Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip Lietuvos medžiotojas apsigynė nuo Prancūzijos prekybininkų

Įsibėgėjusi internetinė prekyba turi ne tik privalumų, bet ir trūkumų. Lietuvos pirkėjui, apsipirkusiam Prancūzijoje registruotoje internetinėje parduotuvėje, pavyko apginti savo teises tik po to, kai į pagalbą atėjo Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net).
Skolų išieškojimas
Internetinė prekyba / 123RF.com nuotr.

Šių metų kovo pabaigoje Lietuvos pirkėjas pirko medžiotojo kostiumą – kelnes, liemenę ir striukę. Internetu, iš Prancūzijos. Balandžio pradžioje prekės gautos, tačiau pirkėjas pirkiniu nusivylė: netiko dydžiai. Susisiekus su pardavėju gautas atsakymas, kad prekes galima grąžinti ir bus galima jas pakeisti. Prekės išsiųstos į Prancūziją, taip pat paprašyta, kad visos kostiumo dalys būtų vienos spalvos. Pardavėjas vėl atsakė, kad visos kostiumo dalys bus vienos spalvos.

Deja, Lietuvos medžiotojui teko nusisvilti antrą kartą: balandžio pabaigoje atsiųstos kostiumo dalys buvo skirtingų spalvų. Vėl kreiptasi į pardavėją su prašymu: pakeiskite prekes (į vienos spalvos, nesvarbu, kurios) arba grąžinkite pinigus. Pardavėjas neatsakė.

Pirkėjas nusprendė prekes vėl grąžinti į Prancūziją, iš kurios netrukus gavo atsakymą: taip, prekės gautos, per kelias valandas informuosime, ar pakeisime prekes. Tuo pirkėjo ir pardavėjo bendravimas baigėsi: daugkartiniai bandymai susisiekti su pardavėju nebepavyko.

Netekęs kantrybės pirkėjas kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Šis, bendradarbiaudamas su Europos vartotojų centru Prancūzijoje, padėjo vartotojui susigrąžinti pinigus.

Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė patvirtina, kad skundų dėl internetinės prekybos daugėja.

„Ir tai natūralu: internetinė prekyba vis labiau populiari. Kita vertus, džiugu, kad vartotojai vis aktyviau gina savo teises, vis dažniau žino, kur kreiptis pagalbos.

Priminsiu, kad vartotojus giname nemokamai. Kviečiu į mus kreiptis visus, manančius, kad Europos Sąjungos valstybėse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje, buvo pažeistos jų teisės perkant prekę ar gaunant paslaugą“, – teigia Raimonda Balnienė.

Europos vartotojų centrų tinklas imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.

Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.

Daugiau informacijos svetainėje www.ecc.lt.

Šio straipsnio publikavimas yra finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio straipsnio turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai