Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į pagalbą NVSC skuba verslas – įsteigė papildomą Covid-19 skambučių centrą

Lietuvoje kone kasdien fiksuojant naujus užsikrėtusiųjų Covid-19 rekordus, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) nespėja susisiekti su visais užsikrėtusiais žmonėmis ir išsiaiškinti jų kontaktų bei pranešti jiems apie saviizoliacijos būtinybę. Norėdamos padėti NVSC, socialiai atsakingos šalies įmonės savo lėšomis subūrė ir apmokė papildomą kontaktų atsekimo komandą bei įsteigė laikinąjį Covid-19 skambučių centrą. Jis savo veiklą pradėjo trečiadienį, lapkričio 11 d.
Į pagalbą NVSC skuba verslas – įsteigė papildomą Covid-19 skambučių centrą
Į pagalbą NVSC skuba verslas – įsteigė papildomą Covid-19 skambučių centrą / Partnerio nuotr.

NVSC Vilniaus departamento direktorė Rolanda Lingienė sako, kad papildomi pajėgumai dabartinėje situacijoje šaliai yra būtini. Per dieną fiksuojamų Covid-19 atvejų skaičiui jau peržengus tūkstančio ribą, esamų centro darbuotojų visiems sąlytį su sergančiais turėjusiems asmenis nustatyti jau kurį laiką nebepakanka.

„Vienas Covid-19 užsikrėtęs asmuo vidutiniškai turi 10–20 didelės rizikos kontaktų. Tai reiškia, kad, jei per dieną užfiksuojama tūkstantis naujų ligos atvejų, mūsų darbuotojams reikia nustatyti ir informuoti apie 10–20 tūkst. sąlytį turėjusių asmenų. Jeigu šie asmenys laiku neatsekami ir neinformuojami, o patys savarankiškai nesilaiko saviizoliacijos, užsikrėtimo atveju jie gali toliau platinti užkratą visuomenėje ir dar labiau bloginti epidemiologinę situaciją. Deja, bet dabartiniu metu centre šį darbą dirbančių 70 epidemiologų ir 100 Lietuvos kariuomenės savanorių atvejų epidemiologinei diagnostikai atlikti laiku nebepakanka. Papildomi pajėgumai yra kritiškai svarbūs“, – sako R. Lingienė.

Partnerio nuotr./Į pagalbą NVSC skuba verslas – įsteigė papildomą Covid-19 skambučių centrą
Partnerio nuotr./Į pagalbą NVSC skuba verslas – įsteigė papildomą Covid-19 skambučių centrą

Europos ligų prevencijos ir kontrolės centras nurodo, kad vienas žmogus per dieną vidutiniškai gali įvykdyti maždaug 4 atvejų apklausą ir taikyti jų valdymo priemones. Tai reiškia, kad tūkstančiui atvejų ištirti reikėtų bent 250 darbuotojų.

Dalį šio poreikio užtikrinti sieks Lietuvos įmonės ir jas vienijančios asociacijos, susibūrusios socialinei iniciatyvai „Įveiksime kartu“. Iniciatyvos tikslas – savo lėšomis įsteigti bent 50 papildomų darbo vietų epidemiologiniams tyrimams atlikti.

Pirmuoju etapu darbą skambučių centre jau pradėjo 10 atrinktų darbuotojų, lapkričio 16 d. prisijungs dar 10, o artimiausiu metu komanda taip pat turėtų plėstis. Darbuotojai yra kruopščiai atrenkami ir pilnai apmokomi darbui su NVSC, taip pat aprūpinami visomis reikiamomis darbo bei saugos priemonėms, jų darbą koordinuoja NVSC atstovai. Papildomo skambučių centro komandos dirbs slenkančiu grafiku, taip užtikrinant nepertraukiamą pagalbą visas septynias dienas per savaitę. Taip pat ieškoma daugiau iniciatyvą galinčių paremti įmonių, kurios suteiktų galimybę dar labiau praplėsti darbo apimtis ir pasamdyti daugiau darbuotojų.

Iniciatyvos rėmėjus subūrusios rinkodaros agentūros „MP agency“ strategijos vadovas Laimonas Baliukonis teigia, kad verslo bendruomenės indėlis šiandieninės situacijos kontekste gali būti itin reikšmingas.

Partnerio nuotr./R. Lingienė ir L. Baliukonis
Partnerio nuotr./R. Lingienė ir L. Baliukonis

„Verslas savo turimais resursais ir kompetencijomis gali prisidėti prie kovos su koronaviruso plitimu ir tokiu būdu padėti apsaugoti šalies žmones bei ekonomiką. Būtent šiuo tikslu pradėjome bendradarbiavimą su NVSC ir sutelkėme socialiai atsakingas įmones, kurios savo lėšomis bei kitais resursais padės parūpinti NVSC šiuo metu taip reikalingų pajėgumų“, – sako L. Baliukonis.

Papildomas Covid-19 kontaktų atsekimo centras įsikūrė sostinės viešbučio „Panorama Hotel“ konferencijų centre, o augant darbuotojų skaičiui, darbo vietas bus galima įkurti ir „Karolinos viešbučio“ konferencijų salėje. Šiuo metu projekto rėmėjai turi galimybę įrengti iki 100 saugių darbo vietų. Partneriai taip pat pasirūpino darbui skirtais kompiuteriais, telefonais, ausinėmis, interneto ryšiu, spausdinta medžiaga ir kanceliarinėmis priemonėmis bei maitinimu.

Partnerio nuotr./Į pagalbą NVSC skuba verslas – įsteigė papildomą Covid-19 skambučių centrą
Partnerio nuotr./Į pagalbą NVSC skuba verslas – įsteigė papildomą Covid-19 skambučių centrą

Naujajame skambučių centre atsakingai vadovaujamasi NVSC nurodymais siekiant užtikrinti saugias darbo sąlygas. Kiekvienam darbuotojui bus atlikti Covid-19 testai. Palaikomas saugus atstumas tarp darbuotojų, jie aprūpinti asmeninėmis apsaugos priemonėmis, prieš pradedant darbą – kiekvienam matuojama temperatūra, o po kiekvienos darbo dienos – kruopščiai dezinfekuojama visa konferencijų salė bei darbo priemonės.

Pirmuoju iniciatyvos partneriu tapo „Kalnapilio-Tauro grupė“. Anot bendrovės generalinio direktoriaus Marijaus Kirstuko, verslo galimybė teikti operatyvią pagalbą šiandien yra kritiškai svarbi.

„Manome, kad šiuo metu svarbiausia susitelkti ir nuspręsti, kaip kiekvienas galime padėti. Pandemija stipriai paveikė visus gyventojus bei verslus, tame tarpe ir mūsų partnerius. Džiaugiamės galėdami prisidėti prie iniciatyvos, kuri, tikimės, leis sparčiau valdyti situaciją bei padės greičiau atsitiesti visiems Lietuvos gyventojams“, – teigia Marijus Kirstukas, vienos iš iniciatyvos partnerių „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius.

Kol kas projekto iniciatoriai laikiną skambučių centrą planuoja sutelkti bent vienam mėnesiui, tačiau tikimasi, kad prie projekto prisijungiant vis daugiau įmonių, pagalbos apimtis bus galima išplėsti, o pačią iniciatyvą vykdyti tiek, kiek reikės.

Šiuo metu prie iniciatyvos „Įveiksime kartu“ jau yra prisijungę 13 partnerių, kurie ne tik teikia finansinę paramą, bet ir aprūpina centrą reikiamomis priemonėmis. Pagrindiniai finansiniai rėmėjai – „Kalnapilio-Tauro grupė“, farmacinių tyrimų bendrovė „Berlin Chemie Menarini Baltic” bei rinkodaros agentūra „MP agency“ – skiria lėšas laikinojo skambučių centro darbuotojų samdymui. Patalpas skambučių centrui suteikė Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos nariai: viešbučiai „Panorama Hotel“ ir „Karolinos viešbutis“. Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ suteikia darbuotojams telefonus bei rūpinasi interneto ryšiu. Bendrovės „Insoft“, „Atėja“, „NRD Companies“ ir „Also“ teikia darbui reikalingą kompiuterinę įrangą, o interneto sprendimų įmonė „IT solutions“ rūpinasi projekto internetiniu puslapiu bei jo palaikymu. Darbo patalpų dezinfekavimu rūpinasi „Roche Lietuva“.

Iniciatyvos organizatoriai kviečia jungtis daugiau socialiai atsakingo verslo įmonių ir padėti išplėsti darbuotojų apimtis. Taip pat laukiami žmonės, galintys ir norintys visą mėnesį dirbti laikinajame Covid-19 kontaktų centre. Išsamesnė informacija pateikiama socialinės iniciatyvos svetainėje www.iveiksimekartu.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais