„Kalnapilio-Tauro grupė“ įvertino pasiekimus 2023-iaisiais tvarumo atžvilgiu

Nepaisant 2023-aisiais netrūkusių iššūkių dėl kilusių kainų ir infliacijos, viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintojų „Kalnapilio-Tauro grupė“ sėkmingai tęsia prieš beveik dvejus metus pradėtą ilgametės tvarumo strategijos įgyvendinimą. Pasak įmonės generalinio direktoriaus Marijaus Valdo Kirstuko, per praėjusius metus pavyko pasiekti ne vieną tvarumo strategijos tikslą, kad įmonė iki 2025 metų taptų maksimaliai neutralia klimatui.
„Kalnapilio-Tauro grupė“ generalinis direktorius Marijus Valdas Kirstukas
„Kalnapilio-Tauro grupė“ generalinis direktorius Marijus Valdas Kirstukas / „Kalnapilio-Tauro grupės“ nuotr.
Temos: 1 Tvarumas

Į tris pagrindines sritis – produktus, vartotojus bei darbuotojus – nukreipta įmonės tvarumo strategija apima skirtingus tikslus, tarp kurių – ne tik mažinamas poveikis aplinkai, siekiant nulinės anglies dvideginio (CO₂) emisijos, bet ir ypatingas dėmesys darbuotojams, klientams bei vartotojams.

„2022 metų pradžioje išsikelti ambicingi tikslai tvarumo srityje išlieka didžiausiu prioritetu mūsų veikloje – siekti tvarumo ir 2023-aisiais nesutrukdė nei geopolitiniai, nei ekonominiai iššūkiai, kurių sąlygomis pastaruoju metu veikia viso pasaulio gamintojai. Tikime, kad mūsų, kaip atsakingo verslo, pareiga yra ir toliau kurti sveikesnius produktus, mažinti poveikį aplinkai ir tuo pačiu prisidėti prie bendruomenės, kurioje veikiame, gerovės“, – komentuoja „Tauro-Kalnapilio grupės“ generalinis direktorius M.V.Kirstukas.

„Kalnapilio-Tauro grupės“ nuotr./„Kalnapilio-Tauro grupė“ įvertino pasiekimus 2023-aisiais tvarumo atžvilgiu
„Kalnapilio-Tauro grupės“ nuotr./„Kalnapilio-Tauro grupė“ įvertino pasiekimus 2023-aisiais tvarumo atžvilgiu

Žingsnis tvarumo link

Vienas ambicingiausių „Kalnapilio-Tauro grupės“ tvarumo strategijos tikslų – klimatui neutrali gamyba iki 2025 m. ir iki 2030 m. bent 50 proc. sumažintas CO₂ pėdsakas visoje tiekimo grandinėje. Praėjusiais metais „Royal Unibrew“ įmonių grupės, kuriai priklauso ir „Kalnapilio-Tauro grupė“, tikslus mažinti CO₂ išmetimą, kaip visiškai atitinkančius Paryžiaus susitarimą, patvirtino ir Mokslu pagrįstų tikslų iniciatyva (Science Based Target initiative – SBTi).

„Džiaugiamės, kad tvarumo kelionėje nesame vieni – su „Royal Unibrew“ keliame ir bendrus tvarumo tikslus, kurių siekimu rūpinasi ir mūsų kolegos kitose šalyse“, – sako M.V.Kirstukas.

Kaip vienas iš būdų mažinti CO₂, praėjusiais metais ant penkių „Kalnapilio-Tauro grupės“ gamyklos ir sandėliavimo pastatų stogų įrengta beveik 500 kilovatų (kW) saulės elektrinė.

„Poreikis įrengti saulės elektrinę kilo tiek dėl energetinio ūkio efektyvinimo, kuriam visada skyrėme daug dėmesio, tiek dėl išsikeltų tvarumo tikslų mažinti CO₂ emisijas. Praėjusių metų viduryje pradėta eksploatuoti saulės elektrinė jau pagamino 300 megavatvalandžių (MWh) elektros energijos, kuri iškart sunaudojama gamybos procesuose. Iki šiol „Kalnapilio-Tauro grupė“ jau naudojo 100 proc. atsinaujinančių išteklių elektros energiją, kurią pirko iš partnerių“, – komentuoja M.V.Kirstukas.

„Kalnapilio-Tauro grupės“ nuotr./„Kalnapilio-Tauro grupė“ įvertino pasiekimus 2023-aisiais tvarumo atžvilgiu
„Kalnapilio-Tauro grupės“ nuotr./„Kalnapilio-Tauro grupė“ įvertino pasiekimus 2023-aisiais tvarumo atžvilgiu

Įmonėje ir toliau tęsiami energijos regeneravimo projektai – įrengiamos sistemos su šilumos siurbliais, kad gamybos metu pagaminta šiluma būtų surenkama ir panaudojama kituose gamybos procesuose. Taip pat diegiant įvairius sprendimus toliau mažinamos elektros energijos bei dujų sąnaudos. Tvarumo strategijos įgyvendinimo laikotarpiu, iki 2025-ųjų, „Kalnapilio-Tauro grupės“ investicijos vien į žaliąją energetiką gali sudaryti apie 5 mln. eurų.

Bendradarbiavimas su vietos tiekėjais

Pasak M. V. Kirstuko, bendradarbiavimas su vietos verslais taip pat yra vienas iš būdų ne tik vystyti tvarią gamybą, bet ir mažinti CO₂ pėdsaką.

„Džiaugiamės, kad alaus gamybai galime naudoti 100 proc. lietuvišką, itin kokybišką salyklą – tokiu būdu ir mažiname žaliavų logistikos emisijas, ir palaikome vietinį žemės ūkį bei verslą. Kaip viena didžiausių Aukštaitijos regiono įmonių, puikiai suprantame, kaip svarbu yra ne tik produktyviai ir pelningai veikti, bet ir būti patikimu partneriu kitoms įmonėms – tiekėjams, pardavėjams ir kt.“, – sako M.V.Kirstukas.

Pasak jo, įgyvendinant tvarumo strategiją, grupei itin svarbus ir verslo klientų įvertinimas. 2023 metais rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ vykdytos „Royal Unibrew Baltic“ grupės verslo klientų apklausos metu „Kalnapilio-Tauro grupė“ buvo įvertinta kaip tvari ir aukščiausią reputacijos indeksą Lietuvoje turinti partnerė antrus metus iš eilės.

„Kalnapilio-Tauro grupės“ nuotr./„Kalnapilio-Tauro grupė“ įvertino pasiekimus 2023-aisiais tvarumo atžvilgiu
„Kalnapilio-Tauro grupės“ nuotr./„Kalnapilio-Tauro grupė“ įvertino pasiekimus 2023-aisiais tvarumo atžvilgiu

„Kasmet atliekama klientų apklausa padeda mums įsivertinti pasiekimus tvarumo srityje ir kurias sritis reikėtų dar stiprinti. Džiaugiamės, kad ir praėjusių metų apklausos rezultatai nenuvylė – einame teisinga linkme, o įgyvendinamą tvarumo strategiją pastebi ir mūsų verslo klientai. Išties skiriame daug dėmesio įvairiems su reputacija susijusiems aspektams tiek kalbant apie gaminamus produktus, tiek apie patį gamybos procesą, tiek apie sąlygas darbuotojams ar indėlį sprendžiant bendruomenėms aktualius klausimus“, – teigia „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovas.

Kokybiški produktai tvaresnėse pakuotėse

Tarp grupės prioritetų – ir tvaresnės pakuotės, be kurių taip pat neįmanoma mažinti CO₂ pėdsako. Skaičiuojama, kad alaus gamybos ir logistikos grandinėje būtent pakavimo etape išskiriamas didžiausias CO₂ kiekis – apie 45 proc. bendrų grandinės emisijų.

„Mūsų tikslas yra iki 2025-ųjų visai savo produkcijai pradėti naudoti 100 proc. perdirbtas, perdirbamas ar daugkartinio naudojimo pakuotes. Per pastaruosius kelerius metus daugelį savo produkcijos pakuočių pakeitėme į perdirbto plastiko, kartonines pakuotes – į perdirbto kartono. Tačiau vis dar turime kur tobulėti ir nuolat ieškome dar tvaresnių ir aplinkai draugiškesnių sprendimų“, – sako M.V.Kirstukas.

Šiuo metu „Kalnapilio-Tauro grupė“ naudoja 100 proc. perdirbto plastiko (r-PET) butelius alui, 100 proc. perdirbto kartono padėklus skardinėms bei 100 proc. perdirbto plastiko plėveles produkcijos pakuotėms.

Kitas įmonių grupės tvarumo strategijos tikslas – plėsti ir vystyti produktų su mažiau cukraus ar alkoholio krepšelį.

„Siekiame pateisinti vartotojų lūkesčius ne tik naudojant aukščiausios kokybės žaliavas, bet ir suteikiant jiems didesnį produkcijos pasirinkimą. Kasmet plečiame ir vystome nealkoholinių gėrimų krepšelį, mažiname pridėtinį cukrų ir ieškome naujų gamybos technologijų, kad galėtume vartotojams pasiūlyti jų poreikius atitinkančius gėrimus“, – pabrėžia M.V.Kirstukas.

Parama bendruomenių iniciatyvoms ir sportui

Tvarus verslas neįsivaizduojamas ir be socialinės atsakomybės projektų bei paramos bendruomenių augimui – įmonė noriai prisideda tiek prie sporto, tiek prie bendruomenės iniciatyvų.

„Kaip ir kasmet, 2023-aisiais tęsėme įvairius paramos projektus. Aktyviai prisidėjome prie Panevėžio sporto ir kultūros veiklos, tęsėme bendradarbiavimą su Maltos ordino pagalbos tarnyba bei dalyvavome jos organizuojamose kampanijose. Viena iš prasmingesnių iniciatyvų, kurioje dalyvavo ir mūsų darbuotojai – projektas „Myliu mišką“, kurio metu Panevėžiui miesto gimtadienio proga padovanojome ir kartu pasodinome 520 medelių“, – teigia „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovas.

Tęsiama ir parama sportui – grupė išlieka pagrindine Lietuvos krepšinio federacijos, taip pat ilgamete Panevėžio krepšinio klubo „7bet-Lietkabelis“ bei futbolo klubo „Panevėžys“ rėmėja, aktyviai remiamas ir dviračių sporto klubas „Dviračiai“.

Prisidedame prie talentingų sportininkų sėkmės, sudarydami jiems geriausias sąlygas aktyviai treniruotis ir atstovauti namų komandą aukščiausio lygio varžybose.

„Prisidedame prie talentingų sportininkų sėkmės, sudarydami jiems geriausias sąlygas aktyviai treniruotis ir atstovauti namų komandą aukščiausio lygio varžybose. Tuo pačiu jaučiamės įsipareigoję garsinti Panevėžį ne tik šalies, bet ir tarptautiniu mastu – tą darome kaip Panevėžio arenos pagrindinis rėmėjas“, – sako M.V.Kirstukas.

„Kalnapilio-Tauro grupė“ Panevėžio arenos pagrindiniu rėmėju tapo 2022-ųjų lapkritį, generalinio rėmėjo sutartis pasirašyta šių metų pradžioje. „Kalnapilio“ pavadinimas 10 metų bus naudojamas išoriniuose ir vidiniuose arenos reklaminiuose plotuose bei internetinėje erdvėje. Įmonės dėmesys socialiniams ir sporto projektams bus išlaikomas ir toliau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų