„Visame pasaulyje pastebima tendencija, kad įvairių greitai paruošiamų gaminių kategorijų (angl. ready-to-cook) produktai, tarp jų ir vištienos, yra gaminami sveikiau – atsisakant nenatūralių priedų, dirbtinių skonio stipriklių, pateikiant kalorijų skaičių. Greta to, šiuolaikiniam vartotojui nemažiau svarbu, jog gaminį paruošti būtų greita ir paprasta“, – pastebi Tomas Strumskas, prieš keletą mėnesių rinkai natūralius vištienos gaminius „ChickFit“ pristačiusios „Groward Group“ vadovas.
Jo teigimu, keičiasi didžiosios visuomenės dalies požiūris į maistą – praeina laikai, kai valgoma bet koks produktas, vartotojai tampa sąmoningesni, domisi ingredientais, vis įdėmiau skaito sudėtį ir kitą gaminio informaciją.
„Prie šių pokyčių prisitaiko ir greitai paruošiamų produktų gamintojai, kurie neslepia sudėties po neaiškiais skonio stiprikliais, vis dažniau naudoja permatomas pakuotes, kuriose aiškiai gali išvysti tikrąjį gaminio vaizdą, neužklotą padažų paklodėmis. Pateikiamos tokios porcijos, kurios tinka sportuojantiems ar aktyviai gyvenantiems“, – pasakoja Jolanta Daunaravičienė, bendrovės „Groward Group“ gamybos technologė.
Jei gamini natūraliai, toli neeksportuosi
Įdomu tai, jog apie gaminio natūralumą galime spręsti ir iš to, kokiose rinkose jis realizuojamas. Iš natūralių produktų paruoštus ir konservantais „nepraturtintus“ gaminius reikia suvartoti palyginti greitai, todėl juos realu realizuoti nuo gamybos vietos nutolstant ne daugiau kaip kelis šimtus kilometrų.
„Prieš keletą mėnesių Lietuvoje buvo pristatyta nauja natūralių, kepti paruoštų vištienos gaminių linija „ChickFit“. Nors kitą savo paukštienos ir kiaušinių produkciją realizuojame daugelyje rinkų, „ChickFit“ gaminių neplanuojame eksportuoti į Vakarų ar Pietų Europą. Deramasi tik dėl galimos prekybos Baltijos šalyse, iki kurių transportavimo laikas neilgas“, – teigia Tomas Strumskas.
Jo teigimu, dėl minėtos gamybos specifikos sveikai paruošto gaminio savikaina didesnė nei kitų šios kategorijos prekių. Tačiau jo sudėtis puikiai tinka tiek jauniems profesionalams, besirūpinantiems mityba, bet neturintiems tam daug laiko, tiek sportininkams, aktyviems žmonėms ar jaunoms šeimoms.
„Atsižvelgiant į tai, kad gamyboje naudojami tik natūralūs produktai, nėra jokių paslėptų ingredientų, riebių padažų, pakuotė paruošta iš karto kepti orkaitėje, ir vištienos kaina kiek didesnė nei kitų panašių produktų“, – sako „Groward Group“ vadovas.
Be orkaitėje paruoštos kepti vištienos, jau pasirodė ir „ChickFit“ gaminiai, paruošti kepti ant griliaus. Netrukus bus pristatyti ir tos pačios linijos hamburgeriai, mini kebabai ant iešmelių. Jie taip pat bus gaminami tik iš šviežios vištienos, įtrinant Himalajų druska, prieskoniais ir žolelėmis, tik pridedant šlakelį alyvuogių aliejaus, kuris neleis gaminiui išsausėti kepant ant žarijų.