Pokyčius diktuoja rinka ir tvarumo siekis
Keturi Vilniaus televizijos bokštai, arba maždaug 100 tūkst. tonų – tiek plastiko atliekų per metus išmeta vien lietuviai.
Nors Europoje rikiuojamės tarp kruopščiausiai rūšiuojančiųjų šias atliekas, tačiau ne visos jų pasiekia rūšiavimo centrus. Liūto dalį – net 60% tokių atliekų – sudaro plastikinės pakuotės.
Keturi Vilniaus televizijos bokštai, arba maždaug 100 tūkst. tonų – tiek plastiko atliekų per metus išmeta vien lietuviai.
Šiandien rūšiavimo tendencijos diktuoja poreikį ieškoti tvarių sprendimų, todėl „BIOVELA Group“ komandai atnaujintų pakuočių idėja atėjo savaime. Sprendimų paiešką skatina ne tik pačios įmonių grupės tvarumo ir mažesnio neigiamo poveikio aplinkai siekis, bet ir noras atliepti vartotojų bei verslo partnerių draugiškesnių aplinkai sprendimų lūkesčius.
„Naujos, inovatyvios pakuotės poreikį jautėme jau seniai, nes nuolat galvojame ir dirbame mažindami neigiamą poveikį aplinkai. Tvarių sprendimų lūkesčius taip pat jaučiame ir iš vartotojų, ir iš savo verslo partnerių, platinančių mūsų produktus“, – apie tvaresnės produkto pakuotės sprendimo paskatas pasakoja „BIOVELA Group“ rinkodaros direktorius Povilas Vinžanovas.
„Būdami rinkos lyderiai ir inovatoriai visuomet siekiame pirmieji pasiūlyti naujus sprendimus, kurie būtų tinkami išsaugant produkto kokybę bei jo galiojimą, užtikrinant maisto saugą, o vartotojų tvarumo lūkesčius atlieptų be galutinio produkto kainos augimo. Naujoves neretai diktuoja ir įvairios pakuočių parodos ar inovatyvių tiekėjų mokymai, naujienas visuomet stengiamės kuo greičiau pristatyti savo vartotojams. Džiaugiamės, kad ši pakuotės inovacija šviežios mėsos kategorijoje yra pirmoji mūsų šalyje ir neabejojame, kad ją palankiai priims tiek vartotojai, tiek mūsų verslo partneriai“, – komentuoja P.Vinžanovas.
Produkto kokybė nepakis
Didelį dėmesį produkcijos kokybei skirianti įmonių grupė, pristatydama inovatyvios „flow-pack“ tipo pakuotės su 70 proc. mažiau plastiko naujovę, visų pirma siekė daugiausiai parduodamą „BIOVELA Group“ produktą galutiniam vartotojui siūlyti išlaikant aukščiausias maistines ir kokybines produkto savybes. Kaip ankstesnėse pakuotėse, šviežia smulkinta mėsa supakuojama pasitelkiant specialų dujų mišinį, padedantį išlaikyti produktą nepakitusį ilgesnį laiką.
„Gamybos procese pakuotė užpildoma apsauginiu maisto saugos reikalavimus atitinkančiu dujų mišiniu. Jis užtikrina, kad smulkinta mėsa nepraras minėtųjų savybių viso galiojimo termino periodu. O mėsos kokybė ir atitiktis maisto saugos reikalavimams garantuojama nuolatiniais tyrimais – tiek cheminiais ir mikrobiologiniais. Tam turime nuosavą tyrimų laboratoriją bei dirbame su kitomis geriausiomis tarptautiniu mastu“, – apie produkcijos kokybės užtikrinimo procesą pasakoja „BIOVELA Group“ technologijų vystymo vadovė Vaida Žitlinskaitė.
Įmonės atstovė pamini, kad tokiu būdu supakuotos produkcijos pranašumas, lyginant su nepakuota produkcija – ilgesnis produkto galiojimo laikotarpis, mat pati pakuotė ir joje esančios apsauginės dujos sukuria terpę, kurioje bakterijoms netinkamos sąlygos daugintis ir yra stabdoma jų veikla.
Pridėtinė vertė rūšiavimo klausimu
Be pakuotės privalumo, padedant išsaugoti geriausią šviežios mėsos kokybę, naujoji „flow-pack“ pakuotė bus lengvesnė bei užims mažiau vietos šiukšliadėžėje, nes nebelieka plastikinio indelio.
Siekiant pokyčių tvarumo srityje, V.Žitlinskaitė akcentuoja kiekvieno vartotojo svarbą rinktis tolesnius sąmoningus sprendimus. Rinkai pristatyta naujovė pridėtinės vertės teiks ir rūšiavimo klausimu – nuo panaudotos „flow-pack“ pakuotės beliks nuklijuoti lipduką ir patį įpakavimą išmesti į plastikui skirtą konteinerį namų kieme. Beje, įmonės planuose yra numatyta, jog ateityje bus klijuojami ir perdirbami lipdukai, tad visa „flow-pack“ pakuotė bus pilnai perdirbama.
Naujoji „flow-pack“ pakuotė bus lengvesnė bei užims mažiau vietos šiukšliadėžėje, nes nebelieka plastikinio indelio.
„Įmonių grupės veikloje visuomet orientuojamės į vartotojus, tad jų lūkesčiai patogumui bei produkcijos kokybei – vienas svarbiausių mūsų prioritetų. Visgi teikdami prioritetą tvarumo idėjas atliepiantiems produktams vartotojai labiausiai gali prisidėti prie jų kūrimo. Pristatę naujosios, tvaresnės pakuotės sprendimą tikimės, kad rinkdamiesi prekes žmonės atsižvelgs į tvarumo iniciatyvas, atliepiančias jų patogumo bei kokybės lūkesčius ir savo ruožtu imsis aktyvių veiksmų, padedančių mažinti neigiamą poveikį aplinkai“, – dalijasi P.Vinžanovas.
Į tvarumą orientuoti sprendimai – ne pirmieji
Naujoji mažiau plastiko turinti ir perdirbama šviežios mėsos produkcijos pakuotė – tik dar vienas žingsnis įgyvendinant „BIOVELA Group“ siekius tvarumo srityje. Siekdama mažinti neigiamą aplinkai poveikį įmonių grupė nuolat orientuojasi į energetinių resursų ir plastiko mažinimo sprendimus. „Flow-pack“ pakuotė nėra pirmoji įmonės iniciatyva nukreipta į konkrečiai plastiko mažinimą – nuo 2019 metų „BIOVELA Group“ 18% sumažino sunaudojamo plastiko apimtis.
„Per pastaruosius ketverius metus vieno produkcijos kilogramo gamybai sunaudojamų energetinių išteklių vartojimą pavyko sumažinti apie 31 proc. Reikšmingiausią pokytį pavyko pasiekti ant įmonės pastatų stogų įrengus 3,45MW galios saulės jėgainę – tai didžiausia savam vartojimui įrengta jėgainė Lietuvoje, kuri pagamina daugiau nei 20 proc. visos gamybai įmonių grupėje reikalingos elektros energijos“, – pasakoja „BIOVELA Group“ rinkodaros direktorius Povilas Vinžanovas.
Įmonių grupėje įdiegti vandens taupymo sprendimai, kurie vandens sunaudojimą padėjo sumažinti daugiau nei 15 proc. Dar viena naujovė „BIOVELA Group“ dujų suvartojimą padėjo sumažinti perpus, mat 53 proc. visos reikalingos šilumos pagaminama naudojant gamybos procesų metu susidarančią atliekinę šilumą.
Siekiant ir toliau mažinti įmonių grupės procesuose sunaudojamų resursų kiekį, nuolat ieškoma naujų sprendimų ir aktyviai investuojama į energetinių resursų taupymo priemones. Ateityje planuojama įrengti biodujų jėgainę, kuri leistų biodujas, išgautas biodujų reaktoriuje deginant biologiškai skaidžias atliekas, panaudoti gamybos procesų šilumos poreikiams.
Apie „BIOVELA Group“
„BIOVELA Group“ – didžiausia mėsos perdirbimo įmonių grupė Baltijos šalyse, kurioje dirba apie 1500 darbuotojų. Įmonių grupė daugelį metų remia socialines, kultūrines iniciatyvas, renginius, miesto ir sporto šventes, Utenos krepšinio komandą ir yra generalinis Lietuvos krepšinio federacijos rėmėjas.
Įmonių grupės valdoma UAB „Biovela-Utenos Mėsa“, yra sertifikuota ir oficiali „McDonald‘s” pasaulinė tiekėja. „BIOVELA Group“ bendradarbiauja su „Maisto banku“, kuriam atiduoda vartoti tinkamus maisto produktus ir taip prisideda prie kovos su maisto švaistymu.