Kurjerių tarnybos prisitaiko prie darbo ekstremaliomis sąlygomis

Baimė dėl COVID-19 ir Lietuvoje bei daugelyje pasaulio šalių paskelbtas karantinas iš esmės pakeitė logistikos ir siuntų tarnybų darbą. Vienos didžiausių Baltijos regione siuntų bendrovės „Venipak“ vadovas Justas Šablinskas sako, kad vos per kelias dienas įmonės turėjo rasti naujus sprendimus, kaip dirbti daug saugiau ir užtikrinti ne tik siuntas siunčiančių ir gaunančių žmonių, bet ir pačių kurjerių saugumą.
Kurjerių tarnybos prisitaiko prie darbo ekstremaliomis sąlygomis
Kurjerių tarnybos prisitaiko prie darbo ekstremaliomis sąlygomis
Temos: 2 Siunta Kurjeris

„Visa situacija rutuliojosi labai greitai. Dar kovo pradžioje nebuvo aiškių požymių, kad COVID-19 taip greitai pradės plisti ir kovo viduryje Lietuvoje jau bus paskelbtas karantinas. Pradėjome tam ruoštis, ieškojome įvairių sprendimų ir juos testavome, bet daugelį naujovių teko įdiegti per kelias dienas“, – sako J. Šablinskas.

Anot „Venipak“ vadovo, didžiausias ir sudėtingiausias pasikeitimas – bekontaktis siuntų pristatymas: „Tai nėra naujovė. Maisto pristatymo bendrovės dažnai net neprašo gavėjo parašo. Vis dėlto mūsų situacija yra kiek kitokia – mūsų pristatomos siuntos yra daug vertingesnės ir brangesnės, taigi jų praradimas gali brangiai kainuoti tiek mums, tiek ir siuntėjui, todėl būtina gauti gavėjo patvirtinimą, kad siunta gauta.“

„Sprendimą radome gana greitai – ant siuntos klijuojame specialų lipduką, ant kurio gavėjas pasirašo, o siunta su parašu nufotografuojama ir laikoma, kad ji pristatyta. Greitai reaguodami į situaciją, suprogramavome ir prieš kelias dienas pradėjome naudoti SMS PIN kodus, kurie išsiunčiami siuntos gavėjui ir siuntos pristatymo momentu jam užtenka tik pasakyti kurjeriui SMS žinute gautą PIN kodą – jei jis teisingas, sistema leidžia kurjeriui atiduoti siuntą“, – sako J. Šablinskas.

Atsiskaitymas – tik banko kortele

J. Šablinskas sako, kad kita svarbi naujovė – atsiskaityti su kurjeriu galima tik mokėjimo kortele: „Daugelis siuntų tarnybų turi funkciją, kai už prekes galima atsiskaityti ne el. parduotuvėje, bet pinigus paduodant tiesiai prekę pristatančiam kurjeriui. Dėl saugumo atsiskaitymo grynaisiais teko atsisakyti.“

Anot bendrovės vadovo, jau kuris laikas buvo pastebimas ryškus atsiskaitymo grynaisiais pinigais mažėjimas, tačiau būtų klaidinga manyti, jog grynieji taip lengvai išnyks: „Vyresnio amžiaus žmonės dažniausiai atsiskaito grynaisiais. Grynaisiais atsiskaito ir tam tikri verslai, ypač jeigu jų veikla susijusi su prekyba ir paslaugomis. Tai tikrai nebuvo taip paprasta, kaip daugeliui gali atrodyti. Žinoma, įspėjome dėl to savo nuolatinius klientus, stengiamės daug apie tai komunikuoti visiems klientams. Reikėtų pasidžiaugti, kad visi į tai žiūri gan palankiai ir didesnių problemų dėl to neturime.“

COVID-19 neturi didelės įtakos siuntų pristatymo terminams

Siuntų bendrovės vadovas sako, kad COVID-19 didelio poveikio siuntų pristatymo terminams nepadarė. Tam įtakos turi ir tai, kad „Venipak“ labai greitai reagavo i besikeičiančią situaciją, priėmė gausų būrį papildomų darbuotojų, pradėjo bendradarbiauti su naujais partneriais ir naudoti mobiliuosius siuntų atsiėmimo punktus, kuriuose siuntos atiduodamos tiesiai iš kurjerio autobusiuko.

„Sunkiausios buvo pirmosios dvi savaitės, kol prisitaikėme prie per porą dienų labai išaugusio siuntų skaičiaus. Pastaruoju metu pasitaikė kelių dienų vėlavimų – kad pasivytume, dirbome ir šeštadieniais, tačiau paskutines dvi savaites, ko gero, vieninteliai siuntų pristatymo rinkoje gana sklandžiai suvaldome siuntų srautus ir šiomis dienomis išlaikome aukštą – 99,3 % – siuntų pristatymo kokybės rodiklį, intensyviai dirbame, kad kuo greičiau atkurtume istorinio rinkos kokybės rodiklio – 99,5 % – standartą. Verslo klientams siuntos nevėluoja, o privatiems gavėjams pasitaiko vėlavimų, bet tai labiau susiję ne su mūsų darbu, o su pardavėjų pajėgumais – tarkime, siuntą pristatome per 1 dieną, bet ją paruošti, t. y. supakuoti visus pirkinius, trunka penkias dienas. Gavėjas prekes gauna po savaitės, bet tai yra ne dėl mūsų darbo kokybės trūkumo“, – sako J. Šablinskas.

„Dar 2014 m. pradėjome unikalų projektą „Venipak Drive“, kurio tikslas – turėti žmonių tinklą, kurie gali būti kurjeriais laisvu nuo darbo metu ir siuntas pristatyti važiuodami į namus ar darbą. Šis tinklas labai pasiteisina prieš didžiąsias metų šventes, bet stengiamės jį išnaudoti ir dabar. Tai ypač aktualu tiems, kurie dėl karantino neteko darbo ir dabar turi galimybę papildomai užsidirbti“, – sako J. Šablinskas.

„Venipak“ vadovas patvirtino, kad nemaža dalis pavėžėjimo paslaugas teikiančių vairuotojų taip pat prisijungė prie kurjerių tinklo: „Tiesa, ir labai džiaugiamės, kad turime daug žmonių, kurie dirba labai gerai ir siuntas gali pristatyti bet kuriuo dienos metu. Tai turbūt vienas iš tų dalykų, kuris buvo naujas tiek mums, tiek ir patiems darbuotojams.“

Paklaustas, kokia padėtis su siuntomis iš užsienio, J. Šablinskas teigia, kad didelio vėlavimo pavyksta išvengti: „Čia matome kelias problemas – prekės iš sandėlių išsiunčiamos laiku, bet daugiau problemų yra su jų pakrovimu į lėktuvus ir traukinius, nes ten trūksta darbo jėgos. Baimintis, kad prekių tiekimas į Lietuvą iš kitų šalių sustos, tikrai nėra pagrindo, bet dėl darbuotojų trūkumo procesas tikrai gali užtrukti. Ir vėlgi – tai ne siuntų tarnybos kaltė.“

Didelis dėmesys kurjerių sveikatai

J. Šablinskas pasakoja, kad kiekvieną dieną kurjeris vidutiniškai aplanko apie 70 skirtingų taškų.

„Kurjeris kasdien bendrauja su gana daug žmonių, todėl, siaučiant pandemijai siekdami užtikrinti tiek kurjerių, tiek ir kitų žmonių saugumą, turėjome imtis beprecedenčių saugumo priemonių“, – sako J. Šablinskas.

Anot „Venipak“ vadovo, kurjeriai laikosi labai griežtų taisyklių: „Privaloma rankų dezinfekcija, kurjeriai turi dėvėti kaukes ir vienkartines pirštines. Prieš darbą ir po jo terminale jiems matuojama kūno temperatūra. Šiuo metu kurjeriams neleidžiama įeiti į siuntos gavėjo ar siuntėjo patalpas – siuntą jie gali pasiimti laiptinėje prie durų arba prie namo durų. Mūsų klientai tai vertina ir dėl to nekyla jokių didesnių nesusipratimų.“

„Džiaugiamės, kad kol kas tiek Lietuvoje, tiek ir kitose šalyse niekas iš mūsų komandos neserga. Matyt, tai reiškia, kad mūsų priemonės pasiteisina“, – sako J. Šablinskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis