Kaip žinia, vis daugiau vartotojų nori žinoti ne tik apie produkto, bet ir apie jį sudarančių ingredientų kelią: kilmę, auginimo sąlygas, ar teisingą atlygį gauna ūkininkai, kokią įtaką daro gamtai ir bendruomenei.
Tokie kintantys, ypač jaunų, sąmoningų pirkėjų lūkesčiai Lietuvoje ir visame pasaulyje kelia tvaraus vystymosi, atsakingo ir saikingo gamtos resursų naudojimo klausimus.
Kadangi pagrindinis šokolado ingredientas yra kakavos pupelės, tai vienas didžiausių šokolado gamintojų „Mondelez International“, kuris mus džiugina tokiais gaminiais, kaip “Milka”, “Cadbury”, “Côte d’Or”, “Toblerone” ir daugelis kitų, 2019 m. balandžio mėn. pranešė, kad įsipareigoja iki 2025 m. visus šokolado produktus gaminti, naudodama tik tvariai išaugintas kakavos pupeles.
Taigi 100 proc. šios kompanijos skanumynų bus gaminami iš kakavos pupelių, užaugintų ūkiuose, kurie dalyvaus programoje “Kakavos gyvenimas” (angl. “Cocoa Life”).
Jau dabar net 43 proc. šokolado produktų ženklinami šios programos ženklu, taip pat ir lietuvių mėgiamas šokoladas „Milka“, „Côte d’Or”.
Iš tvariai užaugintos kakavos bus gaminamas ir legendinis “Toblerone” šokoladas.
Kaip programa „Kakavos gyvenimas“ keičia kakavos augintojų bendruomenes?
„Mondelez International“ šešiose kakavą auginančiose šalyse – Ganoje, Dramblio Kaulo Kranto Respublikoje, Indonezijoje, Dominikos Respublikoje, Indijoje ir Brazilijoje – su partneriais ir vietos bendruomenėmis dar 2012 m. pradėjo specialią programą „Kakavos gyvenimas“ (angl. „Cocoa Life“), kuri apima ekonominius, socialinius ir gamtosauginius aspektus: vietiniai ūkininkai skatinami imtis kakavos auginimo verslo. Jiems mokama tiesiogiai už išaugintą derlių, taip pat sprendžiamos neteisėto vaikų darbo, moterų užimtumo, jaunimo švietimo problemos, saugomi miškai bei gamtinė įvairovė kakavos auginimo teritorijose.
Per šešerius metus pasiekti rezultatai leidžia atsakingai įsipareigoti, jog iki 2025 m. visi kompanijos šokolado produktai bus gaminami iš tvariai ir atsakingai užaugintų kakavos pupelių.
Nuo 2012 m. kompanija investavo per 400 mln JAV dolerių, kurie skirti ūkininkavimo įgūdžių mokymui, vietos bendruomenių infrastruktūros kūrimui, jaunimo švietimui. Programa apima 142000 ūkininkų ir padeda jiems stiprėti ekonomiškai, gaunant didesnius derlius, užtikrinant aukštą kakavos pupelių kokybę ir atitinkamai kainą. Į programą yra įsitraukusios per 1400 bendruomenių, kurios jau gali pasiūlyti jaunimui mokslo ir ūkininkavimo galimybes, o programoje dalyvaujančių ūkininkų gaunamas derlius tenkina net 43 proc. kompanijos kakavos poreikio.
Sąmoningų vartotojų lūkesčiai: ne tik atsakingai pagaminti, bet ir tvariai užauginti
„Greitas gyvenimo tempas keičia maitinimosi įpročius ir saikingas užkandžiavimas, ypač renkantis didesnę mitybinę vertę turinčius produktus, jau yra mūsų gyvenimo dalis. Kokybiškas užkandis, tinkamu laiku, atsakingai pagamintas – tokia mūsų misija. Gabalėlis gero šokolado, pilno grūdo dalių miltų pusrytainis, viskas turi vietą mūsų dienos racione. Tvarus ir atsakingas ingredientų, pavyzdžiui, kakavos, tiekimas rodo kompanijos atsakomybę ir kuria santykį su sąmoningu vartotoju, kuriam svarbios pasaulio problemos, nes klimato kaita ir kiti gamtosaugos iššūkiai nepaiso valstybių sienų“, – sako kompanijos UAB „Mondelez Baltic“ direktorius Virgaudas Gedrimas.
Kaip programa „Kakavos gyvenimas“ (angl. „Cocoa Life“) veikia vietos bendruomenes ir gamtinę aplinką?
- Kakavos derliai nuosekliai didėja, todėl ūkiai tvirtėja ekonomiškai, kyla jų efektyvumas, laisva dirbama žemė naudojama kitoms ūkio šakoms, taip kakavos auginimas tampa pelningesniu verslu.
- Kai sustiprėja kakavą auginančios bendruomenės, jos gali geriau atstovauti bei ginti savo teises, pritraukti finansavimą, auga vietinių žmonių pasitikėjimas ateitimi.
- Ūkininkai atsisako planų plėstis į saugomas miškų teritorijas, vis labiau įsitvirtina gamtosauginis mąstymas ir atsakomybė kakavą auginančiose šalyse.
Jau netrukus dėdami bet kurią „Milka“ plytelę į pirkinių krepšį galėsime pelnytai didžiuotis, kad tiesiogiai prisidedame prie tolimame žemyne kakavą auginančio ūkininko ir jo šeimos klestėjimo.
„Mondelez International, Inc.“ (NASDAQ: MDLZ) dirba ir jos produktus galima rasti daugiau nei 150 šalių. 2018 m. kompanijos pajamos sudarė apie 26 mlrd JAV dolerių, o kompanijos prekių ženklai „Oreo“, „belVita“, „Cadbury“, „Milka“, „Toblerone“ yra vertinamai ir mėgiami visame pasaulyje. Kompanija didžiuojasi būdama „Standard and Poor 500”, „Nasdaq 100“, „Dow Jones Sustainability“ indeksų nare.