi įmonės darbuotojai arba samdyta konsultantų įmonė.
Ekspertai dalijosi patirtimi
Naudingų žinių apie verslo plėtrą franšizavimo būdu pradedantys ir plečiantys verslą asmenys galėjo įgyti Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos organizuojamuose renginiuose. Pasak lektorės V. Malkinos, apie franšizavimą renginiuose domėjosi tiek potencialūs franšizės gavėjai, tiek davėjai. Renginių dalyviai siekė išsiaiškinti, ar šis verslo modelis jiems tinkamas, kokie esminiai žingsniai turėtų būti žengiami pirmiausia, kur ieškoti informacijos apie franšizavimą ir pan.
Renginio metu dalyviai turėjo galimybę susipažinti su franšize kaip patikimos naujo verslo pradžios arba sparčios esamo verslo plėtros modeliu bei gauti didžiausią franšizavimo srities patirtį Lietuvoje turinčių ekspertų atsakymus į praktinius šio verslo modelio taikymo klausimus. Renginiai apie franšizavimą buvo organizuoti 60-yje šalies miestų.
Taip pat skaitykite: Auksinė taisyklė – parduoti galima viską
Šie renginiai – projekto „Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų ir fizinių asmenų informavimas ir konsultavimas franšizavimo srityje“ dalis. Projekto tikslas – paskatinti visuomenės, ypatingai jaunimo, verslumą, esamų SVV subjektų plėtrą franšizavimo būdu bei naujų SVV subjektų steigimąsi franšizės pagrindu.
Projektas finansuojamas pagal Ekonomikos veiksmų programą iš Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos lėšų. Bendra projekto vertė – 321 584,51 Eur (1,1 mln. Lt).