„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Japonijoje paragavo ir sojų padažo, ir pomidorų skonio alaus

Slyvos, vynuogės ir ananasai, sojos padažas ir pomidorai – tai vos keli ingredientai, kuriais suteikiama netikėtų savybių Japonijoje verdamam alui. Daugybę metų technologinėmis inovacijomis pasaulį stebinantys japonai neatsilieka ir aludarystėje – drąsiai eksperimentuoja ir demonstruoja unikalų požiūrį į alaus skonį. Aktualiausios pasaulio aludarystės tendencijos ir atradimai buvo pristatyti rugsėjį Tekančios Saulės šalyje vykusiame renginyje „The International Beer Cup 2017“.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / Partnerio nuotr.

Jo metu buvo apdovanoti ir alaus gamintojai iš viso pasaulio. Apie konkursą ir po jo vykusį aludarių festivalį pasakoja „Kalnapilio“ vyriausiasis aludaris Ričardas Barakūnas. Jis į Lietuvą parveža medalį, kurį belgiško stiliaus vaisinio alaus kategorijoje („Belgian-Style Fruit Beer“) pelnė „Valonijos Blanc“ alus iš pavasarį pristatytos „Bergschlösschen“ serijos. Šis charakteringu vaisių skoniu bei citrusinių vaisių natomis išsiskiriantis gėrimas tarp laimėtojų pateko įvertinus 600 pavadinimų alų iš 18-os pasaulio šalių ir regionų.

Stebinantys eksperimentai

„The International Beer Cup 2017“ – vienas populiariausių pasaulyje tokio pobūdžio konkursų, rengiamas nuo 1996-ųjų. Šiemet čia dalyvavo net 64 teisėjai iš viso pasaulio. Per dieną teisėjai po šešias – aštuonias valandas ragauja ir vertina alų. Po dvi dienas trukusio konkurso vyksta ir trijų dienų festivalis – linksmoji renginio dalis, kurios metu šiemet buvo ragaujama šimtai skirtingų rūšių alaus iš JAV, Australijos, Taivano, Kinijos, Japonijos ir daugybės kitų šalių.

„Japonai pasirodė labai inovatyvūs. Jie savaip interpretuoja klasikines Europos šalių alaus rūšis ir tokį alų laiko kitokiu nei tradicinį japonišką. Šios šalies aludariai bando eksperimentuoti ir su vaisiais, pavyzdžiui, slyvomis, vynuogėmis, ananasais, net su arbata. Ten gausu įvairių arbatos lapų ir jie taip pat atranda savo vietą alaus gamybos procese“, – kelionės įspūdžiais dalinasi pašnekovas. Kelionės metu jam teko paragauti alaus ir su sojos padažu, ir su pomidorais. Pasak R. Barakūno, japonai į alų eksperimentuodami gali dėti labai daug skirtingų priedų.

Vis daugiau vaisių skonio

„Nors vienos labai ryškios tendencijos išskirti negalėčiau, tačiau pastebėjau, kad daugybė pasaulio aludarių vis dažniau greta tradicinių alaus rūšių stengiasi pasiūlyti vaisinio alaus. Jie sparčiai populiarėja visame pasaulyje“, – pasakojo aludaris. Anot pašnekovo, Japonijoje, kur ir vyko vienas populiariausių Azijoje alaus konkursų, šiuo metu vyksta kraftinio alaus revoliucija. Vienoje pažangiausių Azijos šalių yra net apie 200 kraftinių alaus daryklų. R. Barakūno teigimu, jei žvelgtume globaliau, pamatytume kraftinės revoliucijos procesą šiuo metu vykstant beveik visame pasaulyje.

Sėkmė – dėl naujo požiūrio į tradicijas

Paklaustas, kuo „Valonijos Blanc“ sužavėjo tarptautinę teisėjų komisiją, R. Barakūnas sako kol kas tik numanąs to priežastis. „Kuomet degustuojamas mūsų alus, nepapuolu į degustatorių ratą. Taip siekiama išvengti gamintojo įtakos vertintojams. Mūsų alų degustuoja kiti teisėjai. Jie parašo komentarus, kurie mus pasieks po trijų savaičių. Neabejoju, kad „Kalnapilio“ verdamas alus šį kartą apdovanojimą pelnė už tai, jog atitinka inovatyviausias pasaulines aludarystės tendencijas. Kaip jau minėjau, pasaulyje šiuo metu yra labai populiarūs vaisiniai prieskoniniai alūs. Būtent tokį alų mes ir gaminame. Ne paslaptis, kad medalį gauna toks alus, kuris yra gerai subalansuotas, Medaliu apdovanojimas tik itin aukštos kokybės alus“, – pasakoja R. Barakūnas.

Vos daugiau nei prieš pusmetį pristatytas alus jau spėjo pelnyti sidabrą ir kasmetiniuose „Baltic Beer Star 2017“ apdovanojimuose. Paklaustas, kas lemia „Kalnapilio“ gaminių sėkmę pasaulyje, R. Barakūnas tikino, jog svarbiausia – puiki komanda ir aukštos kokybės alus.

„Esame modernūs aludariai, sekame naujausias tendencijas, dalyvaujame svarbiuose mokymuose ir seminaruose. Atliekame daug bandymų, dažnai ragaujame ir analizuojame. Būtent taip gimsta unikalus alus, kurio skonio savybes puikiai įvertina ir vartotojai, ir degustatoriai pasauliniuose konkursuose. Visa tai rodo, kad judame gera kryptimi“, – džiaugėsi „Kalnapilio-Tauro grupės“ atstovas R. Barakūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs