„Kas kartą įžengęs į parduotuvę, pirkėjas labai atsakingai renkasi, ką įsidėti į savo krepšelį. Sprendimai dažnai būna nulemti įprastų mitybos principų, iš anksto suplanuoti ir apgalvoti, tačiau gali įvykti ir spontaniškai, pastebėjus patraukliai atrodančią pakuotę, naują, dar neragautą produktą, paskaičius informaciją etiketėje, pastebėjus prekinį ženklą, matytą televizijos reklamą ir dėl gausybės kitų aplinkybių“, – pastebi „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė. Ji šiųmetinėje Lietuvos gamintojų ir tiekėjų konferencijoje su šalies gamintojais dalinsis patarimais, kaip auginti savo produkcijos pardavimus.
Prekybos tinkle „Maxima“ nuolat plečiamas prekių asortimentas padeda patenkinti skirtingus pasirinkimo kriterijus. „Žmonės yra skirtingi, tad nieko keisto, kad skirtingi ir jų pasirinkimai. Analizuodami savo pirkėjų įpročius pastebime, kad vis didesnei jų daliai svarbus tampa sveiko ir ekologiško produkto veiksnys. Tad atitinkamai keičiamės ir mes – lentynose gausėja sveikai ir subalansuotai mitybai skirtų produktų“, – teigia V. Drulienė.
Neseniai „Maxima“ apklausė daugiau negu 5 tūkst. lojalių savo pirkėjų – tyrimas parodė, kad 7 iš 10 apklaustųjų savo kasdienius pasirinkimus dėlioja pagal sveikos mitybos principus.
„Kasdien į „Maximos“ parduotuves užsuka per 0,5 milijono pirkėjų, todėl geriau nei bet kitas pažįstame reiklių šiandienos Lietuvos pirkėjų norus ir skonius. Glaudžiai bendradarbiaudami su Lietuvos gamintojais dalijamės savo žiniomis ir patirtimi, drauge ieškodami sprendimų, kaip patenkinti nūdienos vartotojų poreikius“, – pažymi „Maximos“ komercijos vadovė V. Drulienė.
Tyrinėja pirkėjų poreikius ir siūlo sprendimus
Įvairius grūdų produktus „Ustukių malūnas“ gamina jau daugiau nei du dešimtmečius. Per šį ilgą laiką pirkėjų poreikiai pasikeitė nesyk, todėl itin svarbu keistis informacija ir įžvalgomis su partneriais, ypač prekybininkais, kurie geriausiai pažįsta pirkėjus.
„Lietuviškos tradicijos yra svarbios ir mums, ir „Maximos“ pirkėjams, todėl pasiekiame abipusę naudą. Taip pat galime sužinoti, kaip pirkėjai reaguoja į naujus mūsų pasiūlymus, įvairias akcijas ir kitus sprendimus – matome, kas pasiteisina“, – sako „Ustukių malūno“ pardavimų vadovas Kipras Uždavinys.
Jau trečiąkart rengiama Lietuvos gamintojų ir tiekėjų konferencija yra puiki galimybė daugiau sužinoti apie rinkos tendencijas, pasisemti idėjų ir atkreipti dėmesį į ateities prognozes.
Bendrovė „Maximai“ tiekia daugiau kaip 20 skirtingų pavadinimų produktų. Anot K. Uždavinio, kad pardavimai nuolat augtų, būtina išlaikyti aukštai prekybos tinklo iškeltą produktų kokybės kartelę, taip pat pirkėjams atskleisti naujų produktų naudas, siūlyti akcijas, kurių metu pirkėjai paragauja ir atranda naujus skonius, aktyviai komunikuoti socialiniuose tinkluose ir taikyti kitas rinkodaros priemones.
„Pirkėjai yra labai skirtingi – vieni nuolat ieško sveikesnių produktų, kiti renkasi tradicinius ir seniai išbandytus gaminius. Mes turime atsižvelgti tiek į vienų, tiek į kitų pirkėjų poreikius ir pasiūlyti jiems tinkamus produktus, aiškiai pristatyti pasirinkimo naudą, nes vis daugiau žmonių atkreipia dėmesį į informaciją etiketėje ir ženklus, kurie rodo produkto kilmę, kokybės standartą ir panašiai“, – pastebi K. Uždavinys.
Lyderystę užtikrina nuoseklumas ir tvirtos vertybės
Pirkėjų įpročių tyrimas taip pat parodė, kad vertindami produkto pakuotę „Maximos“ klientai nori matyti kuo daugiau produkto, tad jiems labiau patinka, kai pakuotės yra permatomos. Pirkėjams svarbu ant pakuotės rasti pakankamai informacijos apie produkto sudėtį. Taip pat pageidaujama, kad pakuotės turėtų daugkartinio uždarymo galimybę.
Šalto spaudimo sultis „SUN365“ gaminančios bendrovės „AJIZ Group“ vadovas Gytautas Rimkus irgi pastebi, kad pakuotė gali lemti pirkėjų sprendimą. „Momentiniam vartojimui skirti mažos talpos sulčių buteliukai yra populiariausi iš „SUN365“ asortimento, nes leidžia greitai ir paprastai gauti kelias porcijas vaisių ar daržovių čia ir dabar. Kita vertus, pakuotė užtikrina, kad iš šaldytuvo „Maximoje“ tiesiai į namus atkeliavęs produktas dažniausiai bus tinkamas vartoti ilgiau – iki kito didesnio apsipirkimo“, – pabrėžia G. Rimkus ir priduria, kad nuoseklus darbas ir tvirtas vertybių laikymasis padėjo „SUN365“ produktams šaldytuve laikomų sulčių segmente užimti lyderio poziciją.
„Jau ne vienerius metus kartus su „Maxima“ skatiname pirkėjus diegti sveikos mitybos principus savo šeimose ir suteikiame tam visas galimybes – šviežius, aukščiausios kokybės produktus. O tai, kad sveikus produktus vis dažniau perka jaunimas, rodo, kad bendros mūsų pastangos duoda rezultatų – vis daugiau žmonių suvokia, kad sveika mityba yra geros savijautos priežastis. Jaunosios kartos pasirinkimai duoda stiprų pokyčių impulsą visai visuomenei“, – dalijasi G. Rimkus.
Daugiau sėkmingų lietuviško verslo istorijų ir vertingų profesionalų įžvalgų – gruodžio 4 d. įvyksiančioje „Lietuvos gamintojų ir tiekėjų konferencijoje 2019“, „Litexpo“ parodų rūmuose Vilniuje. Registruokitės portale www.lietuviskasverslas.lt ir gyvai stebėkite konferencijos transliaciją 15min.lt.