Gyvenimiško patarimo – ne į ekspertus, o į būrėjus: sėkmės kavos tirščiuose ieško 12 proc. lietuvių

Nors ir neturi patikimų patarėjų reputacijos, būrėjai ir astrologai gyvenimo bei karjeros konsultantais tampa daugiau kaip dešimtadaliui (12 proc.) Lietuvos gyventojų. Tiesa, ketvirtadalis (23 proc.) būrėjų konsultacijomis pasinaudojusių gyventojų to gailisi, o gautais patarimais nusivylė. Tą rodo Inovacijų agentūros iniciatyva bendrovės „Rait“ atliktos šalies gyventojų apklausos duomenys.
Gyvenimiško patarimo – ne į ekspertus, o į būrėjus: sėkmės kavos tirščiuose ieško 12 proc. lietuvių
Gyvenimiško patarimo – ne į ekspertus, o į būrėjus: sėkmės kavos tirščiuose ieško 12 proc. lietuvių / Inovacijų agentūros nuotr.

Lietuvos gyventojai asmeninio gyvenimo, karjeros ar verslo klausimais nevengia pasikonsultuoti ir su kirpėjais, sporto treneriais bei pavežėjais. Kaip rodo apklausos duomenys, gyvenimiško ar profesinio patarimo į savo kirpėją yra kreipęsi 12 proc., o į sporto trenerį – 7 proc. lietuvių. Duomenys taip pat rodo, kad Lietuvos gyventojai ne dažnai, tačiau įvairiais gyvenimo klausimais tariasi ir su taksi vairuotojais bei pavežėjais. Tai yra darę 5 proc. gyventojų, o daugeliui jų gauti patarimai pasirodė naudingi.

Apklausa siekta išsiaiškinti, su kuo Lietuvos gyventojai yra linkę konsultuotis įvairiais klausimais ir kiek pasitiki ekspertais, kurių vaidmuo šiuolaikiniame pasaulyje, o ypač verslo srityje – vis didėja.

Dažniausiai su būrėjais ir astrologais gyventojai konsultuojasi santykių su antra puse klausimais. Jais į būrėjus kreipėsi 60 proc. tokių asmenų pagalbos siekusių lietuvių. Trečdalis (32 proc.) ieškojo patarimo karjeros klausimais, o 24 proc. tokiu būdu siekė išspręsti psichologines problemas. Dar maždaug po dešimtadalį gyventojų iš būrėjų ir astrologų tikėjosi patarimų, susijusių su vaikų auklėjimu (10 proc.), verslo kūrimu ir vystymu (9 proc.) bei įvairiomis paslaugomis ir prekėmis (7 proc.).

„Tikėti ar netikėti įvairaus plauko būrėjais ir astrologais, žinoma, yra kiekvieno žmogaus pasirinkimas, tačiau racionalaus pagrindo pasikliauti tokių asmenų patarimais nėra. Vargu, ar krištolinis rutulys, kortos ar kavos tirščiai gali parodyti kelią į sėkmingą asmeninį gyvenimą, karjerą, verslo vystymą. Daug patikimesnis ir ne kartą patikrintas būdas – kliautis konkrečios srities ekspertų žiniomis, įžvalgomis ir patarimais, kurie yra grįsti patikimais duomenimis, kruopščia analize, naujausių tendencijų vertinimu“, – sako Inovacijų agentūros Kliento patirčių valdymo skyriaus vadovė Jolanta Miloš.

Inovacijų agentūros nuotr./Inovacijų agentūros Kliento patirčių valdymo skyriaus vadovė Jolanta Miloš
Inovacijų agentūros nuotr./Inovacijų agentūros Kliento patirčių valdymo skyriaus vadovė Jolanta Miloš

Su kirpėjais gyventojai dažniausiai konsultuojasi apie įvairias prekes ir paslaugas (64 proc.) bei mados tendencijas (39 proc.), tačiau taip pat nevengia jų klausti patarimo karjeros (23 proc.) klausimais. Beveik dešimtadalis (7 proc.) su kirpėjais taip pat tariasi verslo kūrimo ir vystymo klausimais.

Su taksistais ir pavežėjais gyventojai dažniausiai konsultavosi apie eismo ir kelių situaciją (50 proc.), karjerą (29 proc.) ir įvairias prekes bei paslaugas (28 proc.).

Su sporto treneriais gyventojai dažniausiai konsultuojasi dėl sveikos gyvensenos (61 proc.), tinkamiausios sporto programos (60 proc.) ir mitybos (56 proc.). Dešimtadalis (11 proc.) su treneriais taip pat pasikonsultuoja ir verslo kūrimo bei vystymo klausimais.

Anot J. Miloš, įvairius savo gyvenimo ir profesinius klausimus atsitiktiniams kasdienybės konsultantams gyventojai dažnai patiki ir jų patarimais kliaujasi paprasčiausiai todėl, kad nežino, kur ieškoti tinkamos profesionalios pagalbos. Visgi, ekspertės teigimu, ją rasti tikrai galima. Pavyzdžiui, vystančius verslą šioje srityje aktualiais klausimais visuomet yra pasirengę pakonsultuoti Inovacijų agentūros ekspertai. Daug naudingų informacinių resursų lengvai pasiekiama ir Inovacijų agentūros interneto svetainėje.

Inovacijų agentūra – tai Lietuvos verslo inovacijų, verslumo ir eksporto skatinimo partneris, veikiantis kaip nacionalinė inovacijų ekosistemos platforma. Agentūra nemokamai teikia verslo pradžios ir plėtros konsultacijas, tarptautinės verslo plėtros galimybes, augina verslo kompetencijas, suteikia prieigą prie finansavimo bei tinklaveikos resursų bei jungia paslaugų verslui bendrakūrėjus.

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą tyrimų bendrovė „Rait“ Inovacijų agentūros iniciatyva atliko 2023 m. gruodžio mėnesį. Iš viso buvo apklausta daugiau nei 1000 nuo 15 iki 75 metų amžiaus Lietuvos gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis