– Linai, papasakokite, kuo užsiimate „Lidl“?
– Esu Pardavimų skatinimo departamento vadovas, atsakingas už maisto ir ne maisto prekių, teminių savaičių pasiūlymus bei savaitines akcijas. Jas ruošiame kiekvieną savaitę, taip pat analizuojame ir prognozuojame pirkėjų poreikius.
– Kaip atrenkate, kas pateks į parduotuvių lentynas?
– Parduotuvėse turime ribotą skaičių produktų, todėl mums ypač svarbu atrinkti tinkamiausius bei pasiūlyti geriausias savaitines akcijas, kad klientas rastų viską, ko jam reikia ir nesugaištų daug laiko.
Tad viskas prasideda nuo kruopštaus savaičių planavimo. Atliekame Lietuvos pirkėjų poreikių analizę, įvertiname naujų produktų pasiūlymus ir jų tiekimo galimybes. Sekame naujausias tendencijas, bendraujame su kolegomis iš kitų šalių, su jais apsikeičiame informacija apie tuo metu populiarius produktus ir naujus pasiūlymus Lenkijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Vokietijoje ar kitose šalyse. Po kiekvienos savaitės vykdome analizes, kurios parodo, kurios mūsų suplanuotos prekės bei akcijos buvo sėkmingiausios, po jų – priimami sprendimai dėl tolesnių veiksmų.
„Lidl“ parduotuvės nėra pačios didžiausios, tačiau, kruopščiai atrinkdami prekes bei savaitinius pasiūlymus stengiamės, jog mūsų parduotuvėse pirkėjas rastų viską, ko jam reikia. Svarbu ir tai, jog esame užsibrėžę tikslą būti įdomiais ir nuolat pirkėjams siūlome naujoves, kurių nėra kitose parduotuvėse.
– „Lidl“ išsiskiria riboto laiko pasiūlymais, teminėmis savaitėmis. Papasakokite, iš kokių šalių į Lietuvos parduotuves atvažiuoja prekės? Ar pačiam yra kada nors tekę nuvykti ten, iš kur prekės atkeliauja? Pasidalinkite įspūdžiais.
– Vienas didžiausių mūsų išskirtinumų yra teminės savaitės. Joms skirtos prekės atkeliauja iš daugelio skirtingų šalių: Italijos, Prancūzijos, Graikijos, Ispanijos, Vokietijos ir kitų. Siekiame, kad produktai būtų autentiški ir geriausiai reprezentuotų vienos ar kitos valstybės maisto kultūrą.
Atsirinkti teminių savaičių metu siūlomų produktų kartu su komandos nariais vykstame į muges. Jose susirenka kolegos iš visų „Lidl“ šalių, kartu aptariame rezultatus bei tendencijas, pasiūlome naujų idėjų, pritaikome kitose šalyse jau sukauptą patirtį. Atrodo, kad jau viską esame matę, tačiau kaskart nuvykę į muges pamatome ir paragaujame kažko naujo. Tai nuostabi patirtis, kurią visada norime kuo greičiau pristatyti Lietuvos pirkėjams.
– Kaip atrenkate teminių savaičių produktus „Lidl“ mugėse?
– Ragaujame, ragaujame ir dar kartą ragaujame. Didžiausią dėmesį skiriame produkto kokybei. Vykdami atsirinkti asortimento, jau turime sukurtą kiekvienos teminės savaitės viziją ir norime, kad ragaudami mūsų atrinktas temines prekes žmonės susipažintų su kitų šalių skoniais.
– Tuomet tenka išragauti kelias dešimtis rūšių, pavyzdžiui, makaronų?
– Gal kiek mažiau, nes visuomet atliekame namų darbus. „Lidl“ mugėse pristatomos jau atrinktos, sertifikuotos bei prekybai paruoštos prekės, tos, kurios atitinka „Lidl“ standartus ir gali būti siūlomos skirtingoms šalims. Tačiau bendrai siūlomų prekių skaičius yra didžiulis, tad tenka padirbėti.
– Kokios teminės savaitės Lietuvoje populiariausios?
Susidomėjimo sulaukia visos, tačiau galima išskirti itališką, prancūzišką ir „Deluxe“ savaites. Esame tarptautinis tinklas, todėl, bendraudami su kitų šalių kolegomis, galime atrinkti geriausius produktus.
– Ar „Lidl“ rengiamose teminių savaičių maisto mugėse yra pristatoma lietuviška produkcija?
– Taip, esame pristatę produktų iš mūsų šalies: ledus, sūrį, varškės sūrelius, girą bei kitus produktus. Sulaukiame teigiamų atsiliepimų ir matome susidomėjimą lietuvišką produkcija. Tikimės kitose šalyse kada nors suorganizuoti ir lietuvišką teminę savaitę. Norime garsinti ir pristatyti Lietuvą kitoms „Lidl“ šalims.
– Kaip galėtumėte apibūdinti „Lidl Lietuva“ pirkėją?
– Lyginant su kitomis šalimis, kuriose veikia „Lidl“, Lietuvos pirkėjai yra atviri naujovėms ir mėgstantys jas išbandyti. Mūsų pirkėjų drąsa bei žingeidumas kartais stebina ir mūsų kolegas iš kitų šalių. Tad negalime tapti nuobodžiais: turime nuolat pasiūlyti naujovių.
– Būtina pastebėti, kad Lietuvos pirkėjai supranta kokybę, taip pat skaičiuoja išleidžiamus pinigus.
– Žmonės ne visada prisimena vienos ar kitos prekės kainą, bet tikrai egzistuoja toks pojūtis: „Už prekių krepšelį sumokėjau 15 eurų, tačiau toks jausmas, kad kitur už tiek pat sumokėdavau 30 eurų“. Be to, žmonės vis labiau taupo laiką – nebenori užtrukti rinkdamiesi pieną ar ieškodami kitų kasdieninių prekių.
– „Lidl“ siūlo privačių prekių ženklų produktus, o asortimentas kruopščiai atrenkamas. Kodėl tai yra naudinga pirkėjui?
– Pirmiausia, klientas junta naudą dėl kainos, nes mes galime pasiūlyti geriausią kokybę už geriausią kainą. Privatūs prekių ženklai parodo, kad visiškai atsakome už šios produkcijos kokybę. Nuolat tobuliname savo produktus – stengiamės juos padaryti geresniais.
Būti dinamiškais, privačių prekių ženklų produktus kurti taikant griežtus kokybės standartus ir pasiūlyti už ypatingai žemą kainą – iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad visi šie elementai vienas kitam prieštarauja. Tačiau mūsų veiklos optimizavimas ir jos pobūdis leidžia mums tai pasiekti. Galime kurti ir prekiauti kokybiškais produktais už ypač gerą kainą.
– Linai, kokius „Lidl“ produktus pats mėgstate labiausiai?
– Mano krepšelis yra gana standartinis. Perku ingredientus salotoms – pomidorus, agurkus, salotas, avokadus. Taip pat bananus bei apelsinus. Nepraeinu ir pro mėsos gaminius. Perku jogurtus bei varškės sūrelius. Pats mėgstamiausias – „Protein“ su sumažintu cukraus bei padidintu baltymų kiekiu.
– O ką rekomenduojate savo draugams?
– Visada rekomenduoju teminių savaičių produktus, siūlau draugams išbandyti kažką naujo. Taip pat atkreipiu jų dėmesį į vaisių ir daržovių šviežumą bei kokybę.