Būtent aukščiausi reikalavimai kokybei, net jei dėl to kartais nukentės įmonės pelningumas, buvo svarbiausias 1995 metais Raseinių rajone įkurtos žuvies perdirbimo įmonės prioritetas. Ši strategija pasiteisino: šiandien Lietuvos ir Norvegijos bendrovė „Norvelita“ – viena didžiausių Europos žuvies perdirbimo įmonių.
„Tiesa, 1995 metais dar ganėtinai nedidelė įmonė pradėjo nuo mažų žingsnelių. Įmonės veikla prasidėjo nuo šaldytos žuvies. Noras augti, gaminti kokybiškus produktus, asortimento plėtra, puikūs, savo darbą išmanantys darbuotojai, skatino įmonės augimą. Būtent siekiant kokybės įmonė kurta kartu su norvegais, kurie kokybę vertina ne vien žodžiais“, – pasakoja V. Globis.
Šiuo metu didžiąją įmonės grupių produkcijos dalį jau sudaro kokybiški lašišos, daugiausia šalto rūkymo, gaminiai. Per metus apdorojama net 23 tūkst. tonų šios Norvegijoje augintos žuvies, taip pat daugiau kaip 2 tūkst. tonų silkės, skumbrės bei kitų baltų žuvų. 95 proc. įmonės produkcijos iškeliauja į Vakarų Europos parduotuves.
Geras vardas padėjo įveikti krizes
„Procesą kontroliuojame nuo žuvies pagavimo iki jo pristatymo į parduotuvių lentynas. Dirbame tik su šviežia lašiša, kuri mums pristatoma kasdien, o tada 16 tūkst. kv. m. gamybiniame plote rūkoma, pjaustoma, pakuojama. Bet vien įrangos nepakanka, kasmet investuojame į įrangos modernizavimą ir, kas dar svarbiau, darbuotojų, kurių įmonės grupėse dabar yra virš 1000, mokymus“, – pasakoja „Norvelitos“ vadovas.
Aukšti kokybės standartai padėjo atlaikyti ne tik ekonomikos krizes, bet ir didžiausią sukrėtimą, pernai pavasarį patirtą gaisrą, kurio metu buvo prarasta pusė gamybinių plotų. „Toks smūgis būtų rimtas iššūkis bet kuriai įmonei. Tačiau sugebėjome išsaugoti visas darbo vietas, itin greitai atgaivinti gamybą, organizuoti procesus su minimaliais tiekimo trikdžiais, kas leido neprarasti klientų.
Nors konkurencija yra didelė, čia mums pasitarnavo klientų pasitikėjimas mūsų įmonės grupėje gaminamų produktų kokybe. Klientai atleido trumpalaikius sutrikimus ir liko ištikimi dėl jau patikrintos gaminių kokybės, kuri atnaujinus gamybinius plotus, patalpas, įdiegus visiškai naujus, modernius įrengimus, tik dar labiau pagerėjo. Be to, komandoje liko dirbti tie patys lojalūs žuvies perdirbimo profesionalai“, – sako V. Globis.
Lemiamas įvertinimas – Vokietijoje
Bendrovė didžiuojasi tarptautinių auditų aukščiausiais įvertinimais. Įmonės grupėje gaminami produktai yra audituojami pagal tarptautinius standartus: IFS (patvirtina, kad įmonė geba suvaldyti rizikas visose maisto gamybos proceso etapuose, geba gaminti saugų ir kokybišką produktą), ASC (rodo, kad žuvys ir jūros gėrybės auginamos laikantis ekologijos, tvarumo ir atsakingumo principų), MSC (nurodo, kad žuvys sugautos laikantis visų vietinių ir tarptautinių įstatymų, nesukeliant grėsmės žuvų populiacijai) standartus, taip pat atlikti privatūs IBEN ir kitų klientų auditai.
„Dar vienas labai reikšmingas nepriklausomas įvertinimas, padėjęs mums įsitvirtinti Vakarų Europoje – 2014 m. gruodžio mėn. nepriklausomas Vokietijos vartotojų leidinys „Stiftung Warentest“ įvertino „Lidl“ užsakymu mūsų įmonės pagamintą rūkytą lašišą kai geriausią – „Sehr gut“ (vok. labai gerai) – produktą Vokietijos rinkoje. Tai yra vienas iš svarbiausių įvertinimų „Norvelitos“ gyvavimo istorijoje“, – sako V. Globis.
Žurnalo „Stiftung Warentest“ tyrėjai savo iniciatyva 2014 metais nupirko ir išbandė 20 skirtingų rūkytos lašišos produktų iš įvairių Vokietijos prekybos tinklų. Buvo atlikti išsamūs bandymai atliekant sensorinį vertinimą, tikrinant, ar produkte yra kenksmingų medžiagų, nematodų, nustatant mikrobiologinę kokybę, vertinant pakuotę, deklaraciją.
Šis įvertinimas Vokietijos maisto prekių rinkoje – bene svariausias, tad jau 2015 m. pavasarį „Lidl“ Vokietiją nusprendė pasirinkti „Norvelitą“ kaip pagrindinį ir strateginį tiekėją.
Prekyba „Lidl“ – kaip vizitinė kortelė
Pasak „Norvelitos“ vadovo, ne mažiau svarbūs kokybės įvertinimai, nors jie ir neįforminami kokiais nors diplomais, kuriuos gali pasikabinti ant sienos, yra bendradarbiavimas su lyderiaujančiais prekybos tinklais.
„Pagaminti kokybišką produktą ir pradėti jį platinti per tarptautinį prekybos tinklą – kiekvieno verslininko svajonė. Mums labai daug davė atėjimas į „Lidl“ tinklą Vokietijoje. Čia vienu šūviu nušauni net kelis zuikius – gauni didelę rinką, išmoksti dirbti su tais, kurių reikalavimai labai aukšti, ir atsiveria dar daugiau durų. Jei pasakai, kad bendradarbiauji su tokiu partneriu, kitiems klientams papildomų garantijų nelabai ir reikia, lieka tik derybos dėl kainos“, – sako V. Globis.
Pradėjus bendradarbiauti su Vokietijos „Lidl“, plačiau atsivėrė ir kitų šalių mažmeninės prekybos tinklų durys, taip pat ir Lietuvoje.
Bendradarbiavimą su Lietuvos „Lidl“ parduotuvių tinklu „Norvelita“ pradėjo nuo vienos prekės – šalto rūkymo lašišos „Ocean“, o šiuo metu jau tiekia daugiau kaip 10 pavadinimų gaminius: tai įvairaus skonio silkių filė „Nautica“, šalto rūkymo skumbrės, karšto rūkymo jūros lydekos vakuuminėse pakuotėse, karpio kepsnelius, sūdytų Atlanto lašišų filė gabaliukus „Norvelita“ bei kitus produktus, kuriuos vertina žuvies mėgėjai.