Kauno technologijos universiteto Bendradarbiavimo vystymo ir karjeros centro (KTU BVKC) vadovė Lina Slavickaitė sako, jog žodis „kova“ gana taikliai nusako šiuo metu rinkoje susidariusią situaciją, o toks varžymasis dėl darbuotojų vyksta įvairiais būdais.
„Visas procesas, taip vadinama kova, įnirtingai vyksta jau būsimų specialistų studijų metu ir išsidėsto per daugelį metų. Jau nuo tada, kai įstojama į universitetą, studentai pradeda pažintį su potencialiais darbdaviais, galimais partneriais, kolegomis, nes studijų procese dalyvauja įvairios įmonės – jos dalijasi savo ekspertiškumu, turimomis žiniomis ir patarimais“, – sako KTU BVKC vadovė.
Vykstanti kova gali būti ir netiesioginė, pasireiškianti jau minėtu įmonių dalyvavimu studijų procese, kai įmonių atstovai įsitraukią į mokymo eigą ir investuoja į būsimų specialistų potencialą, ir tiesioginė, kai dalyvaujama įvairiuose renginiuose, susitikimuose, įsitikinusi L.Slavickaitė.
„Vienas iš tokių renginių – spalio 24 d. „Žalgirio arenoje“ KTU organizuojamos didžiausios Baltijos šalyse karjeros dienos „WANTed“. Tai puikus tiesioginio bendradarbiavimo pavyzdys, t.y. tiesioginio susitikimo. Mes tą kovos jausmą netgi apibrėžiame savo šūkiu „Wanted meets Wanted“: čia geidžiami darbdaviai susitinka su geidžiamais potencialiais darbuotojais“, – pasakoja ji.
Be to, KTU „WANTed“ karjeros dienose kiekvienas turi progą ne tik „pasivaržyti“ tarpusavyje, bet ir sužinoti apie naujausias darbo rinkos tendencijas bei pokyčius. L. Slavickaitė atkreipia dėmesį, kad renginyje galima susitikti su savo partneriais, kolegomis iš verslo ar viešojo sektoriaus, susipažinti su naujais žaidėjais darbo rinkoje.
„WANTed“ karjeros dienos – renginys kiekvienam. Jis atviras, nemokamas lankytojams. Tai kontaktų mugė, kur kiekvienas – nuo moksleivio, studento iki dėstytojo ar mokslininko – gali prieiti prie įmonės stendo, pasikalbėti, pasidomėti juos dominančiais klausimais, tad renginys orientuotas į daug platesnę auditoriją ir jos poreikius“, – įsitikinusi KTU BVKC vadovė.
Efektyvi pradžia – nuo įmonės įvaizdžio
KTU „WANTed“ karjeros dienos 2018 pagrindinės partnerės, Energetikos ir automatikos technologijų įmonės „ABB“ padalinio Lietuvoje vadovas Kęstutis Jablonskis įmonių varžymąsi dėl geidžiamiausių specialistų taip drąsiai nevadina kova.
„Tai veikiau ilgalaikis ir kryptingas procesas, tolygus darbas, siekiant, kad tie geidžiamiausi, tie „wanted“ ateitų būtent į mūsų įmonę“, – teigia jis.
Jis pažymi, kad ne tik darbdaviai renkasi potencialius darbuotojus, bet ir patys darbuotojai renkasi jiems patraukliausius darbdavius. Būtent dėl to labai svarbus tampa viešoje erdvėje formuojamas įmonės įvaizdis.
„Pati įmonė turi būti patraukli, o sklindanti reklama „iš lūpų į lūpas“ padaro didesnį darbą negu reklaminės kampanijos“, – tikina K.Jablonskis.
Tuomet kyla klausimas, kokios priemonės ar sąlygos gali patraukti būsimųjų specialistų dėmesį į darbdavius, kad apie įmonę būtų kalbama? Kaip sustiprinti įmonės įvaizdį? L. Slavickaitės nuomone, tokiu atveju įmonės buvimas su studentais ar jau esamais darbuotojais yra itin reikšmingas.
„Turiu omenyje tai, kad žmogiškas santykis daug ką nulemia – iš karto parodo ir organizacinę kultūrą, kurios galima tikėtis. O ją puikiai padeda atskleisti dalyvavimas studijų eigoje, įsitraukimas į įvairius universiteto renginius, buvimas šalia studentų“, – sako KTU BVKC vadovė.
Tai patvirtina ir įmonė „ABB“, jau daugiau nei dešimtmetį dalyvaujanti KTU karjeros dienose. Tai, pasak K.Jablonskio, tam tikra kontribucija į studentų, būsimųjų specialistų kvalifikacijos kėlimą.
„Tai kaip indėlis į visą ekonomikos sektorių, kuriame mes dirbame. Kai turėsime kvalifikuotus užsakovus, kur dirbs tie patys studentai, kvalifikuotus konkurentus, kuriais taps tie patys studentai, o ir mūsų paslaugų tiekėjai bus kvalifikuoti, tai visa šita industrija pakils į dar aukštesnį lygį“, – įsitikinęs K.Jablonskis.
Kas lemia sėkmę?
Kadangi įmonės vis daugiau orientuojasi į organizacinę kultūrą, jos vystymą, darbuotojų ugdymą ir pasitenkinimą, pernai KTU „WANTed“ karjeros dienose pirmą kartą buvo pristatyta „Inovacijų alėja“, suteikianti įmonėms progą supažindinti lankytojus su savo kuriamomis technologijomis ir diegiamomis inovacijomis, parodyti, kaip jų įmonėse vyksta gamybos procesas, pristatyti, kaip studentas ar absolventas, įsidarbinęs įmonėje, gali kilti karjeros laiptais, papasakoti apie motyvacines sistemas.
„Praėjusiais metais dalyvavusi agro kompanija į „Inovacijų alėją“ atsivežė simuliacinį kombainą. Lankytojai galėjo patys išbandyti pojūtį važiuojant žemės ūkio technika, prie kurios kūrimo ir vystymo galėtų prisidėti ateityje kaip darbuotojai. Tokie sprendimai renginyje – labai atraktyvūs. Šiemet taip pat gauname labai įdomių įmonių užklausų, ar pavyktų įgyvendinti vieną ar kitą sumanymą“, – intriguoja L.Slavickaitė.
Tai tik įrodo, kad įmonės „kovoje“ dėl potencialių darbuotojų ir jų dėmesio imasi įvairių veiksnių ir stengiasi pademonstruoti kuriamą vertę, savo pranašumą ir išskirti tarp įvairių konkurentų.
„Dalyvavimas tokiuose ir panašiuose renginiuose – viena iš mūsų įvaizdžio formavimo krypčių, kuri sėkmingai taikoma tarp jaunimo ir studentų“, – atskleidžia K.Jablonskis.
Tuo tarpu L.Slavickaitė apibendrindama tikina, kad nėra tik geidžiami darbdaviai ar tik geidžiami darbuotojai – yra to verti darbdaviai ir to verti darbuotojai. Todėl abi pusės turi stengtis vieni dėl kitų ir savo nuosekliu darbu bei pastangomis parodyti, ko iš tikrųjų yra verti.
KTU „WANTed“ karjeros dienos 2018 vyks spalio 24 d. 10-16 val. Kauno „Žalgirio“ arenoje (Karaliaus Mindaugo pr. 50). Renginio metu taip pat vyks konferencija „WANTed Talks“. Daugiau informacijos apie renginį rasite čia.