„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Įmonių požiūris į renginius keičiasi: dekoro eilutės išbraukti iš biudžeto negalima

Šiuolaikiniuose renginiuose dekoras keičia erdvę, kuria efektingą nuotaiką ir išskirtinumą – tai nustebina įmonės darbuotojus ir kuria pridėtinę vertę. „Dabar įmonių darbuotojai yra išlepinti – kiekvienais metais vasaros ir kalėdiniai renginiai turi nustebinti. Mūsų klientai – jauni žmonės, kurie drįsta išeiti iš komforto zonos ribų ir patiki mūsų šiek tiek beprotiškomis idėjomis“ – sako kūrybinės agentūros „361 Forma“ įkūrėja Kamilė Gžibovskytė.
„361 Forma“
„361 Forma“ dekoras / „361 Forma“ nuotr

„Pastaraisiais metais pasibaigus pandemijai įžengėme į kitokį renginių pasaulį – anksčiau visi norėjo kiekybės, daug veiklos, kuo daugiau aktyvių užsiėmimų, o dabar tiesiog kartu leisti laiką išpildytoje vizualioje aplinkoje, kurioje yra visko, ko reikia įmonei“, – sako „361 Forma“ įkūrėja K.Gžibovskytė.

„361 Forma“ nuotr./Kamilė Gžibovskytė
„361 Forma“ nuotr./Kamilė Gžibovskytė

Pasak Kamilės, agentūros darbą į aukštesnį lygį pakelia komandoje dirbanti dekoratorė Dovilė Mikučiūnė – renginiai tampa labiau vizuališkesni, kuriantys WOW efektą ir labiau įsimenantys. Svarbu ir tai, kad Dovilė yra nuolatinė komandos narė, kai tuo tarpu kitos agentūros dekoratorius samdo pagal sutartį.

„361 Forma“ nuotr./Dovilė Mikučiūnė
„361 Forma“ nuotr./Dovilė Mikučiūnė

„Idėjas gvildename nuo pat pradžių kartu, kai tik gauname užsakymą: nuo „brain storm“ iki jų įgyvendinimo. Planuoju visos komandos darbą, važiuoju į montažą, kol idėjos kompiuteryje tampa realybe“, – pabrėžia D.Mikučiūnė.

Kamilė pasakoja, kad agentūra niekada neįgyvendina šabloniškų idėjų, visą laiką stengiasi renginiui suteikti kuo daugiau originalumo: „Nesiūlome kaukių vakarėlių ar Džeimso Bondo tematikos renginių, stengiamės eiti drąsių idėjų kryptimi, siūlome netikėtas erdves, WOW efektus. Visus pasiūlymus išgvildename visais įmanomais aspektais, niekada nesiūlome vienos idėjos. Visada atkreipiame dėmesį į tai, su kokiu užsakovu tenka bendrauti, kokia įmonės veikla. Kartais mūsų idėjos būna per daug drąsios ar per daug novatoriškos.“

Išskirtinė vieta šalia naikintuvų ar technikos muziejuje – ateina daugiau žmonių nei planuota

Agentūros įkūrėja prisimena vieną renginį, kuriuo didžiuojasi iki šiol, nors jau praėjo penkeri metai. Šią idėją pasiūlė Dovilė – renginiui vieta parinkta Antano Gustaičio Aviacijos instituto mokomajame angare. Kadangi 2018 metais buvo paminėtos 50-osios išsilaipinimo Mėnulyje metinės, buvo pasiūlyta daryti „Moon party“ aviacijos angare, kuriame atmosfera labiausiai artima kosmosui. „Toje vietoje įvyko tik du renginiai, vienas iš jų yra mūsų. Buvo sudėtinga, bet radome galimybių, renginys buvo labai išskirtinis, nes erdvėje stovėjo naikintuvai, mažesnių lėktuvų, kuriuos sumontuoti mokinasi būsimieji pilotai“, – prisimena Kamilė.

„361 Forma“ nuotr/„361 Forma“ dekoras
„361 Forma“ nuotr/„361 Forma“ dekoras

Agentūra „361 Forma“ pernai ne vieną renginį suorganizavo Energetikos ir technikos muziejuje, kuris dabar labai išpopuliarėjo. „Labai specifinė aplinka, sudėtinga daryti renginius, bet mes matėme, kad susidomėjimas labai didelis. Paprastai niekada neatvyksta tiek žmonių, kiek numatyta, o Energetikos ir technikos muziejuje turėjome atvirkštinę situaciją, kurią pamačiau pirmą kartą per savo 10 metų darbą – atėjo daugiau dalyvių nei buvo užsiregistravę“, – pasakoja agentūros įkūrėja.

Požiūris keičiasi: dekoro eilutės išbraukti iš sąmatos negalima

„361 Forma“ skelbia šūkį: „Pamirškite ant sienos ištemptą prekinio ženklo tentą, mes tokių tiesiog nedarome.“ Kamilė paaiškina, kad tokius tentus keičia 3 D foto sienos iš daiktų, į kurias galima įeiti, atsisėsti, paliesti. Tai didelis kolegės Dovilės nuopelnas. „Jei anksčiau užsakovams trūkdavo biudžeto renginiui, susidurdavome su siūlymu braukti dekoro eilutę, juk nieko neprarasime. Dabar mes įtikiname, kad renginio dekorui skirtos sumos negalima naikinti iš sąmatos, ji yra privaloma. Kai sukuriame masyvią dekoro sieną, visus metus dekoro biudžetas yra apsaugotas ir nejudinamas. Tai svarbus elementas, tik dar ne visi nori ar gali į tai investuoti“, – teigia Kamilė.

Jurgita Lukos Photography nuotr./„361 Forma“ dekoras
Jurgita Lukos Photography nuotr./„361 Forma“ dekoras

Efekto magija: geriau mažiau, bet įspūdingai

Dovilė sako, kad dekoro biudžeto eilutė dažniausiai nėra pati didžiausia, todėl laikosi tokio principo: siekiant didesnio efekto dekorą koncentruoja vienoje vietoje: „Dažnai patalpose, kuriose organizuojami renginiai, yra aukštos lubos, didelės erdvės, todėl svarbu dekoro neišbarstyti po visą salę, geriau koncentruoti vienoje vietoje. Taip pasiekiamas geresnis rezultatas: graži foto sienelė, WOW efektas įspūdingai atrodo nuotraukose.“

Kamilė priduria, kad kalbant apie dekorą galima palyginti su kokybišku maistu – geriau mažiau, bet skaniai: „Gali prisikimšti bandelių ir nepajausi jokio pasitenkinimo ir gali suvalgyti vieną gurmanišką pyragėlį – kokybė visada laimi. Kai darome renginį Dūmų fabrike, ir jei klientui tai pirmas kartas, nori ir įėjimą papuošti, ir rūbinę, ir staliuką, ir sceną. Taip dekoras išsimėto ir dingsta efektas, o vienas sukoncentruotas elementas traukia akį.“

„361 Forma“ nuotr./„361 Forma“ dekoras
„361 Forma“ nuotr./„361 Forma“ dekoras

Naujos technologijos vietoj daiktiškumo: daugiau dėmesio ekologijai

Pasak Dovilės, dekoro raidą keičia šiuolaikinės technologijos: „Anksčiau dekoras buvo elementarus, paprasta gėlių puokštė ant stalo, tentas ant sienos. Pastaruoju metu dekoras vis labiau vystosi WOW efektų linkme.“ Dekoratorė prisimena renginį Vilkaviškio sporto centre, kuriame su dekoro pagalba pakeitė visą erdvę į netikėtą vaizdą, kai atsirado kitokios grindys, apšvietimas, išskirtinio turinio fotosienelė – tai žmones nustebino. „Prie dekoro prisideda apšvietimas ir jo technologinis tobulėjimas, lazeriai. Svarbūs ir scenografiniai sprendimai, kurie kardinaliai keičia erdvę, kad būtų sukurta pridėtinė vertė dalyviui, atėjusiam į šventę“, – teigia D.Mikučiūnė.

Kamilė pritaria, kad nyksta supratimas, jog dekoras – tai daiktai, kuriuos galima paliesti: „Šiuolaikinis dekoras sukuriamas absoliučiai be jokių daiktų, vien tik šviesų ir lazerių pagalba. Sukuriamas toks efektas, tarsi nusikeltum į kitą realybę. Taip pat vis daugiau dėmesio skiriame ekologinėms problemoms, nes renginyje sukuriama labai daug neperdirbamų atliekų.“

„361 Forma“ nuotr./„361 Forma“ dekoras
„361 Forma“ nuotr./„361 Forma“ dekoras

Tikrasis tvarumas prieš komercinį tvarumą

Paprastas ekologiškumo pavyzdys – prieš porą metų buvo populiarūs tropikų tematikos vakarėliai, dalyviai pasipuošdavo pripučiamais rožiniais flamingais, kurie subliukšdavo po renginio – Kamilei tekdavo juos grūsti į šiukšlių konteinerius. „Stengiamės naudoti ekologiškesnį, tvaresnį dekorą – nuomojame ne vienkartinius daiktus, nors tai nėra lengva, prisideda transportavimo, žmogiškųjų išteklių išlaidos“, – teigia K.Gžibovskytė.

Šią vasarą agentūra surengė spalvotą Meksikos tematikos vakarėlį – vietoj plastikinių vienkartinių vėliavėlių siuvo daugkartines, kurios bus naudojamos ne vieną kartą.

Pasak Kamilės, daug šiuolaikinių įmonių kalba apie tvarumą, tačiau renginiai parodo, kad taip nėra: „Šioje srityje Lietuvoje šiek tiek atsiliekame, žvelgiame siaurai – įmonė nenaudoja spausdintuvo, kad neeikvotų popieriaus ir saugotų gamtą, bet per renginį neatsisako vienkartinių puodelių, nes trūksta biudžeto daugkartiniams. Tenka aiškinti, kas yra tvarūs sprendimai – nėra tvaru sukurti įmonės logotipą ant tento, kurį po to tektų išmesti – geriau jį sukurti šviesų pagalba.“

„361 Forma“ nuotr/„361 Forma“ dekoras
„361 Forma“ nuotr/„361 Forma“ dekoras

Dalyvių apranga – dekoro dalis

Šventės dalyvių apranga iš esmės yra dekoro dalis, kurią sukuria patys žmonės ir padeda suformuoti bendrą renginio atmosferą. Kamilė teigia, kad visada siūlo aprangos kodą renginio dalyviams: „Jei žmonės atvažiuotų apsivilkę sportiniais kostiumais į meksikietišką vakarėlį dvare, kur yra daili foto siena, nuotraukų efektas dingtų, bet pasipuošę meksikietiškais drabužiais jautėsi kaip egzotiškame krašte, juo labiau, kad dar pasitaikė karšta diena.“

K.Gžibovskytė pastebi, kad net ir tiems klientams, kurie abejoja ar įmonės darbuotojai įsitrauks į žaidimą dėl aprangos kodo, paruošiami kvietimai, kuriuose akcentuojamas aprangos stilius: „Renginio dalyviai pasipuošia ir sukuria šventinę nuotaiką, kiekvienas savaip interpretuoja renginio temą. Aprangos kodo nėra tik prabangesniuose vakarėliuose, nes žmonės tiesiog nori pasiruošti.“

Įmonės dekoras kuria pridėtinę vertę

Artėjant Kalėdoms, įmonės nori papuošti savo verslo erdves, ieško inovatyvių idėjų, derančių prie interjero stilistikos ir veiklos vertybių.

Dovilė pastebi tendenciją, kad vis daugiau įmonių nori puošti darbo vietas ne patys, o samdo profesionalus: „Gauname daug užklausų dėl vidaus patalpų puošybos, nes įmonė nori nudžiuginti savo darbuotojus. Čia vėl galioja ta pati taisyklė – kokybė geriau nei kiekybė, akcentuojama erdvė prie įėjimo, registratūros, virtuvėlės zona, kur dažnai renkasi darbuotojai. Kartu su dekoru siūlome darbuotojus vienijančią veiklą – užkandžius, dovanų pakavimo stotelę – visa tai kuria pridėtinę vertę. Siūlome idėjas, kurios yra dailios, minimalios, bet kuria šventinę nuotaiką.“

„361 Forma“ nuotr./„361 Forma“ dekoras
„361 Forma“ nuotr./„361 Forma“ dekoras

Pasak Dovilės ekonomiškas ir tvarus variantas – sukurti įmonės dekorą, kurio nereikia dažnai keisti: „Vitrinos gražiai atrodo visus metus, išsiskiria pilko dangaus fone ir atrodo ryškiai. Be to, ekonomiškiau į dekorą investuoti vieną kartą ir adaptuoti kelis kartus per metus pagal sezoną, nei viską keisti iš naujo.“

Kalėdiniai užsakymai prasideda vasarą

Kamilės teigimu, kalėdiniai užsakymai jau pradedami planuoti rengiant karštus vasaros vakarėlius: „Svarbu nepavėluoti, jei norite rinktis tai, ką planavote, o ne iš to, kas lieka nuo kitų. Labai populiarios vietos kalėdiniams vakarėliams užsakomos jau net vasaros pradžioje. Nors galima renginį suorganizuoti ir per naktį, mes spėsime padaryti, tik reikės rinktis alternatyvą, o ne pirminį norą.“

Pasak agentūros įkūrėjos, Lietuvos rinka nėra didelė, pavyzdžiui, muzikinis klubas „Tamsta“ – super kultinė renginių vieta taip užimta, kad šiais metais vakarėlius rengs neįprastą dieną – antradienį. „Vis daugiau tokių užsakovų, kurie nori naujos vietos – o jų kiekvienais metais daug neatsiranda. Mūsų svajonė surengti renginį smėlio karjere – būtų purvina, nepatogu, su biotualetais, bet įspūdinga“, – originaliomis idėjomis dalijasi Kamilė.

„361 Forma“ nuotr./„361 Forma“ dekoras
„361 Forma“ nuotr./„361 Forma“ dekoras

Modernėjanti tendencija – leisti žmonėms tiesiog atsipalaiduoti

Pasak K.Gžibovskytė, pasaulis modernėja, įmonėse dirba daug jaunų žmonių, taip pat ir darbuotojų iš užsienio, todėl renginiai dažniausiai vyksta anglų kalba: „Renginiai turi aprėpti maksimaliai platų interesų ratą, nes įmonėse dirba įvairaus amžiaus, pomėgių, galų gale – pažiūrų žmonės.“

Kita tendencija – organiškai įtraukti dalyvius į vakarėlio atmosferą, o ne bandyti tiesiogiai sudominti kokiu nors žaidimu ar veikla. „Pakvieskime žmones į išskirtinę erdvę, sukurkime gražų dekorą, kur dalyviai natūraliai susipažins vieni su kitais fotografuodamiesi prie efektingos sienos ir pasakys – ačiū, kad mums leidote tiesiog atsipalaiduoti“ – teigia Kamilė.

Tai ypač aktualu per kalėdinį laikotarpį, kai visas miestas užsikemša, visi skuba lekia ir atvyksta į vakarėlį tiesiai iš biuro – žmonės nori pasidžiaugti, pabūti kitoje erdvėje. „Mes šventę sukursime muzikos, apšvietimo ir dekoro pagalba – tai vakarėlis, kurį jūs galite padovanoti savo darbuotojams,“ – sako kūrybinės agentūros „361 Forma“ įkūrėja Kamilė Gžibovskytė.

Daugiau informacijos rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“