Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kokie mitai apipynę darbą prekybos tinkle?

Mažmeninės prekybos įmonės – vieni didžiausių darbdavių Lietuvoje. O šiais metais vienas prekybos tinklas pirmą kartą pateko ir tarp geidžiamiausių vietų dirbti.
„Rimi“ darbuotojas
„Rimi“ darbuotojas / Projekto partnerio nuotr.
Temos: 2 Mitas „Rimi“

JAV darbas parduotuvėje jau seniai laikoma geriausia startine pozicija jaunimui, kurie nori išbandyti save darbo rinkoje ir sužinoti, kuri veiklos sritis jiems artimiausia: klientų aptarnavimas, pardavimai, marketingas, personalo valdymas ar darbo organizavimas. Vis tik Lietuvoje dar gausu stereotipų apie darbą prekybos tinkle. Populiariausius mitus pasiryžo išsklaidyti „Rimi“.

Mitas nr. 1 – prekybos tinkluose daugiausia dirba kasininkai.

Prekybos tinklo veikla būtų sunkiai įsivaizduojama be kasininkų, salės darbuotojų, kepėjų, virėjų, konditerių. Būtent šie darbuotojai reprezentuoja parduotuves, tad jų darbas ypač svarbus. Be jų dar dirba ir daug kitų skirtingų profesijų specialistų: dizainerių, nekilnojamojo turto specialistų, maisto technologų, tiekimo, pirkimų planavimo, prekių išdėstymo specialistų, prekių kategorijų vadovų, finansų, teisės, IT, personalo, komunikacijų, marketingo, kokybės ir dar daugelio kitų sričių specialistų, prekybos centrų administracija. Suskaičiavus „Rimi“ tinkle yra net 161 skirtinga pareigybė!

Mitas nr. 2 – jaunimui čia nėra vietos.

„Rimi“ nori dirbti daug jaunų, drąsių ir motyvuotų žmonių. Jauni darbuotojai lengvai įsilieja į kolektyvą ir įneša naujų tradicijų. Jauniausiam prekybos centro darbuotojui – 17 metų, jauniausiai vadovei „Rimi“ – vis 20. Jauniausias prekybos centro kolektyvas dirba Vilniuje „Gedimono 9” „Rimi”. Šios komandos amžiaus vidurkis – 32 metai.

Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojas
Projekto partnerio nuotr./„Rimi“ darbuotojas

Mitas nr. 3 – darbas nežadantis jokios karjeros.

Nepelnytai nuvertinta darbovietė šį mitą gali lengvai sugriauti. Vadovai, turintys bent po vieną pavaldinį, vidutiniškai kompanijoje dirba apie 9 metus, per šį laikotarpį padarydami apytikriai 4 karjeros šuolius. Tai reiškia, kad savo darbo karjeroje vidutiniškai tiek kartų jie yra pakeliami pareigose – praktiškai kas dvejus metus.

„Tad puikios karjeros istorijos mūsų prekybos tinkle nėra tik sėkmė ar atsitiktinumas, tai – nuolatinis procesas, kurio dalimi gali būti kiekvienas įmonės darbuotojas“, – sako „Rimi“ Personalo vadovė Dovilė Buinickaitė-Struckienė.

Ji pastebi, kad kompanijoje dirba ilgamečių, stabilių ir lojalių darbuotojų, kurie nenori keisti pozicijų, bet siekia kasdien savo darbą atlikti kuo įmanoma geriau: „Vertiname ir gerbiame žmonių pasirinkimą: daryti karjerą ar nešokinėjant karjeros laiptais būti savo srities profesionalu“.

Mitas nr. 4 – darbas prekybos centre kelia stresą.

„Siekiame, kad šioje dinamiškoje darbo srityje darbuotojai patirtų kuo mažiau streso. Tam organizuojame praktines streso valdymo dienas, komandos formavimui skirtas veiklas, mokymus, renginius. Tokios veiklos ne tik kuria palankią atmosferą darbe, bet ir padeda darbuotojams patiems išmokti metodų, kaip valdyti stresą, ramiai spręsti įtemptas situacijas. Rengiame užsiėmimus, kuriuose darbe iškylančius klausimus sprendžiame žaidimo forma simuliuodami įvairias problemas, tuomet kur kas lengviau susitvarkome su stresu realiose situacijose“, – sako personalo vadovė.

VIDEO: Renkuosi mokytis RIMI edited

Mitas nr. 5 – darbui prekybos centre nereikia išsilavinimo.

Turint daug motyvacijos ir noro mokytis savarankiškai, tapti geru specialistu galima ir nebaigus aukštosios mokyklos. Tačiau studijos universitete ar kolegijoje suteikia teorinių ir praktinių žinių, padeda ugdyti kritinį, kompleksinį mąstymą. Todėl vadovai darbuotojus „Rimi“ visuomet skatina siekti išsilavinimo ir nesustoti mokytis. Kompanija nuolat rengia vidinius ir išorinius mokymus, suteikia galimybę derinti darbą ir studijas. Taip pat „Rimi“ suteikia darbuotojams galimybę gauti kompensacijas už studijas.

Mitas nr. 6 – prekybos įmonė – neprestižinis darbas.

Šis mitas jau paneigtas oficialiai. Vienas Lietuvoje veikiantis mažmeninės prekybos tinklas įvertintas kaip geidžiamiausias darbdavys. „Tai iliustruoja besikeičiantį darbo prekybos centre įvaizdį, kuris buvo gaubiamas daugybe stereotipų. Prie šio įvaizdžio pokyčių prisideda ir Skandinaviško kapitalo bendrovės tokios kaip „Rimi“, kuriose puoselėjamas atsakingas požiūris į darbuotojus, darbo santykius, visuomenės gerovę“, – primena D.Buinickaitė-Struckienė.

„Rimi“ – viena atsakingiausių prekybos bendrovių Lietuvoje, kuri nuosekliai vykdo tvarumo politiką: efektyviai valdo resursus ir mažina poveikį aplinkai, bendradarbiauja su organizacijomis „Maisto bankas“ ir „Gelbėkit vaikus“, priklauso skaidraus verslo iniciatyvai „Baltoji banga“, padeda nepritekliuje gyvenančioms šeimoms ir puoselėja sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą tarp pirkėjų. „Rimi“ prisideda prie neįgaliųjų integracijos ir įdarbina specialių poreikių turinčius žmones. 2014 m. Nacionalinių lygybės ir įvairovės apdovanojimų metu už neįgaliųjų integraciją į darbo rinką „Rimi“ pripažinta metų verslo įmone.

Mitas nr. 7 – lokalus, vietinis darbas.

„Rimi“ yra tarptautinė kompanija, priklausanti Švedijos įmonių grupei „ICA Gruppen“. Prekybos centrai „Rimi“ įsikūrę ne tik Lietuvoje, tačiau ir Latvijoje bei Estijoje. Darbuotojai nuolat semiasi patirties iš kolegų svetur, keliauja į mokymus ir konferencijas, turtina žinias, kviečia užsienio ekspertus pasidalyti įžvalgomis.

Dirbant šioje kompanijoje tarptautinė karjera yra ne išimtis, o labiau taisyklė: Lietuvoje dirba kolegos, atkeliavę tęsti karjeros iš kaimyninių šalių (pavyzdžiui, jau kelerius metus Lietuvoje dirba Finansų ir kontrolės vadovas iš Latvijos) ir atvirkščiai, darbuotojai iš Lietuvos turi visas galimybes išbandyti savo jėgas visoje „Rimi Baltic“.

Mitas nr. 8 – darbas savaitgaliais ir per šventes.

Per Kalėdas, Naujuosius metus ar Velykas „Rimi“ biuro darbuotojai nesvarbu, kokias pareigas užimtų, mielai prisijungia prie darbo parduotuvėse ir drauge įveikia šventinę karštinę. Čia jie atlieka Kalėdų senelio nykštukų pareigas ir vynioja dovanėles, dėlioja kalėdines prekes. Šios pareigos biuro darbuotojams yra malonios, nes būtent parduotuvėje geriausiai jaučiama šventinė nuotaika, dalijamasi džiaugsmu ir gražiausių metų švenčių laukimu.

Mitas nr. 9 – nuobodūs bendradarbiai.

„Rimi“ dirba daugiau nei 3200 darbuotojų, tarp jų – pačios spalvingiausios ir įdomiausios asmenybės. Vieni laisvalaikiu kuria drabužius, bėgioja maratonus, žygiuoja, keliauja į atokiausias pasaulio vieteles, tyrinėja Lietuvos kultūrinį paveldą, dalyvauja protmūšiuose, domisi aviacija, yra net susibūręs motociklininkų būrelis. Ką jau kalbėti apie kolegas, kurie 4 metus gyveno Ganoje…

Kad dienos neprailgtų parduotuvėse organizuojami „Rimi Lygos“ renginiai. Prekybos centrams yra pateikiamos užduotys, kurias geriausiai atlikusi komanda apdovanojama. Kasmet „Rimi Lyga“ persikelia į gryną orą, tuomet vyksta „Rimi“ prekybos centrų olimpiada, suteikianti džiaugsmo ir adrenalino visiems metams.

Mitas nr. 10 – darbuotojai neužsibūna.

„Rimi“ yra viena iš tų kompanijų, kurios gali pasidžiaugti lojaliais darbuotojais. Parduotuvių darbuotojų darbo trukmės vidurkis yra 4 metai, biuro darbuotojų – 8. Kasmet kompanijoje gausus būrys darbuotojų yra sveikinami 10 metų darbo sukaktimi „Rimi“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos