Lietuvis per metus suvalgo apie 15 kilogramų duonos

Minint Šv. Agotos arba Duonos dieną, prekybos tinklo „Maxima“ atliktos apklausos duomenimis, net 94 proc. lietuvių duoną ir jos gaminius valgo bent kartą per savaitę. Skaičiuojama, kad per metus vien tik įprastos duonos vidutinis šalies gyventojas suvartoja kiek daugiau nei 15 kg.
Duona
Duona / „PantherMedia“/„Scanpix“ nuotr.

Svarbiausias kriterijus renkantis duonos gaminius lietuviams yra skonis, tačiau ne mažiau svarbu ir šviežumas bei sveikesnė sudėtis.

„Vien „Maxima“ parduotuvėse pirkėjai kasdien įsigyja vidutiniškai 4000 tonų skirtingų rūšių duonos, ir apie 1900 tonų duonos gaminių. Tiesa, jau kelerius metus stebime tendenciją, jog vis daugiau šalies gyventojų ieško sveikesnės, įvairiomis maisto medžiagomis – grūdais, sėklomis, riešutais ar džiovintais vaisiais pagardintos duonos, daugiau dėmesio kreipia į gaminius be mielių ar glitimo“, – bendrovės pranešime cituojama rinkodaros vadovė Kristina Mažeikytė.

Beveik pusė apklaustų šalies gyventojų duoną valgo vidutiniškai 2–3 kartus per savaitę. Kiek daugiau nei 12 proc. be duonos ir jos gaminių neišsiverstų nė dienos ir tik pusė procento sako duonos nevalgantys visai. Dažniausiai duoną ir jos gaminius lietuviai renkasi pusryčiams.

Remiantis apklausos duomenimis, taip elgiasi apie 50 proc. gyventojų. Pietų ir vakarienės metu duonos produktus renkasi atitinkamai 14 ir 10 proc. gyventojų. Tiesa, penktadalis teigia duoną vartojantys kiekvieno valgymo metu ir net kaip užkandį tarp valgymų.

„Maximos“ inforgrafikas/Duonos suvartojimas
„Maximos“ inforgrafikas/Duonos suvartojimas

Lietuvių mėgstamiausias jau ne vienerius išlieka klasikinis batonas. Šį kasdien savo stalui renkasi net 49 proc. pirkėjų. 46 proc. taip pat renkasi tradicinę juodą duoną. Kiek daugiau nei kas trečias renkasi juodą, grūdais ar sėklomis praturtintą, duoną. Tradicinę šviesią duoną kasdienio apsipirkimo metu renkasi maždaug toks pat skaičius pirkėjų kaip ir juodą.

Remiantis apklausos duomenimis, svarbiausias kriterijus nusakantis duonos ir jos gaminių pasirinkimą, lietuviams yra geras, tradicinis skonis. Tai visų pirma vertina 45 proc. 22 proc. pirkėjų duonos produktus renkasi pagal šviežumą – jiems svarbu, kad duona ir jos gaminiai būtų minkšti, ką tik iškepti. Panašiai tiek pat renkantis duonos gaminius dėmesį atkreipia į jų sudėtį, renkasi bemielius ar tokius, kurių sudėtyje mažiau maisto priedų, dažiklių, cukraus, glitimo.

Nors dauguma lietuvių pirmenybę vis dar teikia tradicinėms duonos rūšims, daugėja atrandančių ir kitų šalių receptus. Kaip rodo apklausos duomenys, 20 proc. apklaustųjų tvirtina į savo racioną nevengiantys įtraukti ir prancūzišką batoną, kitaip vadinamą bagetę, arba itališką „Ciabatta“. Pastarąją kasdien renkasi 16 proc.

Beveik kiekvienas arba 97 proc. apklaustų šalies gyventojų sako duoną ir jos gaminius dažniausiai perkantys prekybos centruose, pirmenybę teikia vietoje keptiems gaminiams. Specializuotose parduotuvėse ar kepyklose lankosi vos apie 2 proc. apklaustųjų, o duoną namuose patys kepa apie pusė procento.

Dauguma jų – 93 proc. dažniausiai perka jau suraikytą duoną, beveik 5 proc. – neraikytą, o kiek daugiau nei 1 proc. dažniau renkasi formines duoneles.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis