Šiuo metu besidraudžiantys klientai taip gali ne tik sutaupyti, bet ir už tą pačią įmoką gauti geresnes draudimo sąlygas.
Karantinas keičia klientų įpročius
Draudimas.lt prekės ženklą valdančios bendrovės „Aon Baltic“ atstovai pastebi, kad vis daugiau žmonių draudžiasi nuotoliniu būdu. Ne internetu atliekami draudimų pardavimai karantino metu sulėtėjo: sudaryti naujas sutartis ar pratęsti senas su tokiais klientais draudimo brokeriai ir bendrovės bando susisiekdami el. paštu arba telefonu, o tai sukelia papildomų rūpesčių ir užtrunka ilgiau.
Nors šiandien apdrausti automobilį galima kelių mygtukų paspaudimu ne tik kompiuteriu, bet ir delne telpančiu išmaniuoju įrenginiu, „Aon Baltic“ Mažmenos departamento vadovės Rūtos Ežerskienės teigimu, klientams vis dar nelengva keisti savo draudimo įsigijimo įpročius, susiformavusius per daugybę metų.
Vis dėlto prieš mėnesį susiklosčiusi neeilinė situacija paskatino pokyčius net tarp vyresnio amžiaus klientų, kurie nedrąsiai, prieš pat pasikonsultavę telefonu, užsisako pirmąjį savo draudimo polisą draudimas.lt svetainėje. Dažniausiais jiems tai tampa apskritai pirmuoju gyvenime pirkiniu internetu.
„Bandome paneigti susiformavusią nuomonę, kad draudimo polisas, kurį jiems atspausdino ir įteikė pardavėjas, yra tikresnis nei skaitmeninė jo kopija, užsakyta internetu bei atsiųsta elektroniniu ar paprastu paštu. Tačiau matome, kaip tos kelios karantino savaitės keičia ir šią klientų nuostatą“, – teigia R.Ežerskienė.
Įpročiai mainosi ne tik todėl, kad žmonės dairosi pigesnių pasiūlymų – kasko, turto ar nelaimingų atsitikimų draudime labai svarbios ir paslaugos sąlygos, kurios, priklausomai nuo privalomojo civilinės atsakomybės draudimo, yra skirtingos kiekvienoje bendrovėje. Todėl žmonės, turėdami daugiau laiko namuose, draudimas.lt svetainėje lygina ne tik kainas, tačiau taip pat kruopščiai neskubėdami išstudijuoja ir draudimo sąlygas bei, esant poreikiui, gali gauti papildomą konsultaciją.
Pasak R.Ežerskienės, analizuojant besidraudžiančių įpročius karantino metu pastebima ir tai, kad tiesioginiai draudimo bendrovių klientai, kurie pirmą kartą draudžiasi internetu, dažniau išlieka lojalūs įmonei, kurios produktus pirkdavo anksčiau.
Ir nors, pavyzdžiui, privalomasis civilinės atsakomybės draudimas yra standartizuotas produktas, kai kurie klientai net ir internete vis dar renkasi ne pigiausią įmoką, o prekės ženklą, kuriam yra lojalūs.
„Tiesioginis draudimo bendrovės klientas dažniau pasirenka tos pačios bendrovės interneto svetainę, nes jam dėl karantino, greičiausiai, ir taip šiuo metu yra daug rūpesčių. Tačiau artimiausiu metu jis jau turės drąsos palyginti draudimo kainas bei sąlygas ir internetu dirbančių brokerių svetainėse“, – įsitikinusi R.Ežerskienė.
Susirūpino transporto priemonių apsauga
Ryškėja ir dar viena tendencija – karantino metu draudimo bendrovės tapo lankstesnės, todėl brokeriai savo klientams gali suderėti mažesnę kasko arba turto draudimo įmoką ar kitas palankesnes sutarties sąlygas. Dėl šios priežasties susidomėjimas šiais draudimo produktais išaugo.
Su karantinu „sudėtingi“ laikai atėjo ir ilgapirščiams. Tai įrodo Lietuvos policijos suvestinės – padaugėjo automobilių vagysčių dėl detalių, taip pat plėšimų iš užrakintų transporto priemonių.
„Išluptų žibintų, veidrodėlių, multimedijos sistemų ar išdaužtų langų žalos automobilių savininkams nereikės apmokėti iš savo kišenės, jei transporto priemonė bus apdrausta kasko draudimu. Vairuotojai tai supranta ir dažniau kreipiasi dėl kasko draudimo rūpindamiesi ne potencialia eismo įvykio, o vagystės žala“, – primena R.Ežerskienė.
Pradėjus stipriai reguliuoti judėjimą valstybės sienomis ir sutrikus VĮ „Regitra“ darbui, krito į Lietuvą atvežtų naudotų automobilių pardavimai. Tai lėmė, kad ir kasko poreikis šiam segmentui šiek tiek sumažėjo, kadangi būtent pavasarį lietuviai yra įpratę keisti turimą automobilį naujesniu.
„Nujaučiame, kad balandį ir gegužę gali gerokai sumažėti kasko draudimo poreikis naujiems automobiliams, pirktiems iš salono – sustojus gamykloms tikėtini trukdžiai automobilių pristatyme. Tačiau kol kas klientams pristatomi anksčiau užsakyti automobiliai, todėl ir kasko apsauga jiems reikalinga“, – detalizuoja „Aon Baltic“ mažmenos departamento vadovė R.Ežerskienė.
Draudimo trukmė gali būti skirtinga
Draudimas.lt prekės ženklą valdančios bendrovės „Aon Baltic“ atstovai išanalizavo, kad šiemet dėl šiltų orų neįprastai anksti savo dvirates transporto priemones pradėjo drausti motociklininkai, o karantino įtaka jų draudimui nepastebima.
Šiltuoju metų laiku vienodai populiarus išlieka lengvųjų automobilių priekabų draudimas, kuris kasmet praneša apie sodininkų, daržininkų bei statybininkų sezono pradžią.
Vairuotojai, užsakydami draudimą, visuomet gali rinktis skirtingų trukmių privalomojo draudimo sutartis – 1, 3, 6 ir 12 mėnesių.
Draudimas.lt duomenimis, 12 mėn. trukmės draudimo polisų pardavimai internetu, palyginti su tomis pačiomis praėjusių metų kovo mėnesio savaitėmis, augo penktadaliu. Tuo metu mėnesio trukmės privalomojo draudimo polisų pardavimai išliko nepakitę nuo tų, kurie buvo fiksuojami tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais.
Pasak R.Ežerskienės, vis daugiau paslaugų keliantis į elektroninę erdvę, bėgant laikui ir draudimo paslaugas žmonės bus linkę dar dažniau užsisakyti internetu. Tai – ne tik greita bei patogu, tačiau ir saugu. O svarbiausia – pasirinkti teisingą ir patikimą draudimo paslaugas teikiančią bendrovę.
„Aon Baltic“ yra didžiausia draudimo brokerių bendrovė Lietuvoje bei Baltijos šalyse. Ši bendrovė per metus aptarnauja daugiau nei 200 tūkst. privačių asmenų bei daugiau nei 6 tūkst. įmonių visoje Lietuvoje. Įmonės padaliniai yra įsikūrę šešiuose didžiuosiuose šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje bei Alytuje.