Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Gera žinia dviračių mėgėjams – pasiekti Vilniaus centrą bus daug paprasčiau

Pagal tūkstančiui gyventojų tenkantį automobilių skaičių Vilnius išlieka vienu labiausiai automobilizuotų miestų pasaulyje. Lietuvos sostinė pagal šį rodiklį lenkia ne tik Varšuvą, Taliną, Rygą, bet ir tokius pasaulio didmiesčius kaip Paryžius, Londonas ar Maskva. Nenuostabu, kad toks didelis automobilių skaičius kelia ir daugybę problemų, tačiau visada egzistuoja alternatyva – dviratis.
Mergina važiuoja dviračiu.
Mergina važiuoja dviračiu. / Fotolia nuotr.

Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto Miestų statybos katedros docento dr. Vytauto Palevičiaus, dviračių infrastruktūros plėtra svarbi visiems miesto gyventojams – net ir tiems, kurie galbūt savo gyvenime niekada nesės ant dviračio.

„Tai svarbu dėl ekologijos – kad žmonės važiuotų į darbą dviračiais ir būtų mažinama oro tarša“, – sako mokslininkas, vardindamas ir kitus privalumus – mažėjančias automobilių spūstis, laisvesnes automobilių statymo aikšteles.

Tai svarbu dėl ekologijos – kad žmonės važiuotų į darbą dviračiais ir būtų mažinama oro tarša.

Pašnekovo teigimu, lyginant Vilnių su kitomis Europos šalių sostinėmis pagal dviračių takų infrastruktūros išvystymą, mūsų miestui dar yra kur tobulėti „Panaši situacija visose buvusiose Sovietų sąjungos valstybėse. Nesu girdėję, kad estai ar latviai būtų labai pažengę šioje srityje. Jei lyginsime su Švedija, Nyderlandais, situacija bus visai kitokia – ten dviračių takai vientisi, saugūs. Ten važiuodamas dviračiu bendrame sraute su automobiliais jautiesi psichologiškai saugus, nes dviračių takai pastebimai pažymėti, išskirti“, – skirtumus vardija dr. V. Palevičius.

Naujas dviračių takas drieksis pro Šnipiškes

Nors iki Nyderlandų dar toli, situacija Vilniaus mieste kasmet keičiasi į gerą pusę. Įgyvendinus Neries senvagės rekreacinės infrastruktūros įrengimo projektą dviratininkų kelionės Vilniuje taps paprastesnės ir patogesnės – miesto centras ir senamiestis dvirate transporto priemone bus kur kas lengviau pasiekiamas Šnipiškių, Baltupių ir kitų šiaurinės miesto dalies rajonų gyventojams.

Miesto centras ir senamiestis dvirate transporto priemone bus kur kas lengviau pasiekiamas Šnipiškių, Baltupių ir kitų šiaurinės miesto dalies rajonų gyventojams.

Naujas 6,5 kilometrų ilgio dviračių takų maršrutas drieksis lygiagrečiai Linkmenų gatve Konstitucijos prospekto link, kirtęs prospektą takas susijungs su Upės gatvės dviračių taku.

Dar viena atkarpa bus tiesiama į Ozo gatvės pusę, kur įsilies į jau eksploatuojamą dviračių taką. Kita atšaka leis nesunkiai pasiekti Kalvarijų gatvę ties naujuoju „Lidl“ prekybos centru.

Nauja dviračių takų atkarpa taip pat drieksis pro kuriamą ežeringą poilsio oazę tarp Linkmenų, Ozo ir Geležinio vilko gatvių. Kaip žada Vilniaus miesto savivaldybės atstovai, ši neatpažįstamai pasikeitusi teritorija pasitiks vilniečius ir miesto svečius jau 2018 metais.

Susisiekimo dviračiais Vilniaus mieste projekto komandos vadovas Antonas Nikitinas sako, kad naujų dviračių takų tiesimo darbai prasidės kitąmet. „Šiuo metu ruošiama visa techninė dokumentacija ir paraiškos Europos Sąjungos paramai gauti. Darbus tikimės pradėti kitų metų antroje pusėje. Pamatyti galutinį rezultatą ir naudotis naujais dviračių takais bus galima 2018 metais. Tikėkimės, kad pirmoje metų pusėje“, – optimistiškai kalba pašnekovas.

A. Nikitino teigimu, nauji dviračių takai mieste projektuojami tikslingai – ne tik siekiant skatinti aktyvų miestiečių laisvalaikį, bet ir suteikiant jiems galimybę dviračiais kuo dažniau naudotis kaip lygiaverte transporto priemone vykstant į darbą, švietimo įstaigas.

„Matome pavyzdžius tokiose šalyse, kuriose klimatas labai panašus į Lietuvos. Švedijoje dviračiai populiarūs bet kokiu oru – jiems netrukdo nei sniegas, nei lietus. Lygiai taip pat ir Lietuvoje žmonės galėtų naudotis dviračiais. Ypač įveikdami tokius trumpus atstumus, tarkime, nuo Ozo gatvės iki miesto centro“, – sako specialistas. Šiuo metu Vilniuje bendras dviračių takų ilgis siekia maždaug 112 kilometrų.

Vystytojai nauda neabejoja

Šioje teritorijoje daugiabučių namų gyvenvietę „Linkmenų ežerai“ plėtojančios UAB „Realco“ pardavimų direktorius Marijonas Chmieliauskas sako, jog alternatyvių susisiekimo būdų plėtojimas labai svarbus šiai naujai atgimstančiai Šnipiškių daliai.

„Džiaugiamės, kad miesto valdžia jau dabar įgyvendina realius projektus, Šnipiškių naujakuriams suteikdama galimybę miesto centrą, senamiestį pasiekti greičiau, pigiau ir ekologiškiau. Įvertindami augantį gyventojų poreikį dviračiais naudotis kaip lygiaverte susisiekimo priemone keliaujant į darbą bei jų saugojimo būtinybę, „Linkmenų ežeruose“ projektuojame dviračių saugyklas pastato viduje. Tikimės, kad naujais dviračių takais naudosis ne tik mūsų projekto naujakuriai, bet ir visi vilniečiai, taip prisidėdami prie švaresnio miesto kūrimo“, – sako M. Chmieliauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento