Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nepaisydama pandemijos chaoso Lietuvos e. komercija drąsiai žengia į pasaulinę rinką Amazon, Ebay, Etsy ir Shopify platformose, pasitelkdama geriausius logistikos sprendimus

Pasaulyje trumpam aprimęs korona virusas grįžo su dar didesne antra banga, kuri priverčia valstybes imtis drastiškų viruso plitimo prevencijos priemonių. Kol pasaulyje vyrauja įvairūs fizinio judėjimo ribojimai, e. prekyba įgijo kur kas svarbesnę poziciją.
Nepaisydama pandemijos chaoso Lietuvos e. komercija drąsiai žengia į pasaulinę rinką Amazon, Ebay, Etsy ir Shopify platformose, pasitelkdama geriausius logistikos sprendimus
Nepaisydama pandemijos chaoso Lietuvos e. komercija drąsiai žengia į pasaulinę rinką Amazon, Ebay, Etsy ir Shopify platformose, pasitelkdama geriausius logistikos sprendimus / Partnerio nuotr.

Pastebėjimais apie karantino poveikį Lietuvos prekybai ir naujų tendencijų vyravimą e. komercijoje dalijasi šios srities ekspertai, pirmasis – siuntų platformos „Siusk24.lt“ vadovas Egidijus Breikštas teigia, kad „COVID-19 pandemija ir pavasarį įvestas karantinas akivaizdžiai paveikė ir toliau veikia rinką – e. komercijos ir siuntų apimtys šovė į viršų. Atėjus antrajai karantino bangai, e. prekyba išlieka intensyvi, o siuntų srautas ir toliau turėtų augti visą likusį šių metų laikotarpį. Visame pasaulyje skaičiuojamas globalus e.komercijos augimas iki 21% po pirmosios karantino bangos ir toliau išlieka tendencingai augdamas, o tai signalizuoja, kad iki šių metų galo šis skaičius gali dar labiau išaugti.“.

Elektroninės komercijos gigantės „Amazon“ platformos iššūkiai, tarptautiniai pokyčiai, bei pirmojo Covid-19 protrūkio metu išmoktos pamokos

Lietuvos verslai sparčiai veržiasi į tarptautinę rinką, net ir šiuo sunkiu laikotarpiu. Klaidas Šiuipys – „Amazon“ prekybos ekspertas ir „Shayz Consulting“ direktorius dalinasi pastebėjimais apie iššūkius „Amazon“ platformoje: „Lietuvoje prekyba „Amazon“ įgauna stiprų pagreitį. Esame verslūs ir ambicingi, mokomės greitai, bet tobulėti dar tikrai yra kur. Tai yra verslas – kuriame kiekvienas dirba taip, kaip moka. Valstybės iniciatyvų, kurios padėtų „Amazon“ platformoje veikiantiems pardavėjams nėra”.

Nuotr. Irmantas Gelūnas/Klaidas Šiuipys – „Amazon“ prekybos ekspertas ir „Shayz Consulting“ direktorius
Nuotr. Irmantas Gelūnas/Klaidas Šiuipys – „Amazon“ prekybos ekspertas ir „Shayz Consulting“ direktorius

Pandemijos metu, atsirado dar daugiau iššūkių, kurie palietė „Amazon“ pardavėjus pasauliniu mastu. „Amazon“ supratusi padėties rimtumą apribojo prieigą prie sandėlių prekėms, kurios nėra pirmo būtinumo. Kuriam laikui dalis šios platformos prekybininkų buvo tiesiog priversti laukti ir tikėtis, kad apribojimai greitai bus panaikinti. O tai šiemet trečių šalių pardavėjams labai aiškiai parodė, kad jie negali pasitikėti „Amazon FBA“ (Amazon sandėlių infrastruktūros) paslaugomis. Tad dabar kiekvienas bent kiek didesnis pardavėjas dirba su trečios šalies logistikos sandėliais.“

Tokioje situacijoje Lietuvos verslininkus gelbėjo tarptautinės siuntų gabenimo platformos, kurios galėjo pasiūlyti inovatyvius sprendimus. Didėjant 3PL (trečiųjų šalių logistikos) rūšiavimo ir sandėliavimo paslaugų poreikiui, profesionalias ir kokybiškas paslaugas Lietuvos siuntų siuntimo srityje teikia maža dalis šia sritimi užsiimančių siuntų bendrovių, vieni iš jų siuntų brokeriai „Siųsk24.lt“, kurie turėdami patikimus siuntų paslaugų partnerius visame pasaulyje gali greitai, patikimai ir saugiai pristatyti klientų siuntas. El. Prekybos logistikos teisingas ir tikslingas sudėliojimas – vienas pačių svarbiausių, efektingiausių faktorių, norint sėkmingai vykdyti e. prekybą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Daugelis Lietuvos verslų nenorėtų pakartoti visiems įprasto siuntų siuntimo paštu fiasko, kai šiais metais siuntos strigo net 3-ims mėnesiams ir pirkėjai turėjo teisę tik susigrąžinti pinigus siuntos pristatymui dar net neįpusėjus, taip negaudami užsakytų prekių.

Lietuvių vykdančių prekybinę veiklą tokiose platformose kaip „Amazon“ ir „Ebay“ klientai dažnai būna tolimųjų šalių tokių kaip JAV ar Kinijos gyventojai, kuriems itin svarbus greitas pristatymas. Tad užsienio pirkėjai yra labiau linkę pasirinkti brangiau kainuojančią siuntimo paslaugos formą – sumokėti didesnę siuntimo sumą, norėdami savo užsakymą gauti laiku.

Kad šį tarptautinių klientų lūkestį Lietuvos prekybininkai, prekiaujantys šiose platformose, išpildytų ir išlaikytų aukštą savo kaip prekybininko reitingą, turi rasti būdus kaip klientų įsigytas prekes išsiųsti greitai, nebrangiai ir su galimybe klientams sekti savo siuntą realiu laiku. Tokiomis situacijomis darbas su įprastu paštu Lietuvoje jau yra nebetinkamas. Lietuvos mažieji verslininkai pradeda dairytis alternatyvų logistiniams sprendimams, o šios dažnai lydi tiesiai pas kurjerius, kurių kainos labai aukštos, o procedūros per daug sudėtingos. Todėl norėdami pagelbėti šiai smarkiai besivystančiai rinkai, siuntų siuntimo „Siusk24.lt“ platforma į rinką įdiegė naujas galimybes naudotis pasaulinio lygio kurjeriais (UPS, TNT, FEDEX, DPD) su kuriais siunta pasiekia gavėją per kelias dienas, o ne per kelias savaites. Taip pat šios paslaugos yra prieinamos ir užsienio šalių gyventojams.

„Mes stengiamės padėti lietuvaičiams, ypatingai mažiesiems verslininkams, kurie dirba savarankiškai, atverti naujas užsienio rinkas. Prisidėdami naujos kartos, šių dienų rinkai pritaikytais logistikos sprendimais galime užtikrinti kokybišką, jų kaip vartotojų – pardavėjų reitingą ypatingai prekių gavimo laiku srityje tokiose platformose kaip Ebay ar Amazon“ – teigia „Siusk24.lt“ siuntų siuntimo platformos įkūrėjas E.Breikštas.

Asm. archyvo nuotr./„Siusk24.lt“ vadovas Egidijus Breikštas
Asm. archyvo nuotr./„Siusk24.lt“ vadovas Egidijus Breikštas

Lietuvos smulkieji prekeiviai savo fizinę prekybą kelia į e.komerciją, platformą „Etsy“ – jų patirtys

„Lietuva pagal savo gyventojų skaičių turi neproporcingai daug sėkmingai ir aktyviai savo prekes pardavinėjančių internetinių parduotuvių „Etsy“ platformoje kur ši jas visas priglaudžia po vienu stogu. Šiai dienai šią bendruomenę sudaro daugiau nei Lietuvos 3000 vartotojų, kurių vis daugėja kiekvieną dieną. Džiugu matyti, jog šiame segmente labai gerai įsitvirtina įvairūs Lietuvos dizaineriai, bei vietiniai įvairių rankdarbių kūrėjai, kurie nors ir nori kurti savo verslą lokaliai, bet Lietuvos rinkos sąlygos nėra pakankamai palankios. Tai nauja galimybė smulkiems lietuvių verslininkams ir dizaineriams realizuoti savo paslaugas ar produkciją svetur. Žvelgiant į ateitį tokios tendencijos tik didės, o ir Lietuvai į naudą tai, jog žmonės save realizuoja darydami tai, kas jiems patinka ir ką vertina užsienio vartotojai. Tai naujos perspektyvos ir galimybės Lietuvai atrasti kitas dideles pasaulio rinkas“, dalinasi E.Breikštas.

Asm. archyvo nuotr./ Aistė Kesminaitė-Jankauskienė internetinės vilnos prekių parduotuvės „Woolenclogs“, ir konsultacijų bendrovės „Etsy konsultacijos“ vadovė
Asm. archyvo nuotr./ Aistė Kesminaitė-Jankauskienė internetinės vilnos prekių parduotuvės „Woolenclogs“, ir konsultacijų bendrovės „Etsy konsultacijos“ vadovė

Apie tai, kaip „Etsy” platformoje lietuviams sekėsi įveikti pandemijos sukeltus iššūkius dalijasi Aistė Kesminaitė-Jankauskienė internetinės vilnos prekių parduotuvės „Woolenclogs“, ir konsultacijų bendrovės „Etsy konsultacijos“ vadovė: „Deja, bet pirma pandemijos banga labai stipriai išgąsdino nemažą dalį „Etsy“ prekeivių, tad dalis parduotuvių laikinai užsidarė. Taip pat, siuntimo sutrikimai vertė nerimauti, tačiau persijungus į „Express“ siuntas nerimas dingo, ir net prailgę siuntų pristatymo terminai nekėlė bėdų daugumai pirkėjų, o kaip tik kantriai laukdami savo įsigytų prekių, pirkėjai žinučių forma rodė palaikymą ir dėkingumą prekybininkams, už tai, kad net ir tokiu sudėtingu laikotarpiu mes stengėmės jiems suteikti profesionalų aptarnavimą. Pardavimai, palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo ženkliai. Perėjimas prie „Express“ siuntų ne visiems yra toks paprastas – lengvesnės ir mažesnės vertės siuntos ženkliai pabrangsta ir nebegali konkuruoti, jei jas siųstume per kurjerius, tačiau vidutinės vertės ir brangesnės prekės, tam puikiai tinka. Pavyzdžiui amerikiečiui už siuntimą sumokėti 15-20 EUR nėra didelė suma, nes net paprastas siuntimas JAV viduje kainuoja 10-15 dolerių už kilogramo vertės siuntą. Taigi nebijokite pasiūlyti klientams įsigyti „shipping upgrade“ (brangesnę siuntos siuntimo formą), dažnai jie net nežino apie tokią galimybę ir liks jums dėkingi“.

Įsivyravus naujiems e. komercijos rinkos pokyčiams patariama rinktis kokybiškas „Express“ siuntų kurjerių paslaugas. Daugelis klientų vis labiau pereina nuo paprasto ir visiems įprasto korespondencijos siuntimo paštu prie kurjerių paslaugų. Tai vyksta dėl to, kad tokios pasaulinės platformos kaip Amazon, Ebay, Shopify ar Etsy priverčia pardavėjus stengtis sūlyti kokybiškas pristatymo paslaugas. Kitu atveju, siunčiant pigiausiu būdu per paštą nukenčia ne tik pirkėjas, bet ir pardavėjas gaudamas neigiamus atsiliepimus ar būna priverstas grąžinti pinigus už vėluojančią prekę. Dėl COVID-19 šiais metais smarkiai strigo mums įprastų paštų veikla daugelyje pasaulio šalių, ko padarinys – e.komercijos prekeiviai patyrė didžiulius pristatymo vėlavimus, klientų praradimus, blogus reitingus ir kai kurie net buvo priversti uždaryti savo Ebay ar Amazon paskyras. Šiais metais aiškiai pastebimas didžiulis šuolis ir poreikis kurjerinių paslaugų servisui kaip UPS, DHL, TNT, FEDEX, DPD ar kitos siuntų tarnybos. Pardavėjai renkasi siųsti kiek brangiau, bet yra garantuoti, kad siuntos jų klientams bus pristatytos laiku ir vos per kelias dienas į tokias tolimas šalis kaip JAV.

E. komercijos logistika ir prekių pristatymas: kaip korespondenciją keičia kurjeriai

Įvykus dideliems pokyčiams e. komercijos vartotojų elgsenoje, privalo pristaikyti ir verslai – „Omniva LT“ Operacijų departamento direktorė G.Vaitekūnaitė teigia, jog tam, kad visoje Lietuvoje būtų galima kuo dažniau aptarnauti paštomatus, turi būti priimti papildomi darbuotojai ir koreguojami logistiniai procesai.

Asm. archyvo nuotr./„Omniva LT“ Operacijų departamento direktorė G.Vaitekūnaitė
Asm. archyvo nuotr./„Omniva LT“ Operacijų departamento direktorė G.Vaitekūnaitė

G.Vaitiekūnaitė dalijasi pavyzdžiais – „didiname prie paštomatų budinčių kurjerių skaičių, o lapkričio ir gruodžio mėnesiais dirbsime ne tik darbo dienomis, bet ir savaitgaliais. Augantį siuntų srautą taip pat padeda valdyti įvesta naujovė – 20 laikinų siuntų atsiėmimo „Džiaugsmo stotelių“. Jos veikia tiek didžiuosiuose miestuose, tiek mažesniuose. Sparčiai didėjant siuntų skaičiui, užtikriname „pirmas į, pirmas iš“ principo laikymąsi, kuris reiškia, kad anksčiau mums perduotos siuntos pristatomos pirmumo tvarka. Siekiant, kad klientai galėtų pasiekti visada aktualią informaciją siuntų klausimais, dar viena naujovė pristatyta šių metų kalėdiniam sezonui – specialus puslapis „kaledos.omniva.lt“. Čia realiuoju laiku galima matyti visą aktualią informaciją apie pristatymo terminus, darbo laiko pokyčius, „Džiaugsmo stotelių“ adresus ir, aišku, kiek dienų mums dar liko iki šv. Kalėdų.

„Omniva LT“ operacijų vadovė pabrežia, kad „Svarbu suprasti, kad pirmasis karantinas pakeitė žmonių apsipirkimo įpročius: apsipirkimų internetu skaičius išaugo kelis kartus, siuntų bendrovių apimtys – dvigubėjo ar trigubėjo. Tokias apimtis Lietuvoje prognozavome po 1–2 metų ir tam ruošėmės labai strategiškai. Pandemija ir karantinas paskatino pradėti ruoštis anksčiau ir greičiau – ilgesnėje perspektyvoje planuotus veiksmus teko priimti čia ir dabar“. Besikeičiančias rinkos sąlygas nuolat stebime ir, analizuodami vidinius bei rinkos duomenis, priimame sprendimus: kviečiame prie komandos prisijungti naujus darbuotojus, iki Kalėdų beveik 20 proc. išplėsime esamų paštomatų skyrelių skaičių, diegiame naujus sprendimus verslui. Pavyzdžiui, startavome su patogia prekių grąžinimo platforma „FLIPO“, kuri leidžia tiek fizinėje, tiek elektroninėje parduotuvėje įsigytas prekes lengvai gražinti per mūsų paštomatus“.

Partnerio nuotr./Nepaisydama pandemijos chaoso Lietuvos e. komercija drąsiai žengia į pasaulinę rinką Amazon, Ebay, Etsy ir Shopify platformose, pasitelkdama geriausius logistikos sprendimus
Partnerio nuotr./Nepaisydama pandemijos chaoso Lietuvos e. komercija drąsiai žengia į pasaulinę rinką Amazon, Ebay, Etsy ir Shopify platformose, pasitelkdama geriausius logistikos sprendimus

Labai greitai besikeičianti e. komercijos situacija Lietuvoje, ragina taip pat greitai reaguoti ir prisitaikyti verslus – „Siusk24.lt“ siuntų siuntimo platforma tikina, kad pirkėjai įsigytas prekes nori gauti greitai, tikrai ne po savaitės ar dviejų. Verslas, siekdamas sėkmingai veikti rinkoje, turi įsiklausyti į tai, ko nori pirkėjai. Stengtis išpildyti kliento lūkestį gauti siuntinį greitai ir saugiai, kad ir kokie dideli siuntų srautai vyrautų, ir to pasekoje susidarytų siuntų pristatymo vėlavimai. Greitas siuntų pristatymas – garantas, kad pirkėjas liks laimingas, o e.komercijos prekeiviai ir toliau galės skverbtis į pasaulines rinkas. Bet kaip parodė šie metai, užtikrinti sklandų prekių pristatymą yra gana sudėtinga. Pavyzdžiui, pašto paslaugos, išaugus siuntų kiekiui, ypač pablogėjo. Siuntos į Jungtines Amerikos Valstijas, buvo gabenamos net po kelis mėnesius, o į Australiją buvo stabdomos ir grąžinamos atgal. Singapūre pristatymai užtrukdavo iki mėnesio laiko. Kiekvienas verslininkas žino, jog tokios klaidos yra neatleistinos ir nuo jų kenčia geras verslo ar prekės ženklo vardas.

Nors ir šiuo metu pašto siuntų vėlavimai ir problemos jau nėra tokios didelės, bet jų vis dar yra, tad panašu, jog prasidėjus Kalėdiniam sezonui jos vėl pasikartos. Bene geriausia alternatyva pašto paslaugoms – kurjerinių įmonių paslaugos. Yra realių klientų pavyzdžių, kurie, susidūrę su problemomis pandemijos metu, nusprendė neberizikuoti savo reputacija ir klientų pinigais, dėl to pradėjo naudotis kurjerių paslaugomis. Nors ir už siuntų gabenimą tenka mokėti daugiau, bet pristatymo greitis ir saugumas tampa šių dienų pasaulyje tampa itin svarbūs lūkesčiai kiekvienam, ypač kai yra kalbama apie patenkintą pirkėją kitame pasaulio krašte.

Partnerio nuotr./„Siusk24.lt“ siuntų siuntimo platforma
Partnerio nuotr./„Siusk24.lt“ siuntų siuntimo platforma

„Siųsk24.lt“ tikslas yra pasiūlyti pačius patogiausius siuntų gabenimo sprendimus tiek verslo, tiek privatiems klientams. Bendrovę sudaro inovatyvi komanda, todėl ši platforma nuolat tobulėja ir ieško sprendimų iš vien stengdamasi klientams palengvinti siuntų gabenimo rūpesčius. Šioje siuntų siuntimo platformoje palyginti siuntų gabenimo pasiūlymus vienoje vietoje, juos užsisakyti internetu ir būti ramūs dėl greito pristatymo. „Siųsk24.lt“ dirba tik su patikimais kurjeriais, todėl visos jūsų siuntos saugiai ir laiku pasieks gavėją. Tuo rūpinasi profesionali ir ilgametę patirtį turinti komanda!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?