Kovą tvarumo mėnesiu skelbiančiai „Iki“ pokyčių siekti padeda darbuotojų iniciatyvumas

Komandą svarbiam tikslui vienijantis prekybos tinklas „Iki“ kovą skelbia tvarumo mėnesiu. Įmonė siekia ne tik supažindinti darbuotojus su tvarumo planais ir pasiekimais, bet ir paskatinti juos siūlyti savo idėjas. Siekiama, kad tapę tvarumo ambasadoriais, komandos nariai aktyviai prisidėtų prie spartesnio verslui ir visuomenei naudingų iniciatyvų įgyvendinimo.
Kovą tvarumo mėnesiu skelbiančiai „Iki“ pokyčių siekti padeda darbuotojų iniciatyvumas
Kovą tvarumo mėnesiu skelbiančiai „Iki“ pokyčių siekti padeda darbuotojų iniciatyvumas / „Iki“ nuotr.

„Tikimės, kad ši iniciatyva taps tradicija, skatinančia nuolatinį dialogą apie tvarumą visoje IKI komandoje. Siekiame, kad tvarumo tema taptų artima ir svarbi kiekvienam darbuotojui. Norime, kad jie gerai žinotų įmonės tikslus, aktyviai prisidėtų prie jų įgyvendinimo ir dalintųsi savo idėjomis. Visus įmonės padalinius apimanti iniciatyva suteikia mums galimybę pasiekti kiekvieną komandos narį, suprasti jo požiūrį į tvarumą, suteikti žinių ir pakviesti bendradarbiauti siekiant bendro tikslo – kurti tvaresnę ateitį“, – sako „IKI Lietuva“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė.

Kaip rodo vidinė „Iki“ apklausa, tvarumo sąvoka yra žinoma trims iš keturių prekybos tinklo darbuotojų. Be to, daugelis komandos narių puikiai atpažįsta tokias įmonės tvarumo iniciatyvas, kaip maisto aukojimas „Maisto bankui“ , atliekų rūšiavimas, bendra IKI ir „Walk15“ iniciatyva, „IKI Velomaratonas“, energijos vartojimo efektyvumo priemonės ir daugelį kitų.

Skatina darbuotojų įsitraukimą

„Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė Monika Milė pabrėžia, kad išskirtinė iniciatyva skirta plačiau supažindinti darbuotojus su tvarumo tema ir atskleisti, ką ji reiškia įmonei. Tvarumo mėnuo prasidėjo specialia transliacija nuo vienos „Iki“ parduotuvės stogo, ant kurio įrengtas saulės elektrinių parkas.

„Skelbdami kovą tvarumo mėnesiu norime supažindinti visus IKI darbuotojus su įmonės tvarumo tikslais ir rezultatais, skatinti bendradarbiavimą ir įsitraukimą. Siekiame, kad tvarumas taptų kasdieninio žodyno dalimi, o darbuotojai – pokyčius įkvepiančiais tvarumo ambasadoriais“, – sako „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė.

Apie kovo mėnesį vyraujančią tvarumo temą „Iki“ darbuotojai daugiau sužino gaudami elektroninius laiškus, naudodamiesi vidinių naudų programėle, užsukę į komandos grupę socialiniame tinkle „Facebook“, stebėti SusitIKIme“ transliacijas ar TV ekranus parduotuvėse. Siekiama, kad pirmą kartą tokiu plačiu mastu įgyvendinama inciatyva taptų įmonės tradicija.

Palies visas svarbiausias temas

Pasak Indrės Kulikauskaitės, „Iki“ tvarumo projektų vadovės, siekiant dar geriau supažindinti „Iki“ darbuotojus su tvarumo sąvoka, visą mėnesį bus pristatomos skirtingos temos, kurias lydės įtraukianti veikla. Pavyzdžiui, aplinkosaugos savaitės metu darbuotojai galės dalyvauti didžiuosiuose Lietuvos miestuose rengiamose ekskursijose.

„Ekskursijų metu kiekvienas galės stebėti taromatų surinktos taros kelionę, dalyvauti dirbtuvėse ir iš antrinių žaliavų pasigaminti suvenyrą. Siekiame atskleisti, kas vyksta už įvairių mechanizmų ir procesų, be kurių jau neįsivaizduojame savo buities. Ekskursijose taip pat aptarsime, kaip kiekvienas savo sprendimais galime prisidėti prie aplinkosaugos, efektyvesnio rūšiavimo ir kitų procesų“, – komentuoja „Iki“ tvarumo projektų vadovė.

Socialinės atsakomybės savaitę „Iki“ kolektyvo laukia dvi pagrindinės veiklos – kraujo donorystė Vilniuje ir Panevėžio logistikos centre. Be to, šiai temai buvo filmuojamas ypatingas vaizdo įrašas, kuriame skirtinguose miestuose dirbantys prekybos tinklo darbuotojai kalba apie tai, kad „Iki“ komanda yra atvira visiems ir darbai čia nėra skirstomi į moteriškus ir vyriškus.

„Mūsų komandoje dirba įvairaus amžiaus, tautybių, darbo stažo ir specialybių kolegos. Visus vienodai gerbiame ir vertiname. Mūsų socialinė atsakomybė yra visomis priemonėmis užtikrinti, kad kiekvienas „Iki“ komandos narys čia jaustųsi gerai“, – pabrėžia Žmonių ir kultūros departamento vadovė.

Neatskiriama tvarumo iniciatyvos dalis – valdysena. Šiais temai skirtą savaitę darbuotojams priminsime apie tokias gerąsias „Iki“ taikomas praktikas, pvz., pranešimų kanalus skirtus pranešti apie korupciją, diskriminaciją darbe ir pan. Taip pat, nuotoliniu būdu įžvalgomis apie tvarumą su „Iki“ darbuotojais dalinsis aplinkosaugos žurnalistė, tinklalaidžių, radijo ir televizijos laidų autorė Rugilė Matusevičiūtė.

Skatina siūlyti savo tvarumo idėjas

Pasak I.Kulikauskaitės, tvarumo mėnesiui taip pat parengta edukacinė medžiaga ir patarimai, susiję su skaitmeniniu tvarumu, o parduotuvės dalyvaus konkurse, kurio tikslas – sumažinti išmetamo maisto kiekį.

„Kviečiame darbuotojus tapti pokyčių dalimi ir kartu ieškoti sprendimų, kaip sumažinti išmetamo maisto kiekius ir prisidėti prie įmonės tvarumo tikslų. Taip pat tikimės kolegų pasiūlymų „Tvarumo idėjų bankui“ – konkursui, kuriame laukiame idėjų, puoselėjančių tvarumą, taupančių energiją ar kitaip skatinančių tvarų gyvenimo būdą. Iš visų idėjų bus išrinkta originaliausia, o jos autoriui atiteks šaunus prizas – nemokamas skrydis oro balionu“, – sako „Iki“ tvarumo projektų vadovė vadovė.

Nors „Iki“ tvarumo mėnuo yra didžiausias šios temos projektas, mažesnės iniciatyvos įmonėje vykdomos nuolat. „Aktyvių darbuotojų pastangomis įvyko kraujo donorystės akcija, veikė „Energijos taupymo idėjų bankas“, įmonė įsitraukė į judumo iniciatyvas ir netgi įsteigė darbuotojams skirtą paramos fondą, kuris atspindi vidinę kolektyvo socialinę atsakomybę“, – kalba Žmonių ir kultūros departamento vadovė M.Milė.

2023 metais „Iki“ pristatė pirmąją tvarumo ataskaitą, kurioje apibrėžė penkias strategines kryptis: tvarius produktus, klimatą ir aplinką, socialinę veiklą, darbuotojus ir valdyseną. Taip pat detaliai apžvelgė pasiekimus kiekvienoje srityje ir visiems suprantamai paaiškino, kodėl šios kryptys bei jose pasiekti rezultatai daro didžiausią poveikį tvariam bendrovės vystymuisi.

Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. 242 parduotuves visoje Lietuvoje turintis „Iki“ mažmeninės prekybos tinklas – vienas didžiausių šalyje. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidaręs penkias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos