Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kelionių greitį užtikrins elektriniai traukiniai

Gyventi Panevėžyje, o kas dieną vykti į darbą Kaune. Tokia idėja kol kas atrodo mažai tikėtina ar patraukli. Tačiau baigus tiesti europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ tokia galimybė bus visai reali.
„Rail Baltica“ geležinkelis bus dviejų kelių ir elektrifikuotas – tai užtikrins didelį kelionių greitį.
„Rail Baltica“ geležinkelis bus dviejų kelių ir elektrifikuotas – tai užtikrins didelį kelionių greitį. / Rbestonia.ee nuotr.

Prieš kelerius metus buvo nutiestas pirmasis mūsų šalyje „Rail Baltica“ 120 kilometrų ruožas – pastatyta geležinkelio vėžė nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno.

Šiuo metu rangovai pluša ties Kauno aplinkkelio geležinkeliu, kuriuo daugiausia bus gabenami kroviniai.

Aplinkkelis, kurį sudaro Jiesia–Rokai–Palemonas–Kaunas ruožas, itin svarbus visam „Rail Baltica“ projektui.

Jis atves europinio standarto geležinkelį nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Palemone įrengto intermodalinio krovinių terminalo. Be to, šis ruožas sudarys sąlygas tęsti „Rail Baltica“ projektą Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos kryptimi.

Greitos kelionės

Numatyta, kad per visą „Rail Baltica“ liniją bus nutiestas elektrifikuotas 1435 mm pločio dviejų kelių geležinkelis. Du keliai leis traukiniams judėti abejomis kryptimis. Nepertraukiamą traukinių eismą užtikrins dviejų lygių sankirtos su keliais ir pėsčiųjų perėjomis visoje trasoje įrengiant viadukus ir estakadas. Didelį greitį užtikrins šiuolaikiniai elektra varomi traukiniai: keleiviniai traukiniai galės judėti iki 250 km per valandą greičiu, o krovininiai – 120 km/h.

Iš Kauno per Lenkiją nauja vėže bus galima pasiekti Balstogę ir Varšuvą, o iš Lenkijos sostinės – pagrindinius Vakarų Europos miestus. Pavyzdžiui, iš Varšuvos jau dabar galima geležinkeliu keliauti į Berlyną, o iš ten – į kitus didžiuosius Vakarų Europos miestus.

Iš Varšuvos traukiniais taip pat galima nukakti į Prahą, Vieną, Bratislavą.

Įprastai kelionė iš Talino iki Varšuvos automobiliu trunka kiek daugiau nei 12 valandų. Kelionės trukmė tarp Estijos ir Lenkijos sostinių, keliaujant per Kauną, „Rail Baltica“ geležinkeliu sutrumpės iki 6 valandų.

Keliaujantiems iš Kauno į Varšuvą kelionė geležinkeliu truks mažiau nei dvi su puse valandos, iki Rygos – pusantros, o Taliną pasiektume per beveik tris su puse valandos.

Palyginti su automobilių transportu, kelionių laikas geležinkeliais sutrumpėja vidutiniškai dukart.

Keleivių patogumui

Lietuviai, latviai ir estai kasmet nuosavais automobiliais traukia per Lenkiją į Europą. Pavyzdžiui, keleivių srautas autobusais ir automobiliais tarp Lenkijos ir Lietuvos kasmet siekia per 2 milijonus. Tikimasi, kad „Rail Baltica“ linijomis bus pervežama nuo 4 iki 6 mln. keleivių kasmet.

Tarptautiniai traukiniai „Rail Baltica“ linijoje kursuos bent kas dvi valandas: abiem kryptimis per dieną važiuos aštuonios poros traukinių.

Keliautojų apklausų duomenimis – toks traukinių dažnumas yra optimalus, kuris užtikrintų patogų susisiekimą su kitais miestais.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai