Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kodėl viena pigu.lt verslo minutė kainuoja 2 tūkstančius eurų?

Nuo prekybos kvepalais internetu pradėjusi platforma Pigu.lt per dešimt metų išsivystė į didelę technologijų bendrovę, Baltijos šalių lyderę. Rinkdamiesi ir lygindami prekes daugelis nesusimąsto, kokių techninių išteklių reikia sklandžiai tokio dydžio elektroninės parduotuvės veiklai. Vis dėlto esminė sėkmės sąlyga tokiame versle yra IT sistemų patikimumas – jei pigu.lt neveiktų nors vieną minutę, įmonė iškart patirtų 2 tūkstančius eurų nuostolių.

Kiekvienas verslas turi savo pradžią – nuo kelių taksi automobilių iki logistikos lyderių, nuo parduotuvės priemiestyje iki prekybos tinklo ar Europos lygio gamintojų. Tačiau kad ir koks būtų verslas, dažniausiai tuos, kurie sugeba kelis kartus išaugti ir išsiplėsti vienija drąsus sprendimas ir išskirtinė idėja.

„Mums pradedant veiklą, daugelis internetines parduotuves siejo su elektronika: kompiuteriais, telefonais. Mes pasiūlėme tuo metu unikalų dalyką – internetu geromis kainomis pardavinėjome kvepalus. Tai keitė vartotojų požiūrį į internetinę prekybą ir pritraukė naujų klientų, kurie iki tol galbūt nė nesvarstė tokių prekių ieškoti internete“, – sako Pigu.lt vadovas Dainius Liulys.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Dainius Liulys
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Dainius Liulys

Per dešimtmetį vartotojų poreikiai ir apsipirkimo įpročiai smarkiai pasikeitė. Šiandien pirkėjai internete taip pat ieško interjero, vaikų prekių, žaislų, drabužių, net baldų. Sparčiai auga ir kasdienio vartojimo prekių paklausa. Elektroninei prekybai nuolat augant, sklandus technologijų veikimas turi lemiamą įtaką – visi procesai turi veikti užtikrintai ir nuosekliai 24 valandas per parą, 7 paras per savaitę.

Magija kitapus ekrano

Užėjęs į internetinę parduotuvę išsirinkti naujos skalbimo mašinos, fotelio ar indų rinkinio retas susimąsto apie tai, kas vyksta kitapus ekrano. „Pigu“ grupės svetainėse visose Baltijos šalyse vienu metu įprastai lankosi per 10 tūkst. vartotojų, kurie ieško prekių, skaito jų aprašymus, atlieka palyginimus. Jie per minutę atlieka nuo 10 iki 25 tūkst. užklausų ir užsisako daugiau nei 1000 prekių.

Pigu.lt IT vadovas Romas Strabeika skaičiuoja, kad esant įprastam lankomumui, jei ši svetainė neveiktų vos minutę, kompanijai tai atneštų 2000 eurų nuostolių. Situacija kardinaliai pasikeičia piko metu, pavyzdžiui, paskelbus akciją ar išsiuntus reklaminius pranešimus – tuomet lankomumo rodikliai ūgteli 6 ar net 7 kartus. Net ir taip stipriai išaugus lankomumui ypač svarbu, kad svetainę aptarnaujančios sistemos veiktų nepriekaištingai.

VIDEO: Kaip suvaldyti sprogstantį lankytojų srautą?

Seka milžinų pėdomis

Ramybę IT skyriaus darbuotojams užtikrino 2016-ųjų spalį užbaigtas techninis sprendimas, sudėtingumu prilygstantis pasaulinių milžinų, tokių kaip „eBay“ ar „Amazon“, naudojamoms sistemoms. Serverinių stočių skaičius buvo padidintas nuo 5 iki 27, jos paskirstytos dviejuose „Telia“ duomenų centruose.

Į sinchroniškai veikiančius ir vienas kitą dubliuojančius serverius plaukia paieškų užklausos bei užsakymai iš visų „Pigu“ grupei priklausančių internetinių parduotuvių Baltijos šalyse. Net jei viename duomenų centre įvyktų incidentas ir jis nustotų veikti, sklandų darbą užtikrintų antrasis. Be to, tokia schema didina kibernetinį saugumą, leidžia sklandžiau atlikti sisteminius atnaujinimus.

Debesija suteikia lankstumą

„Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje praėjusiais metais internetu yra pirkę 38 proc. interneto vartotojų. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvoje internetu naudojasi apie 70 proc. gyventojų, elektroninės komercijos verslams, ypač smulkiems ir vidutiniams, verslo pradžioje pirmiausia reikia galvoti apie klientų pritraukimą ir aptarnavimą.

„Telia“ skaitmeninių kanalų vadovas Tomas Beniušis pateikia keletą patarimų, kurie pravers pradedant internetinės prekybos verslą

  • Kurdami internetinį verslą pabandykite apskaičiuoti, kiek vartotojų pas jus gali apsilankyti idealiu atveju. Padauginę šį skaičių iš dviejų žinosite, kokių techninių pajėgumų jums reikia.
  • Galvokite apie klientus, rūpinkitės jais, reaguokite į atsiliepimus. Kiekvienas laimingas klientas taps įmonės vizitine kortele, o nelaimingas apie tai praneš dešimtims ar net šimtams savo pažįstamų „Facebook“.
  • Serveriai, debesijos paslaugos, mobilusis ir interneto ryšys, darbuotojų kompiuteriai, spausdintuvai, „Office 365“ ir kitos programos – kad verslo procesai vyktų sklandžiai, visi šie dalykai taip pat turi veikti sklandžiai. Tačiau techninius sprendimus galima perleisti patikimam partneriui, o pačiam dėmesį sutelkti į verslo augimą.
  • Su „Telia“ debesijos paslaugomis augančio verslo iššūkiai lengvai įveikiami: pajėgumai automatiškai prisitaiko prie verslo ir lankytojų srauto, o klientas visada moka tik už tai, ką gauna.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos