Ieškoti pažangių sprendimų skatina sparčiai auganti skaitmenizuotų paslaugų rinka, aukšti vartotojų lūkesčiai bei siekis sėkmingai konkuruoti itin dinamiškais pokyčiais paremtoje rinkoje.
Projekto metu kuriama inovacija leis esamas paslaugas gerokai patobulinti, o taip pat diegti naujas, siekti maksimalaus paslaugų lankstumo, greičio, efektyvaus klientų aptarnavimo, kompanijos konkurencinio pranašumo. Dirbtinio intelekto pagalba paremta sistema gebės kelionių paketo kainą klientui pateikti įvairias pjūviais: kokia kaina yra rinkos kontekste, kokia individuali kaina asmeniui ar bendra kaina keliaujančiųjų grupei. Kertinis išskirtinumas tas, jog sistema atsižvelgs į sprendimo priėmimo laikotarpį, buvusias kliento keliones, paieškų istoriją ir pan.
Kainodarai turizmo rinkoje įtakos turi daugybė veiksnių: šalies, į kurią keliaujama, patrauklumas, populiarumas kelionės metu, lankytinų objektų skaičius, viešbučių populiarumas ir užimtumas, oro sąlygos bei daug kitų aspektų. Tai tik pagrindžia, jog kainodaros mechanizmas labai sudėtingas, tad dirbtinio intelekto galimybės čia itin pasiteisins.
Dėmesys sutelktas į kainodarą ne veltui – juk tai, kaip gebama įvertinti savo siūlomo produkto kainą, yra itin glaudžiai susiję su sėkme turizmo industrijoje. Jei potencialiam klientui bus pasiūlyta per aukšta kaina, jis tiesiog nepirks ar pasirinks konkurentus, jei kaina bus per maža, bus sudėtinga išlaikyti pelningumą. Tad siekiant geriausio sprendimo kainos kontekste, svarbu įvertinti labai daug veiksnių: siūlomo produkto specifika, asmeniniai kliento poreikiai, rinkos tendencijos, vyraujančios rinkoje kainos, laisvų vietų skaičius, sezoniškumas ir daug kitų. Visa tai lemia, kad prieš nustatant kainas apdorojamas bei išsamiai išanalizuojamas milžiniškas kiekis informacijos, siekiant pateikti klientui pasiūlymą, kuris jam bus patrauklus kelionės metu ir sprendimo priėmimo momentu. Viso to kontekste dirbtinis intelektas yra tobulas įrankis, orientuotas į perspektyvą, pažangą bei kainodaros iššūkius turizmo sektoriuje.
Projektu siekiama sukurti inovaciją, leisiančią teikti naujas, iš esmės patobulinti esamas paslaugas, siekti lankstumo, dar efektyvesnio klientų aptarnavimo, didinti vartotojų pasitikėjimą bei lojalumą, auginti įmonės konkurencinį pranašumą, patrauklumą kuo didesniam klientų ratui, taip pat teigiamai veikti pardavimų apimtis.
Projektas dalinai finansuojamas iš Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Verslo plėtra, inovacijos ir MVĮ“ informacinių ir ryšių technologijų srityje. Numatoma projekto trukmė – 18 mėnesių. Jam vykdyti lietuvių įmonė pasikvietė ne tik partnerius iš Norvegijos International Development Norway AS, bet ir partnerį iš Lietuvos – UAB „Kauno GRŪDA“. Toks bendradarbiavimas reikšmingai prisideda prie projekto mokslinių tyrimų bei eksperimentinės plėtros.
Daugiau informacijos apie MITA projektą galima rasti čia, o apie Norvegijos finansinį mechanizmą čia.