Naujausias modelis ar 3-5 metų senumo?
Padangų pardavėjai greičiausiai jus įtikins arba bent jau bandys tai padaryti, kad tik naujausio modelio padangos turi idealias sukibimo sąlygas, gaminamos naudojant aukščiausios kokybės gumą, testuojamos lazeriais ir vos ne iš kosminių laivų atsivežtomis technologijomis. Dėl to verta sumokėti gal net ir 100 eurų daugiau. Ir pasigirti kaimynams draugams ir pažįstamiems, kad automobilis – su naujausio modelio padangomis. Kita nuomonė yra ta, kad net 3-5 metų senumo modeliai yra pakankamai kokybiški ir saugūs, todėl neverta permokėti, o geriau paieškoti pigesnių naujų padangų. Šiuo principu ne vienoje parduotuvė paremtas padangų išpardavimas – ne tik automobilių dalių, bet ir elektroninėse parduotuvėse. Ketinantys įsigyti padangas turėtų sekti akcijas ir nuolaidas, kad galėtų įsigyti nesenų metų naujas padangas.
Pirkti internetu, ar parduotuvėje
Jei nieko apie padangas nenusimanote, perkate jas pirmą kartą, nežinote, kokios padangos jūsų automobiliui tinkamiausios – pirkite parduotuvėje. Tie 20-50 eurų viršaus, kuriuos sumokėsite už padangų komplektą tegul būna mokestis už vertingą konsultaciją, tad pasistenkite konsultantus „išpurtyti“, kaip reikia.
Interneto parduotuvė konsultantų neturi, tad negalės padėti nuspręsti, kokias padangas įsigyti. Bet tam visada yra automobilininkų forumai.
Jei viską žinote apie padangas ir jums reikia tik 205/55R16 91 H žieminių padangų, keliaukite į elektroninę parduotuvę ir ieškokite sau tinkamų. Vienas didžiausių padangų asortimentų yra Pigu.lt virtualiame prekybos centre (tai nėra specializuota padangų parduotuvė). Lietuvoje veikia bent pusšimtis padangų parduotuvių, tad susirasti tinkamą modelį galima nesudėtingai.
Interneto parduotuvė konsultantų neturi, tad negalės padėti nuspręsti, kokias padangas įsigyti. Bet tam visada yra automobilininkų forumai. Dar nesate juose dalyvavęs? Pabandykite – bus gana smagu, be to galėsite paskaityti apie būtent jūsų markės automobilio problemas ir aktualijas.
Kaip suprasti žymėjimą?
Seniau pakako suprasti tik 3 skaitmenų ir raidžių kombinacijas, dabar jau reikia 5. Jau minėjome vieną tokią padangų modifikaciją 205/55R16 91 H. Ką jį reiškia?
- 205 yra padangos plotis milimetrais. Kuo padanga platesnė, tuo prastesnis sukibimas žiemą, todėl vasarą reiktų rinktis plačias, o žiemą – siauras, o ne atvirkščiai.
- 55 yra padangos aukštis, tačiau ne milimetrais, o procentais nuo jos pločio. Toks žymėjimas reiškia, kad padangos aukštis yra 55 proc. aukščio nuo pločio, o tai suskaičiavus yra 112 mm. Raidė R reiškia Radial – radialinės padangos.
- 16 yra ratlankio skersmuo coliais. Šis dydis priklauso nuo automobilio modelio. 15 ir 16 colių skersmens padangos yra populiariausios.
- 91 yra padangos apkrovos indeksas. Apkrovos indeksas, tai pramoninis standartas, kuris yra taikomas visiems padangų gamintojams. Indekso reikšmės parodytos apkrovos indeksų lentelėse. 91 šiuo atveju reiškia, kad vienai padangai gali tekti atlaikyti 615 kilogramų (4x615 – 2460 kg svoris – maksimalus automobilio svoris). Jei jūsų automobilis krovininis, rekomenduojama rinktis didesnio indekso padangas.
- H raidė žymi greičio indeksą. Tai reiškia, kad tai yra leistinas padangos greitis, kai padangos apkrova irgi yra leistina. Iš viso yra 29 kombinacijos, nes kai kurie indeksai žymimi raidėmis ir skaičiais arba dviem raidėmis. Šiuo atveju H raidė rodo, kad padangos leistinas greitis yra iki 210 km/h. Populiariausi indeksai – T, H, V, W, kurių leistini greičiai atitinkamai yra 190, 210, 240, 270 km/h.
Dar yra keletas skaičiukų ir raidelių, kurie žymi kitas padangų savybes. Pavyzdžiui SSR (Self Support Tire) nurodo, kad tai yra „RunFlat“ tipo padanga, kuri net ir nuleista gali važiuoti bent 80 kilometrų iki 80 km/h greičiu. Tokias padangas mėgsta BMW savininkai. M+S reiškia Mud+Snow – specialios padidinto pravažumo žieminės padangos. Paprastam vartotojui pakanka suprasti pirmas 5 žymėjimo kombinacijas.
O gal restauruotos padangos? Juk pigiau...
Jei važinėjate mažai ir labai tvarkingai, nedideliu greičiu ir neprikrautame automobilyje, gal ir galima pagalvoti apie restauruotas padangas. Jos savo trūkumus mėgsta atskleisti pačiu netinkamiausiu metu. Kartais net automobilių servise, keitimo metu.
Padangų pardavėjai sutinka, kad restauruotų padangų naudojimo laikas gali būti ir keli metai, ir kelios dienos, todėl prieš įsigydami turėtumėte pasvarstyti, ar tikrai verta taupyti.
Padangų pardavėjai sutinka, kad restauruotų padangų naudojimo laikas gali būti ir keli metai, ir kelios dienos, todėl prieš įsigydami turėtumėte pasvarstyti, ar tikrai verta taupyti. Daugelio vairuotojų patirtis sako – naujos padangos yra kur kas pranašesnės už restauruotas.
Beje, ar žinojote, kad lietuviai verslininkai kartais įsigudrina restauruoti sunaikinimui skirtas padangas? Tiesa, kai kurias padangas restauruoja ir patys gamintojai, todėl tai neturėtų būti smerktinas pasirinkimas.
Kur dėti netinkamas padangas?
Amžina dilema Lietuvoje. Po kiekvieno padangų keitimo bumo, pakelės ir miškeliai būna nusėti senomis nenaudojamomis padangomis. Jų primetama į šiukšlių konteinerius. Vairuotojai tai daro paslapčia, kaip darydami kokį nusikaltimą.
Iš tiesų, viskas paprasčiau. Automobilių servisas PRIVALO paimti nebereikalingas padangas iš kliento, kuris atveža pasikeisti naujomis, nesvarbu, ar pirkote iš to serviso padangas, ar tik užsakėte montavimo ir balansavimo paslaugą. Aišku, turite pasakyti, kad padangų daugiau nebenaudosite, priešingu atveju rasite jas bagažinėje atėję atsiimti automobilio su „perautomis“ padangomis.
Kas su jomis vyksta toliau? Autoservisai jas savo transportu atveža į tam tikras padangų supirkimo įmones. Ten jos yra perdirbamos – išlydomis, o gauta guma dažniausiai panaudojama asfalto remonto darbams įvairiems kelio dangos įskilimams lopyti.
Informacija apie padangas surinkta ir paruošta Pigu.lt.