Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kas yra saugi internetinė parduotuvė?

Apsipirkimas e. parduotuvėse jau tapo mūsų kasdienybės dalimi, tačiau tai nereiškia, kad galime nustoti galvoti apie tai, kurioms iš jų verta patikėti ne tik pinigus, bet ir savo asmens duomenis. Sukčiai aktyviai klastoja e. parduotuvių puslapius ir atakuoja jas, bandydami įsilaužti į duomenų bazes ir pasisavinti informaciją. E. atsiskaitymų kortelėmis ir internetine bankininkyste sprendimo „Klix“ komanda parengė pagrindinių saugios internetinės parduotuvės požymių apžvalgą, kuri bus naudinga tiek e. parduotuvių valdytojams, tiek pirkėjams.
Kas yra saugi internetinė parduotuvė?
Kas yra saugi internetinė parduotuvė? / „Klix“ nuotr.

Kaip atrodo saugi ir patogi e. parduotuvė

Bent kartą per mėnesį internetu apsiperkantys gyventojai dažniausiai įvardija šias priežastis, dėl kurių vienoje ar kitoje internetinėje parduotuvėje nusprendžia nepirkti: neišsamus prekių aprašymas, neprofesionalus svetainės dizainas, nėra viešų atsiliepimų ir informacijos apie įmonę. Be to, kaip svarbią kliūtį, trukdančią užbaigti pirkimą, pirkėjai nurodo ir ribotas atsiskaitymo galimybes, kai, pavyzdžiui, e. parduotuvėje galima atsiskaityti tik vienu būdu (įvesti mokėjimo kortelės duomenis, atsiskaityti naudojantis „PayPal“ ir pan.).

Internetinės parduotuvės valdytojas turėtų užtikrinti, kad ji ne tik patraukliai atrodytų, bet ir suteiktų galimybę saugiai ir – tai ne mažiau svarbu – patogiai atsiskaityti. Mokėjimas kortele (įvedant kortelės duomenis), mokėjimas spustelėjus interneto banko nuorodą, sąskaitų faktūrų išrašymas juridiniams asmenims – toks atsiskaitymo būdų pasirinkimas jau yra standartas, kurio tikisi pirkėjai. Vis dėlto kelių mokėjimo būdų pritaikymas e. parduotuvėje iki šiol kėlė papildomų išlaidų ir galvos skausmo prekybininkui.

„Klix“ nuotr./Kas yra saugi internetinė parduotuvė?
„Klix“ nuotr./Kas yra saugi internetinė parduotuvė?

Pavyzdžiui, norint suteikti klientams galimybę atsiskaityti internetine bankininkyste („BankLink“, „MultiLink“), reikėdavo pasirašyti sutartį su kiekvienu banku atskirai. Laimei, skaitmeninių sprendimų galimybės išsiplėtė, ir dabar visus populiariausius mokėjimo sprendimus parduotuvėje galima įdiegti viena integracija. „Klix“ šį daug laiko užimantį procesą supaprastina, nes leidžia visas galimybes įsidiegti vienu kartu. T. y. sprendimą pakanka integruoti tik vieną kartą, o jei e. parduotuvė naudoja kurią nors iš didžiųjų elektroninės prekybos platformų, įskiepį galima įdiegti praktiškai nedelsiant. Kita vertus, ir į individualiai sukurtų e. parduotuvių platformas taip pat galima greitai integruoti „Klix“ sprendimą naudojant API.

Saugioje e. parduotuvėje klientų duomenys saugūs

Prieš įmones kasdien vyksta didesnių ar mažesnių kibernetinių išpuolių, o duomenų vagysčių kaina yra per didelė, kad į ją būtų galima žvelgti lengvabūdiškai. Taigi būtina tinkamai apsaugoti tiek savo svetainę, kurioje renkami klientų duomenys, tiek vidines duomenų bazes ir e. pašto paskyras.

Duomenų apsauga internetinėse parduotuvėse ypač svarbi, nes šiuo metu norint ką nors įsigyti daugelyje e. parduotuvių reikia susikurti pirkėjo profilį ir įvesti savo asmens duomenis. Tai reiškia, kad duomenų nutekėjimo atveju kliento duomenys (e. pašto adresas, profilio slaptažodis, telefono numeris, galbūt asmens kodas) gali patekti sukčiams į rankas. Naudodami nutekintus duomenis sukčiai taip pat gali bandyti pasiekti kitas klientų paskyras, nes nemažai žmonių skirtingoms savo paskyroms linkę naudoti tą patį slaptažodį. Turėdami šią informaciją, sukčiai gali skambinti klientams ir, melagingai prisistatę oficialių institucijų atstovais, reikalauti atskleisti prisijungimo prie internetinės bankininkystės duomenis.

„Šiandien e. prekyba besiverčiančios įmonės gali pasirinkti – saugoti klientų duomenis savo jėgomis ar patikėti šią užduotį kitiems. Siekdama padėti verslininkams susidoroti su šiais iššūkiais, „Klix“ išsprendė klientų duomenų saugojimo problemą. Sprendimas grindžiamas „Klix“ programėle, kurią klientui pakanka kartą įsidiegti savo išmaniajame įrenginyje ir susikurti paskyrą. Kitoje atsiskaitymo grandinės pusėje yra prekybininkas, kuris e. atsiskaitymų sprendimą „Klix“ yra integravęs savo internetinėje parduotuvėje. Pirkėjui šioje parduotuvėje nebereikia kurti pirkėjo paskyros ir atskleisti savo duomenų – atsiskaitymas vyksta klientui patvirtinus mokėjimą „Klix“ programėlėje“, – pabrėžia „Klix“ vadovas Andrius Bolšaitis.

Pirkėjai internetu turėtų būti ypač atsargūs

Dėl įvairaus plauko sukčių ir pasikausčiusių kibernetinių nusikaltėlių pirkėjai dabar turi būti ypač atsargūs. Pirmasis žingsnis – susikurti saugius slaptažodžius, kurie kiekvienoje paskyroje būtų skirtingi, ir reguliariai juos keisti. Dar vienas lengvai prieinamas sprendimas saugumui sustiprinti – prisijungiant prie dažniausiai naudojamų paskyrų, pavyzdžiui, „Gmail“, „Facebook“, „Amazon“ ir kitų, naudoti dviejų žingsnių autentifikavimą. Jei kas nors kitas bandytų prisijungti prie jūsų paskyros (iš kito įrenginio ar naršyklės, nei jungiatės įprastai), gausite pranešimą apie tai ir prašymą patvirtinti prisijungimą.

Kad apsaugotumėte savo duomenis, naudokitės saugiomis internetinėmis parduotuvėmis arba apsipirkinėkite parduotuvėse, kurios yra įdiegusios banko lygio apsaugos sprendimus. Toks sprendimas yra „Klix“, kurį Baltijos šalyse jau yra įsidiegę daugiau nei 500 internetinių parduotuvių.

Papildomos apsaugos, kuriomis gali pasinaudoti vartotojai, siekdami apsaugoti savo finansinius duomenis – aktyviai valdyti kortelės saugumo nustatymus, pvz. apriboti geografinį regioną, kuriame galima ja atsiskaityti. Tarkime, jei neplanuojate artimiausiu metu keliauti už Baltijos ar Europos regiono ribų, interneto banke ar mobiliojoje banko programėlėje galite aktyvinti šį apribojimą. Lygiai taip pat galite išjungti galimybę kortele atsiskaityti internetinėse parduotuvėse ir vėl ją įjungti, kai planuosite jose apsipirkti.

Daugiau informacijos apie „Klix“ sprendimą rasite spustelėję šią nuorodą: https://klix.app/lt/.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos