Lietuvių gerumas šventiniu laikotarpiu: padeda labiausiai pažeidžiamoms grupėms

Artėjančios Kalėdos įkvepia ne tik pradėti planuoti dovanų sąrašą ir šventinio stalo patiekalų meniu, bet ir dalytis gerumu. Naujausias tyrimas atskleidžia, kad daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų siekia atlikti gerus darbus padėdami socialiai pažeidžiamoms grupėms, o dažniausiai tai įgyvendina dalyvaudami maisto aukojimo akcijose.
„Lidl“ prekės
„Lidl“ prekės / „Lidl“ nuotr.
Temos: 2 Lidl Taromatas

„Sparčiai artėjant gražiausioms metų šventėms, rūpestis ir dėmesys stokojantiems tampa pačia prasmingiausia dovana. Per šventes kiekvienas skubame pas savo artimuosius kurti jaukių akimirkų, tačiau tarp mūsų gausu tokių, kurie nebeturi su kuo dalintis šiltais momentais. Todėl tai metas, kai galime padėti tiems, kuriems mūsų pagalbos reikia labiausiai. Svarbu žinoti, kad tam nebūtina imtis didelių ar sudėtingų veiksmų – užtenka paaukoti maisto jo stokojantiems, padėti vienišam kaimynui ar tiesiog padovanoti truputį savo laiko kitam žmogui“, – sako „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.

Spalio mėnesį prekybos tinklo „Lidl“ užsakymų bendrovė „Norstat“ atliko tyrimą, kuris parodė, kad 75 proc. Lietuvos gyventojų kalėdiniu laikotarpiu skiria laiko geriems darbams. Daugiausia (29 proc.) apklaustųjų atsakė, kad dalyvauja maisto aukojimo akcijose. Tokį būdą dažniausiai renkasi 60-75 metų amžiaus žmonės.

Analizuojant tyrimo rezultatus taip pat paaiškėjo, jog 17 proc. renkasi aukoti įvairioms labdaroms ar nevyriausybinėms organizacijoms, o 13 proc. – beglobiams gyvūnams.

„Lidl“ nuotr./„Lidl“ parduotuvė
„Lidl“ nuotr./„Lidl“ parduotuvė

Išskiria atskiras socialines grupes

Tyrimo dalyvių nuomone, kalėdiniu laikotarpiu pagalbos labiausiai trūksta ir dėmesį reikėtų skirti vienišiems ir vyresniems žmonėms. Tokį atsakymo variantą pasirinko 57 proc. apklaustųjų, kurie taip pat mano, kad didelį dėmesį reikėtų skirti vaikams, augantiems be tėvų (38 proc.) bei mažiau pasiturinčioms šeimoms (24 proc.).

„Šie rezultatai rodo, kad kalėdinis laikotarpis žmonėms siejasi ne tik su materialiomis dovanomis, bet ir su bendruomeniškumu. Šventiniu metu daugelis iš mūsų tampa jautresni tiems, kuriems trūksta dėmesio ir paramos. Vieniši asmenys, vaikai be tėvų ir mažiau pasiturinčios šeimos atspindi tas grupes, kurioms šiuo laikotarpiu reikia ne tik materialinės pagalbos, bet ir jausmo, kad jie yra svarbūs“, – pažymi A.Bubnelis.

Dažniausiai aukoja maisto produktus

Atlikta apklausa parodė, kad daugiausiai (35 proc.) Lietuvos gyventojų renkasi aukoti maisto produktų, o 26 proc. – pinigų.

„Siekiant užtikrinti, kad paaukoti maisto produktus būtų lengviau, ne tik skatiname prisijungti prie „Maisto banko“ rengiamų kasmetinių akcijų rudenį bei pavasarį, bet ir inicijuojame jas patys. Pavyzdžiui, gruodžio 6-7 d. „Lidl“ parduotuvėse vyks speciali akcija, kurios metu kviesime maisto produktus aukoti „Maisto bankui“, – sako „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas.

„Lidl“ kartu su „Maisto banku“ bendradarbiauja nuo pat prekybos tinklo veiklos Lietuvoje pradžios. 2018 metais pradėta reguliariai tiekti duoną ir įvairius bakalėjos produktus bei higienos prekes tiesiogiai iš visų „Lidl“ parduotuvių, o 2020 metais nepasiturintiems žmonėms tiekiamas prekes papildė ir švieži vaisiai bei daržovės.

„Lidl“ nuotr./„Lidl“ taromatas
„Lidl“ nuotr./„Lidl“ taromatas

Aukoti galima ir taromatuose

Nors galimybė aukoti taromatuose atgautą sumą dar gana nauja, tačiau tokį variantą renkasi vis daugiau žmonių, kadangi tai – vienas paprasčiausių būdų atlikti gerą darbą.

„Visi, besinaudojantys prekybos tinklo „Lidl“ taromatais, gali sumą už grąžintą tarą paaukoti vaikų dienos centrais besirūpinančioms organizacijoms. Atidavus tarą, tereikia paspausti mygtuką „Paaukoti“. Skyrus auką vaikų dienos centrams, mes sumą padvigubiname ir pervedame juos koordinuojančioms organizacijoms – Maltos ordino pagalbos tarnybai, „Gelbėkit vaikus“ ir Lietuvos „Caritui“, – teigia „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas.

Jis priduria, kad aukoti vaikų dienoms centrams taromatuose „Lidl“ pirkėjai gali nuo 2017 metų. Per trečiąjį šių metų ketvirtį vaikų dienos centrams buvo paaukota daugiau nei 18 tūkst. eurų, o nuo projekto pradžios surinkta suma siekia daugiau nei 567 tūkst. eurų. Surinktą sumą vaikų dienos centrai skiria įvairiems vaikų poreikiams užtikrinti – nuo patalpų remonto iki turiningesnio vaikų laisvalaikio organizavimo, pavyzdžiui, papildomų edukacinių užsiėmimų, sporto priemonių, stovyklų ar išvykų.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 77 „Lidl“ parduotuvės 29 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose, Molėtuose ir Jurbarke.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos