Kauniečių saugumui – pėsčiųjų perėjos po geležinkeliu

Suplanuotoje „Rail Baltica“ geležinkelio linijoje tarp Kauno ir Palemono stočių gyventojai savavališkai yra išmynę daugiau kaip dvidešimt neteisėtų geležinkelio kirtimo perėjų. Įgyvendinant europinio geležinkelio projektą visos jos bus panaikintos, o geležinkelis - aptvertas apsaugine tvora.
Saugiam eismui užtikrinti bus įrengtos naujos požeminės pėsčiųjų perėjos po geležinkeliu
Saugiam eismui užtikrinti bus įrengtos naujos požeminės pėsčiųjų perėjos po geležinkeliu / Partnerio nuotr.

Projektą „Rail Baltica“ įgyvendinantys „Lietuvos geležinkelių“ atstovai tikina, kad kauniečių judumas dėl to nenukentės – saugiam eismui užtikrinti bus įrengtos naujos požeminės pėsčiųjų perėjos. Pėsčiomis ir dviračiais keliaujantys kauniečiai taip pat galės naudotis viadukais ir estakadomis.

Tikslas – išsaugoti gyvybes

„Esame nustatę, kad neteisėtomis geležinkelio kirtimo perėjomis daugiausia naudojasi netoli geležinkelio esančių kelių dešimčių namų gyventojai, daugiausia iš Petrašiūnų. Šiems gyventojams judumo galimybės kiek sumažės – tiesiog reikės paėjėti kelis šimtus metrų iki naujai įrengtų požeminių perėjų, ar kitų įrengtų dviejų lygių geležinkelio sankirtos vietų. Tačiau tai bus nepalyginamai menka kaina, susimokant už savo pačių saugų eismą“, - pažymi „Lietuvos geležinkelių“ prevencijos departamento vadovas Rolandas Šlepetys.

Specialistas primena, kad pėsčiųjų neatsakingas elgesys geležinkelio prieigose tampa nelaimingų ir tragiškų įvykių kaltininkais - daugeliu atvejų žmonių susidūrimas su traukiniu baigiasi mirtimi. Per metus taip žūsta vidutiniškai 20 Lietuvos gyventojų.

„Didžiausia rizika pakliūti į nelaimingas situacijas tenka paaugliams ir vyresnio amžiaus žmonėms. Vaikai išsiblaško ir užsimiršta dėl išmaniųjų telefonų bei ausinukų naudojimo. Suaugusiems koją neretai pakiša alkoholis“, - sako R.Šlepetys.

Dviejų lygių geležinkelio sankirtos su keliais ir pėsčiųjų perėjomis bus įrengtos visoje „Rail Baltica“ trasoje – taip bus užtikrinamas nenutrūkstamas traukinių ir automobilių eismas.

„Vairuotojams nereikės laukti pervažose, o pėstiesiems perėjose – jie geležinkelį saugiai galės kirsti naujais automobilių tuneliais bei pėsčiųjų požeminėmis perėjomis, o taip pat pasinaudojus viadukais bei estakadomis“, - sakė R.Šlepetys.

Nereikės laukti pervažose ir perėjose

„Rail Baltica“ ruožas Rokai – Palemonas – Kauno geležinkelio stotis ribojasi su šešiomis Kauno miesto savivaldybės seniūnijomis: Petrašiūnų, Gričiupio, Šančių, Žaliakalnio, Panemunės ir Centro. Į europinio geležinkelio trasą taip pat patenka viena Kauno rajono savivaldybės Neveronių seniūnija.

Geležinkelio atkarpa kerta visą Petrašiūnų seniūnijos teritoriją bei didžiąją dalį Panemunės ir Neveronių seniūnijų teritorijos.

Likusi „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpos dalis kerta Gričiupio seniūniją pietinėje pusėje, taip pat nedidele dalimi patenka į Šančių seniūniją šiaurinėje dalyje, o su Žaliakalnio pietine puse ir Centro pietrytine puse - tik ribojasi.

Daugiausia nelegalių pėsčiųjų geležinkelio kirtimo taškų nustatyta per Petrašiūnus einančią geležinkelio liniją.

Šioje seniūnijoje numatyta įrengti požemines pėsčiųjų perėjas po geležinkelio vėže ties Buriuotojų, Ugniakuro ir Žiežirbų gatvėmis.

Taip pat bus naikinamos pėsčiųjų perėjos ir pervažos esančios Marių gatvėje bei Ateities plente (Amalių pervaža). Vietoj jų bus pastatyti automobilių tuneliai su pėsčiųjų perėjomis.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs