ISM studentų konkurse – įkvepiantys socialinio verslo pavyzdžiai ir įkūrėjų istorijos

ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto studentų organizuojamo tarptautinio verslo situacijų konkurso „Creative Shock“ finalas gruodžio 1–ąją dieną vilniečiams žada išskirtinę dovaną – nemokamą konferenciją, kurios metu patirtimi bei įžvalgomis dalysis įžymūs socialinio verslo veikėjai iš užsienio.
ISM studentų konkursas „Creative Shock“
ISM studentų konkursas „Creative Shock“ / Projekto partnerio nuotr.

Šiųmete konkurso tema „Passion Meets Purpose“ norima atkreipti dėmesį į socialinį verslą, kaip į galimybę panaudoti įgūdžius siekiant globalių tikslų ir taip patinkančiai veiklai teikiant daugiau prasmės. Šį tikslą puikiai iliustruoja konferencijos pranešėjų pavyzdžiai – multimilijoninį globalų verslą ,,WildHearts Group“ įkūręs Mickas Jacksonas bei socialinio verslo ,,The Soap Co.“ plėtrai vadovaujanti Clem Hinchliff.

Projekto partnerio nuotr./Įmonės „The Soap Co.“ įkūrėja Clim Hinchliffe
Projekto partnerio nuotr./Įmonės „The Soap Co.“ įkūrėja Clim Hinchliffe

Būtent šį, netradicinį, socialinio verslo veiklos modelį išbandė ir „WildHearts Group“ įmonių įkūrėjas M.Jacksonas, kuriam priklausančių organizacijų veiklos sritys apima nuo prekių bei paslaugų tiekimo biurams iki antreprenerių ugdymo programos. Jaunystėje sėkmingai save išbandęs įvairiose veiklose – dainavęs roko grupėje ir praktikavęs alpinizmo sportą – M.Jacksonas kurti pokyčius nusprendė ištikus nelaimei kalnuose. Mažos mergaitės ištiesta pagalbos ranka įkvėpė vyrą ne tik įkurti verslą, bet ir skirti įmonių pelno dalį socialinių pokyčių kūrimui. Šiandien M.Jacksonas yra ne tik įspūdinga sėkme socialiniame versle, bet ir įtaigiomis motyvacinėmis kalbomis garsėjantis antrepreneris, pelnęs daugybę tokių apdovanojimų, kaip Jungtinės Karalystės visuomenės pripažinimas ,,Geriausiu škotu“ (garbė, kuria dalijasi su tokiomis įžymybėmis, kaip J.K.Rowling).

Clem Hinchliffe kelias iki socialinės veiklos buvo gerokai trumpesnis. Neseniai baigusi studijas Londone, mokytojavusi ir dalyvavusi daugybėje labdaros iniciatyvų, jauna mergina nusprendė rinktis socialinio verslo sektorių.

Kitoks tikslas

Socialinis verslas išsiskiria tuo, kad pelno siekimą sieja su socialiniais prioritetais, tačiau šis skirtumas nuo tradicinio modelio, abiejų pašnekovų nuomone, nei kiek netrukdo augti ar tobulėti.

,,Kaip ir tradiciniame versle, siekiame išsilaikyti, taigi, nepriklausome vien tik nuo aukų ar pašalpų. Čia skaičiais pamatuojama socialinė vertė, o ne pelnas, yra pirminis tikslas verslo vystymo procese“, – aiškina C.Hinchliffe.

Micko Jacksono teigimu, socialinis verslas nebūtinai turi būti įteisintas kaip tam tikra iniciatyva, nes jo įkūrimas su teigiamų pokyčių misija lemia interesą veikti taip, kad misija būtų įgyvendinta. Vyras yra įsitikinęs, kad vesdamas ,,WildHearts Group“ į pasaulinę sėkmę, jis ne tik daro gerus darbus, bet ir turi galimybę panaudoti savo gebėjimus bei praplėsti asmeninių galimybių ribas siekiant padėti kitiems.

Projekto partnerio nuotr./„WildHearts Group“ įkūrėjas Mickas Jacksonas
Projekto partnerio nuotr./„WildHearts Group“ įkūrėjas Mickas Jacksonas

,,Kiekvieną dieną gaunu galimybę kurti vertę ir gerovę pačia tikriausia prasme. Galiu dirbti dėl dalykų, kurie yra svarbūs, su žmonėmis, kuriems rūpi. Ir tai darydamas jau padėjau pakeisti daugiau nei milijono žmonių gyvenimus visame pasaulyje“, – teigia Vilniuje viešėsiantis pranešėjas.

Suteikia prasmę

Socialinis verslas ,,The Soap Co.“, kurio plėtrai vadovauja C. Hinchliffe, kuria įsidarbinimo galimybes neįgaliesiems. Vadovė sako, kad ją įkvepia darbas stiprios bendruomenės aplinkoje su žmonėmis, kurie nepaiso kliūčių nuosekliai, ryžtingai darbuotis.

,,Nuostabu matyti, kaip gaunantys tinkamą paramą, žmonės su negalia ar kitais trukdžiais dirbti, yra išskirtiniai pajėgūs. Daugiausiai duoda žinojimas, kad ne tik kuriame galimybes savo darbuotojams Londone, bet ir suteikiame vilties neįgaliesiems visoje šalyje“, – pasakoja mergina.

„Creative Shock“ yra tarptautinis socialinio verslo situacijų konkursas. Jo tikslas – skatinti socialinio verslo modelį ir jo taikymą. Konkurso finalo metu, gruodžio 1–ą dieną, vyks nemokama ir visiems atvira socialinio verslo konferencija. Projektą organizuoja ISM Studentų atstovybė kartu su ISM Vadybos ir ekonomikos universitetu. Renginys yra nemokamas.

Prie projekto prisideda „Turkish Airlines“, „Barclays operacijų centras Lietuvoje“ ir pagrindinis intelektinis partneris „Civitta“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis