Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujasis „Kalnapilio 4,5 Select“ alus: pasaulio alaus tendencijos pasiekė Lietuvą

Nors parduotuvių lentynos siūlo įvairių alaus rūšių, šio gėrimo vartotojams dažnai tenka rinktis iš dviejų kelių – silpnesnio, nepretenzingo skonio alaus arba sodraus skonio, tačiau stipresnio alaus. Ieškantiems optimalaus pasirinkimo tarp lengvumo ir ryškaus skonio alaus darykla „Kalnapilis“ pristato „Kalnapilio 4,5 Select“ alų, kuris yra 4,5 proc. stiprumo, tačiau ypatingai sodraus skonio. Aludariai tvirtina, kad tai yra pirmoji Lietuvoje alaus rūšis, dar žinoma „session beer“ pavadinimu.
„Kalnapilio 4,5 Select“
„Kalnapilio 4,5 Select“ / „Kalnapilis“ nuotr.

„4,5 Select“ išsiskirs savo aromatu, skoniu ir poskoniu – jis bus šiek tiek kartesnis ir aromatingesnis nei įprasta tikėtis iš tokio tipo alaus, – teigia vyriausiasis „Kalnapilio“ aludaris ir alaus someljė Ričardas Barakūnas. – Šis alus papildys mūsų sėkmingą „Select“ produktų liniją, su kuria jau kelis metus iš eilės vartotojams siūlome išskirtinių receptūrų alų.“

Skatina kurti naujoves

Alaus vartotojų skonio tendencijos, lygiai kaip ir drabužių mados, keičiasi nuolat. Būtent naujausi pokyčiai pasaulinėse alaus rinkose įpareigojo „Kalnapilio“ aludarius ieškoti jų pritaikymo galimybių Lietuvoje.

„Galiu pagirti lietuvius, nes mūsų tautiečių poreikis alaus skonio kokybei niekuo nenusileidžia naujausioms didžiausių pasaulio rinkų vartotojų tendencijoms – einame koja kojon su alaus madomis. Įvertiname ir tai, kad konkurencija mūsų šalies rinkoje vis stiprėja, atsiranda vis daugiau importinio alaus rūšių, todėl vietiniams aludariams reikia nuolat investuoti į naujų alaus skonių, rūšių kūrimą. Lietuvos aludariai nuo seno vertinami dėl alaus kokybės, atitinkančios pasaulinius standartus, tačiau dabar vis aktualesnės tampa būtent skonio improvizacijos, poskonių išskirtinumas, įvairių elementų derinimas originaliam rezultatui gauti“, – sako R. Barakūnas.

Lietuvos aludariai nuo seno vertinami dėl alaus kokybės, atitinkančios pasaulinius standartus, tačiau dabar vis aktualesnės tampa būtent skonio improvizacijos, poskonių išskirtinumas, įvairių elementų derinimas originaliam rezultatui gauti.

Anot alaus eksperto, šiuo metu viena populiariausių alaus tendencijų yra būtent vadinamasis „session“ tipo alus, kuris suderina paties gėrimo silpnumą ir skonio gilumą, išraiškingumą.

„Session“ alus. Kas tai?

Naujasis „Kalnapilio 4,5 Select“ alus priklauso „session“ alaus tipui, o įvairios šio alaus variacijos pirmiausia išpopuliarėjo Didžiojoje Britanijoje.

„Šios rūšies atsiradimo istorija yra paprasta – Didžiosios Britanijos darbininkai vakarais rinkdavosi į vietos barus, vadinamuosius „pabus“, kur gerdavo ganėtinai stiprų alų, dėl kurio pakankamai greitai apsvaigdavo. Dėl šios priežasties barų savininkai savo lankytojams nusprendė pasiūlyti alų, kuris pasižymėdavo tokiomis pačiomis skonio savybėmis kaip ir stiprus alus, bet būdavo žymiai silpnesnis,“ – pasakojo alaus someljė R. Barakūnas.

Jau po kurio laiko toks alus gavo „session“ pavadinimą, kuris reiškė, kad alus skirtas „sesijai“, per kurią ragautojai mažiau apsvaigdavo. Šiomis dienomis visame pasaulyje suskaičiuojama tik 90 tokio tipo alaus rūšių, tačiau pastebima, kad šios rūšies alaus gamybos ir vartojimo mastai auga itin dideliu greičiu.

„Įdomu tai, kad labiausiai „session“ tipo alus yra išpopuliarėjęs ne britų salose, o už Atlanto – Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur kai kurie vietos aludariai net susijungė į tam tikrą judėjimą, kuriuo propaguoja būtent  „session“ tipo alų, – teigia R. Barakūnas.

Gausi sudėtis

„Kalnapilis 4,5 Select“ alus yra pirmasis lietuviškas pasaulinių tendencijų atspindys – nacionalinis „session“ alus. Rinkoje išsiskiriantį alaus skonį ir atspalvį sukuria trys aromatinių apynių bei trys miežių salyklo rūšys. Be unikalių ingredientų, „4,5 Select“ taip pat yra verdamas specialiu būdu.

Rinkoje išsiskiriantį alaus skonį ir atspalvį sukuria trys aromatinių apynių bei trys miežių salyklo rūšys.

„Apyniai į alų dedami ne prieš jo virimą, kaip yra įprasta, o jam jau pasibaigus. Toks alaus gamybos būdas turi išskirtinį pavadinimą, kurį lietuviškai galėtume įvardinti kaip „vėlyvąjį apyniavimą“, – sako „Kalnapilio“ aludaris. – Jis leidžia aluje išlaikyti apynių aromatinius aliejus, kurie jam suteikia išskirtinį skonį.“

Virdami „4,5 Select“, „Kalnapilio“ aludariai naudoja trijų rūšių aromatinius apynius – „Perle“, „Cascade“ ir „Select“. Jie suteikia alui kartumo ir vaisių, pušies aromatus. Sodrią spalvą alus gauna iš trijų salyklų – šviesiojo, karamelinio, turinčio šiek tiek saldumo, ir Miuncheno salyklo, papildomai suteikiančio sodresnę spalvą bei lengvą grūdo ir juodos duonos poskonį.

Aludaris įsitikinęs, kad pirmasis toks „session“ tipo alus Lietuvoje turėtų sulaukti dėmesio iš tų vartotojų, kurie ieško ir vertina alaus naujoves.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų