Lenktynininkas Giedrius Firantas: „Kartą apsigavau rinkdamasis alyvą, šiandien tai darau atidžiai“

Netepsi – nevažiuosi, sako sena liaudies patarlė. Visgi ekspertai teigia, kad važiuosi, tik klausimas, ar ilgai? Netinkamai pasirinkti tepalai automobilį veikia it kokia lėtai įsišaknijanti liga – po truputį kenkia variklio detalėms, kol pasirodo rimtesni gedimai, žiemą darosi sunkiau jį užkurti. Nors važinėjant miesto gatvėmis alyvos kokybės neįvertinsime, lenktynininkai prastų tepalų rūšį pastebi jau po pirmųjų ralio kilometrų.
Giedrius Firantas
Giedrius Firantas / Projekto partnerio nuotr.

Nekokybiška alyva patenka ir į lenktynininkų rankas

Lietuvos ir Baltijos šalių ralio čempionatuose dalyvaujantis lenktynininkas Giedrius Firantas sako, kad ralio metu lengva pajausti ir suprasti, ar alyva yra kokybiška. „Varžybų metu dėl didelių variklio apkrovų bei temperatūros skirtumų alyva dirba trigubai didesnį darbą negu važiuojant miesto gatvėmis ar greitkeliu. Kokybiška alyva pagerina stūmoklių darbą, sumažina trintį tarp metalinių detalių. Suprantama, jog po lenktynių nesunku padaryti išvadą apie variklio darbą,“ – patirtimi dalinasi lenktynininkas. Norėdamas pasiekti maksimalų automobilio variklio pajėgumą, G. Firantas keičia alyvą prieš kiekvienas svarbias rungtynes.

Projekto partnerio nuotr./Andrius Misiūnas
Projekto partnerio nuotr./Andrius Misiūnas

Kas gali atsitikti pasirinkus netinkamą alyvą, G. Firantui per Palangoje vykstančias 1000 kilometrų varžybas teko patirti savo automobilio patvarumu. Atidžiai nepasidomėjęs lenktynininkas užsipylė žinomo prekės ženklo falsifikatą, todėl dėl netinkamos alyvos trinčiai neatsparios detalės susidėvėjo žymiai greičiau. „Nors gera alyva neatneš pergalės, tačiau ji padės išsaugoti automobilį ir jo detales bei pasiekti geresnių rezultatų. Teko išmėginti daug skirtingų tepalų gamintojų, tačiau pasirinkau vokiško prekės ženklo „Kuttenkeuler“ alyvą, “ – sako G. Firantas.

Kokybiškos alyvos vizualiai atskirti neįmanoma

Kaip atskirti kokybišką alyvą nuo nekokybiškos? Ekspertai teigia, jog vizualiai to padaryti neįmanoma. Be to, net ir eksploatuojant automobilį, paprastai alyvos kokybę galime įvertinti tik po tam tikro laiko patikrinus automobilio dalių būklę. Variklio dalių nudilimas, korozija, degėsiai, teršalai ar per didelis alyvos skystumas signalizuoja apie nekokybišką alyvą.

„Alyvos gamybos technologijos yra stipriai pažengusios, o kiekvienas gamintojas patentuoja savo gaminio priedus, kurie padeda sumažinti trintį ir paviršių dėvėjimąsi, turi įtakos klampumui, korozijai ar oksidacijai. Patikimi ir kokybę užtikrinantys automobilinių alyvų gamintojai savo produkciją testuoja, o jų kokybę patvirtina sertifikatais. Nors nuo tepalų gamintojų produkcijos lūžta parduotuvių lentynos, pripažinti prekės ženklai greitai įsilieja į rinkas. Džiaugiuosi, kad Lietuvoje jau prekiaujama Vokietijoje gerai žinomo prekės ženklo „Kuttenkeuler“ alyva, kuri spėjo sulaukti teigiamų atsiliepimų iš lenktynininkų bei automobilių meistrų,“ – sako vokiško prekės ženklo „Kuttenkeuler“ atstovas Lietuvoje Edmundas Šimoniūtis.

Projekto partnerio nuotr./Giedrius Firantas
Projekto partnerio nuotr./Giedrius Firantas

Specialistas pabrėžia, kad naudojant kokybišką alyvą iš dalies sutaupoma, nes variklis apsaugomas nuo dėvėjimosi, taip pat nereikia jokios papildomos „apsaugos“, t.y. šiandien siūlomų įvairiausių papildomų priedų. Tokie priedai išbalansuoja alyvos ypatybes, kurias mokslininkai ir technologai kūrė ir bandė metų metus. Be to, kokybiška alyva gali sumažinti iki 3 proc. degalų sąnaudų. E. Šimoniūtis taip pat paneigia mitą apie variklio alyvos sezoniškumą. „Nebūtina alyvos rinktis pagal metų laikus – geras produktas užtikrina puikų tepimą karštą dieną ir lengvą variklio užvedimą labai šaltu periodu. Kur kas svarbiau atsižvelgti į automobilio gamintojo rekomendacijas,“ – pataria specialistas.

Meistrai kokybę įvertina pagal variklio susidėvėjimą

Serviso vadovas Andrius Miciūnas sako, jog kokybiška automobilio alyva valo variklyje susidariusias nuosėdas, aušina variklį. „Nors dažnai klientai patys atsiveža savo alyvą, mes garantuojame tik už tuos tepalus, kuriuos gauname tiesiogiai iš tiekėjų bei galime įvertinti automobilio variklio būklę, kai vairuotojas atvažiuoja po 15-20 tūkst. kilometrų. Jei alyvos kokybė prasta, tai atsiliepia ne tik variklio detalėms, bet ir sankabai: sugenda krumpliaračiai, todėl sunku perjungti pavaras. Taip pat tikrindami automobilį atkreipiame dėmesį į variklio stūmoklius, nes nuo alyvos priklauso jų veikimas ir pagaliau viso variklio darbas bei kuro sąnaudos,“ – teigia A. Miciūnas.

Projekto partnerio nuotr./Giedrius Firantas
Projekto partnerio nuotr./Giedrius Firantas

Lenktynininkas G. Firantas pabrėžia, jog alyvos pasirinkimas itin svarbus, tačiau dar svarbiau laiku ją pakeisti: „Kad automobilis tarnautų ilgai, nepatingėkite tepalus pakeisti dažniau nei rekomenduojama, – sako lenktynininkas. – Pats įsitikinau, kad svarbu alyvą pirkti iš patikimo tiekėjo, kuris gali užtikrinti, kad produktas atkeliauja tiesiai iš gamyklos. Į Lietuvos rinką importuojama padirbta produkcija dažniausiai yra žinomų prekės ženklų gamintojų, tad tai ne visada garantuoja kokybę“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų