Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kūrybinis mąstymas tampa esmine savybe besikeičiančiame pasaulyje

Ateityje bus vis sunkiau suspėti su sparčiai besivystančio pasaulio tempais, nuspėti greitai kintančius žmonių norus bei poreikius, tad gebėjimas mąstyti kūrybiškai taps viena svarbiausių savybių. Tokias tendencijas įžvelgia dizaino vadybininkė, studijos „MARCH Design Studio“ bendraturtė ir vadovė Eglė Opeikienė. Anot jos, laimės tos visuomenės, kurių gyventojai galės pasiūlyti naujų produktų ir paslaugų bei daryti mūsų gyvenimą geresnį.
„MARCH Design Studio" prekės
„MARCH Design Studio" prekės
Temos: 2 Verslas Aksesuaras

Būtinybė žvelgti į pasaulį kitaip

Dizaino vadybininkės E.Opeikienės ir dizainerio Martyno Kazimierėno sukurtą įmonę „MARCH Design Studio“ 2012-aisiais išgarsino šaltojo sezono aksesuarai – stilingi apvalūs atšvaitai. Tai iki šiol yra paklausiausia lietuvių prekė, graibstoma visame pasaulyje. Populiarumo atšvaitai sulaukia dėl aukštos kokybės ir švaraus, išgryninto bei estetiško dizaino. Kiti garsūs kūrėjų daiktai – per keletą minučių surenkamas inkilas „Bird bnb“, kuris gali būti kabinamas net ir ant namo sienos, ekologiška bei priklijuojama Kalėdų eglutė. Kai kurie „MARCH Design Studio“ daiktai jau seniai yra naudojami buityje, tačiau dizaineriai juos patobulino pritaikydami iki šiol nematytas kūrybines idėjas. Pastarosioms, E.Opeikienės nuomone, visų profesijų atstovai ateityje turės skirti vis didesnį dėmesį.

„Kūrybiškumo, gebėjimo į įprastą situaciją žvelgti kitaip ir vengti šabloniškų sprendimų svarba augs visose srityse, nebūtinai susijusiose su dizainu ar menu. Šių savybių ateityje vis labiau reikės tiek buhalteriui, tiek žurnalistui ar verslininkui. Be sugebėjimo priimti nestandartinius sprendimus negalėsime prisitaikyti prie šiuolaikinio, greitai kintančio pasaulio poreikių ir susikurti materialinės gerovės. Tad laimės visuomenės, kurių gyventojai bus kūrybiški, galintys pasiūlyti naujų produktų ir paslaugų bei daryti mūsų gyvenimą geresnį“, – neabejoja E.Opeikienė.

Eglė Opeikienė
Eglė Opeikienė

Tiesa, daiktų gamybai „MARCH Design Studio“ teikia ne mažesnį dėmesį nei kūrybiškoms idėjoms. Pastebėję naujo produkto poreikį, išgryninę jo viziją, lietuviai kreipiasi į vietinius gamintojus. E.Opeikienė teigia, kad gamybos Kinijoje ar kitose Azijos šalyse atsisako dėl keleto priežasčių, pagrindinė jų – kokybės reikalavimai. Dažniausiai kūrėjai užsako gaminamų produktų dalis ir patys jas surenka, tuomet daiktus supakuoja ir siunčia klientams. Kitais atvejais partneriams patiki visą gamybos procesą nuo pradžios iki galo ir vykdo produktų gamybos kontrolę.

„Iš pradžių kai kurios institucijos į mus žvelgė lyg į produktų perpardavinėtojus, tačiau taip nėra. Naudojamės vietine gamyba ir Lietuvoje kuriame pridėtinę vertę. Kūrybines dizainerių idėjas patentuojame. Taigi pasauliui eksportuojame ir gamybinius, ir kūrybinius pajėgumus“, – apie „MARCH Design Studio“ veiklos principus pasakoja E.Opeikienė.

Kokių daiktų ieškosime ateityje?

Tarptautinėje konkurencinėje kovoje lietuviai išlaiko puikias pozicijas. Šiuo metu visame pasaulyje „MARCH Design Studio“ turi daugiau nei 700 prekybos taškų, sukurtus gaminius eksportuoja į 53 pasaulio šalis. Konceptualius tautiečių kūrinius su mielu noru perka skandinavai, vokiečiai, šveicarai, prancūzai, japonai. Beje, atkreipti pastarosios valstybės gyventojų dėmesį ir būti pripažintiems išties nemenkas iššūkis.

„Galima sakyti, kad jei produktas atitinka japonų, kurie yra labai smulkmeniški, pastabūs ir priekabūs, kokybės standartus, jis bus laukiamas visame pasaulyje. Japonai nepriima apibūdinimo „geras“ arba „tinkamas“. Daiktas turi būti inovatyvus, estetiškas ir funkcionalus, turėti pirminę idėją, būti pagamintas iš natūralių ir kokybiškų, šiuolaikiškų medžiagų. Taip pat svarbi produkto pakuotė bei jos dizainas“, – pasakoja E.Opeikienė.

Analizuodama įvairių pasaulio šalių gyventojų norus ir poreikius, elgesio ypatumus, E.Opeikienė pastebi vis stiprėjančią tendenciją pirkti aplinką tausojančius ir tvarius (angl. sustainable) daiktus. Šis žmonių įprotis, anot dizaino vadybininkės, netolimoje ateityje stiprės. Vengsime apkrauti namus smulkmenomis, o viena svarbiausių perkamo daikto savybių bus ilgaamžiškumas.

„MARCH Design Studio" prekės
„MARCH Design Studio" prekės

„Ateityje žmonių pajamos augs, tad atsiras vis daugiau galimybių įpirkti ilgaamžius, estetiško dizaino daiktus. Ši tendencija ryški jau dabar. Šalyse, kurių gyventojų pajamos yra didelės, perkama mažiau, bet orientuojamasi į aukštos kokybės gaminius. Tačiau, apskritai kalbant, dėl šiuolaikinių vystymosi tempų nuspėti žmonių norus tampa vis sunkiau. Jie vis dažniau suformuojami ir pradeda gyvuoti atsiradus kokiai nors naujai prekei ar paslaugai“, – pastebi E.Opeikienė.

Tarptautinės parodos – kasdienybė

Šiuo metu „MARCH Design Studio“ bendrasavininkė E.Opeikienė vieši Niujorke, kartu su kolegomis ji ką tik baigė darbus vienoje didžiausių interjero aksesuarų ir dovanų prekių parodų Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) – „NY NOW“. Tai 53-ioji tarptautinė paroda per 6-erius dizaino studijos veiklos metus.

„Susitikome su klientais, atvykusiais ne tik iš JAV, bet ir Kanados, Centrinės ir Pietų Amerikos regionų. Beje, šiemet sulaukėme klientų ir gavome užsakymą netgi iš Naujosios Zelandijos. Svarbiausios užduotys parodose – surasti naujų klientų ir palaikyti santykius su jau esamais, pristatyti savo gaminius ir, žinoma, kuo daugiau jų parduoti“, – darbo specifiką apibūdina E.Opeikienė.

„MARCH Design Studio" prekės
„MARCH Design Studio" prekės

Parodose, dizaino studijos vadovės pasakojimu, įmonė įvykdo daugiausia pardavimų. Tiesa, dalyvauti jose, išsipirkti prekybos plotą atsieina labai brangiai, ypač jaunoms nedidelėms įmonėms. Tad dažnai lietuvių kūrėjai kooperuojasi ir į parodas vyksta keletas kompanijų. Prireikus finansinės paramos, įmonė jos taip pat sulaukia iš Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA).

„LVPA padeda verslui, nedidelėms įmonėms kaip mūsų. Manau, kad be investicijų nebūtume taip greitai išplėtoję veiklos ir neturėtume rezultatų, kuriais šiandien džiaugiamės. Yra sakančių, kad gauti ES finansavimą labai sudėtinga, o mums vis pasiseka, gal todėl, kad įdedame daug darbo ir nuolatos ieškome būdų, kaip stiprinti prekės ženklą“, – svarsto E.Opeikienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai