Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Nauja Vilniaus erdvė „COZY by Siemens arena“ nusitaikė į „Spotify“ kartą

Vilniaus „Siemens“ arena nusitaikė į naują renginių segmentą. Jau rudenį arenoje bus pristatyta nauja „COZY by Siemens arena“ erdvė, kurioje bus rengiami mažesni koncertai ir pasirodymai, talpinsiantys iki 4000 žiūrovų.
Renginys „Siemens“ arenoje
Renginys „Siemens“ arenoje / Projekto partnerio nuotr.
Temos: 1 Siemens arena

„Vidutiniai ir maži renginiai tampa nauja tendencija Europos arenose. Tuo tarpu Vilniuje erdvių tokiems renginiams trūksta, ypač tokių, kurios turėtų gilią sceną, didelius užkulisius ir galėtų priimti ne tik koncertus, bet ir kitus renginius – dramos ar operos spektaklius, taip pat tokius šou kaip „Cirque du Soleil“, – sako Vilniaus „Siemens“ arenos vadovas Andrius Žiauberis.

Scenos žvaigždžių kainos auga

– Pastaraisiais metais Lietuvoje surengiama iki dešimt vadinamųjų „A klasės“ žvaigždžių, galinčių surinkti pilną areną, koncertų. Anksčiau jų būta kur kas daugiau. Ar tai reiškia, kad didieji renginiai po truputį dingsta?

– Ne, didieji renginiai niekur nedingo ir nedings. Tačiau skaitmenizacija pakeitė pramogų pasaulio žaidimo taisykles. Prieš 5–7 metus, kai staiga krito į CD įrašytų albumų pardavimai, koncertai buvo tapę pagrindiniu daugumos atlikėjų pinigų šaltiniu. Buvo metas, kai atrodė, kad visi staiga leidosi į pasaulinius turus.

Šiandien situacija radikaliai pasikeitusi. Tokios platformos kaip „Spotify“, „Amazon“, „Apple Music“ leidžia muzikantams uždirbti didelius pinigus nesileidžiant į mėnesius ar metus trunkančias klajones po pasaulį. Pavyzdžiui, Taylor Swift per metus vien iš „Spotify“ už dainą „Shake it off“ uždirbo 2 mln. dolerių, Calvinas Harrisas už dainą „Blame“ – 1,5 mln. dolerių.

Tai reiškia, kad pasauliniai turai daugeliui atlikėjų tapo nebereikalingi. Dabar jie renkasi šalis, kurios yra finansiškai patraukliausios, kur nereikia toli keliauti. A klasės atlikėjų honorarai ženkliai išaugo, tad organizuoti „ant bangos“ esančių atlikėjų ar grupių koncertus mažose rinkose, tokios kaip Lietuva, tampa ne taip jau paprasta. „Pro šalį“ važiuoja vis mažiau atlikėjų, o kiekvienas gyvas jų pasirodymas organizatoriams kainuoja vis brangiau.

– Bet skaitmenizacija kartu augina ir naujas žvaigždes – išgarsėti šiandien galima kur kas greičiau nei prieš 20 ar 10 metų...

– Vartojimo įpročiai keičiasi, o su jais ir pramogų vartojimas. Viskas vyksta daug greičiau – išpopuliarėti gali per naktį, bet ir šlovės akimirka šiandien trunka 3–4 mėnesius. Vis populiaresni tampa nišiniai atlikėjai, kurių koncertai nesurenka pilnų didžiųjų arenų, tačiau tokiuose miestuose kaip Vilnius jie nesunkiai sukviečia kelis tūkstančius žiūrovų, o bilietai į jų pasirodymus dažnai kainuoja ne mažiau nei į A klasės žvaigždžių koncertus.

Nauja erdvė – ir koncertams, ir teatrui

– Pastaraisiais metais Lietuvos arenose dominavo lietuvių atlikėjai – jie sutraukdavo ne mažiau žiūrovų nei pasaulinio garso grupės.

– Taip, kelerius metus Lietuvos pramogų pasaulis labai stipriai augo Lietuvos atlikėjų dėka. Kai Gytis Paškevičius pirmasis surizikavo rengti koncertus arenose, daugeliui tai atrodė labai rizikingas žingsnis. Bet jis pasiteisino ir į arenas patraukė daugelis kitų.

Alvydo Januševičiaus nuotr./Gytis Paškevičius
Alvydo Januševičiaus nuotr./Gytis Paškevičius

Bėda ta, kad Lietuvos rinka yra maža, tad atlikėjus, kurie galėtų surinkti arenas, suskaičiuosime ant pirštų. Visi jie arenas jau apkeliavo. Ir net ne po kartą. O žiūrovas nori naujų potyrių. Žmonės nenori n-tąjį kartą eiti į tą patį renginį ir mokėti už tai pinigų.

Lietuvos pramogų pasaulis yra pasaulinių tendencijų atspindys, tik gal kiek mažesnio mastelio. Tai reiškia, kad ateina nauja karta, kuri net nesiekia „patikti visiems“ – bet ji turi savo klausytoją, savo fanus ir jiems reikia erdvės, kurioje galėtų pasirodyti.

– Su nauja erdve „COZY by Siemens arena“ nusitaikėte į šią nišą?

– Renginių organizatoriai sako, kad Vilniuje trūksta vietų, kur galėtum surengti pasirodymą 2000–4000 žiūrovų. Tad matome nišą, kurioje turime ką pasiūlyti ir atlikėjams, ir žiūrovams.

Per sezoną arenoje vyksta apie 100 renginių. Tai daug, bet metuose juk yra 365 dienos.

Geram renginiui reikalinga infrastruktūra: patogus privažiavimas, barai, aptarnaujantis personalas, bilietų patikra, apsauga, valymas – visa tai mes galime pasiūlyti ir už labai konkurencingą kainą.

Pati „COZY by Siemens arena“ erdvė bus visai kitokia nei žiūrovai įpratę matyti areną. Ji bus daug kompaktiškesnė, jaukesnė, su kitokiu apšvietimu, net specialiais meniu ir erdvės kvapu.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Jameso Blunto koncerto akimirka
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Jameso Blunto koncerto akimirka

Labai svarbus šios erdvės privalumas yra gili scena ir dideli užkulisiai. Tai reiškia, kad galime prisitaikyti prie įvairių reikalavimų ir „Siemens“ arenos „COZY“ erdvėje rengti ne tik įprastus koncertus, bet ir dramos ar operos spektaklius, tokius šou kaip „Cirque du Soleil“. Neatsitiktinai pirmas renginys, kuris naujoje erdvėje vyks rugsėjo pabaigoje, bus ne koncertas, o spektaklis – Nacionalinio akademinio dramos teatro „Išvarymas“.

– Naujoji erdvė konkuruos su „Compensa“ sale ir panašiomis erdvėmis?

– Nesiruošiame su niekuo konkuruoti. „COZY“ erdvė turės savus privalumus, tad, manau, pritrauksime naujų renginių ir vardų, kurie apie didesnes erdves iki šiol galbūt net negalvojo. Kita vertus, toks formatas mums leis būti dar arčiau atlikėjų ir žiūrovų – laiku pastebėti naujas tendencijas, būti lankstesniems, o galbūt ir užauginti naują atlikėjų kartą, kuri vėliau rinks didžiąsias arenas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos