Nr.1 „Kalnapilio“ nealkoholinio alaus Lietuvoje parduota jau 10 mln. vienetų

Nealkoholinis alus pelno vis daugiau vartotojų simpatijų – nuo 2018 m. iki šių metų gegužės „Kalnapilio“ nealkoholinio šviesiojo alaus pardavimai pasiekė 10 mln. produkcijos vienetų. Kelerius metus iš eilės rinkos lyderiu laikomas nealkoholinis alus ir toliau nepraranda pozicijos. Remiantis „AC Nielsen Baltics“ Lietuvos mažmeninio prekybos indekso duomenimis, pernai „Kalnapilio“ nealkoholinis alus šalies gyventojų buvo perkamiausias šviesiojo nealkoholinio alaus kategorijoje.
Nr.1 „Kalnapilio“ nealkoholinio alaus Lietuvoje parduota jau 10 mln. vienetų
Nr.1 „Kalnapilio“ nealkoholinio alaus Lietuvoje parduota jau 10 mln. vienetų / Kalnapilio-Tauro grupės nuotr.

Tvarus gaminimo būdas

Pasak „Kalnapilio-Tauro grupės“ aludarės Astos Briedienės, nealkoholinio alaus gaminimo procesas prilygsta tradicinio alaus gaminimui.

„Nealkoholinio alaus gamybai naudojame 100 proc. lietuvišką, aukštos kokybės salyklą. Jį išvalome, sumalame ir sumaišę su vandeniu gauname mentalą. Šis yra maišomas specialiame katile prie nustatytos temperatūros. Išfiltravus mentalą, gauname saldų skystį, vadinamą misa – jį tradiciškai verdame apie valandą ir pagardiname apyniais“, – alaus gamybos subtilybes pasakoja ilgametė aludarė.

„Kalnapilio“ nealkoholiniam šviesiajam alui naudojami tiek kartieji, tiek aromatiniai apyniai – toks derinys leidžia pasiekti norimą alaus skonį. Į atvėsinta misą dedamos alaus fermentacijai reikalingos mielės– būtent nealkoholiniam alui yra naudojamos ne įprastos, o tik jo gaminimui tinkamos mielės.

„Mielės nealkoholiniam alui atkeliauja iš Vokietijos. Jos pasižymi tuo, kad alaus fermentacijos metu neišskiria alkoholio, tačiau leidžia užtikrinti malonų alaus aromatą. Norint, kad specialios mielės leistų pasiekti norimą efektą, reikia ne tik kruopščiai paruošti misą, bet ir teisingai atlikti visą fermentacijos procesą“, – pabrėžia A. Briedienė.

Po fermentacijos alus yra filtruojamas ir išpilstomas į įvairią tarą – stiklinius butelius ir skardines.

Toks nealkoholinio alaus gaminimo būdas, kai naudojamos specialios, fermentacijos metu alkoholio neišskiriančios mielės, laikomas vienu tvariausių – norint pašalinti alkoholį iš jau pagaminto alaus reikėtų ne tik papildomos įrangos, bet ir būtų sunaudojama daugiau elektros energijos bei kitų resursų.

Kalnapilio-Tauro grupės nuotr./Nr.1 „Kalnapilio“ nealkoholinio alaus Lietuvoje parduota jau 10 mln. vienetų
Kalnapilio-Tauro grupės nuotr./Nr.1 „Kalnapilio“ nealkoholinio alaus Lietuvoje parduota jau 10 mln. vienetų

Vartotojai imlūs naujiems skoniams

Nuo 2018 m. pagal naują receptą gaminamas „Kalnapilio“ nealkoholinis alus iškart buvo teigiamai įvertintas ir Lietuvos vartotojų – 2019 m. per rinkos tyrimų bendrovės „Rinkos tyrimų centras“ vykdytas akląsias degustacijas skaniausiu nealkoholiniu alumi išrinktas „Kalnapilio“ šviesusis nealkoholinis.

Norint sukurti šalyje ne vienerius metus pirmaujančio nealkoholinio alaus skonį, visų pirma reikia pradėti nuo kokybės, teigia A. Briedienė – tai padeda užtikrinti itin griežti standartai tiek naudojamoms žaliavoms, tiek gamybos procesui.

„Pavyzdžiui, turime patvirtintus griežtus standartus salyklui, kokius kokybės rodiklius ir parametrus jis turi atitikti, kad galėtume iš jo gaminti alų. Tai yra nemenkas iššūkis iš lietuviško derliaus salyklą ruošiantiems gamintojams, nes nedarome jokių išimčių“, – teigia ji.

Pasak pašnekovės, nors į butelius ir skardines pilstomas tos pačios rūšies „Kalnapilio“ nealkoholinis šviesusis alus, vis dar gajus mitas, kad alaus skonis skiriasi: „Tam įtakos gali turėti saulės arba dirbtinė šviesa – didžiausias priešas alui. Būtent dėl gaunamos šviesos alus butelyje gali truputį pakeisti skonį, ko nenutinka su į skardines išpilstytu alumi.“

Tuo tarpu alaus gamintojams tenka prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų įpročių bei lūkesčių ir vis pasiūlyti naujus skonius – šiuo metu „Kalnapilio“ nealkoholinio alaus krepšelyje ne vien tradicinis šviesus alus, bet ir nealkoholinio alaus kokteiliai su citrinų, greipfrutų, arbūzų, vyšnių ir egzotinių vaisių sultimis.

Nauji skoniai buvo sėkmingai įvertinti ir nepriklausomų vertintojų – „Kalnapilio Lite“ nealkoholinis arbūzų skonio alus šiemet pelnė II vietą gėrimų kategorijoje „Nielsen“ organizuotuose „Best New Launch 2021“ apdovanojimuose, nurungdamas kitus alkoholinius gėrimus.

Pasak gamintojos atstovės, „Kalnapilio-Tauro grupės“ planuose numatoma ir toliau plėsti nealkoholinio alaus krepšelį, šalies vartotojams pasiūlant vis daugiau naujienų.

„Lietuvos gyventojai daugiau keliauja ir ragauja, todėl nori tos įvairovės ir vietinėje alaus rinkoje – auga poreikis ne tik įvairiems, bet ir ypatingiems nealkoholinio alaus skoniams, sparčiai populiarėja įvairūs nealkoholiniai alaus kokteiliai“, – komentuoja aludarė A. Briedienė.

Pateisina vartotojų lūkesčius

Šiuo metu naujoje nealkoholinio „Kalnapilio“ alaus reklamoje pasirodantis šalies krepšinio legenda Arvydas Sabonis pasirinktas ne veltui. Reklaminiame klipe jis perduoda draugams nealkoholinį alų it krepšinio kamuolį aikštelėje, galiausiai ištaria žodžius: „būti populiariausiu – tai visada būti dėmesio centre“. Tai galioja tiek jam, tiek ir „Kalnapilio“ nealkoholiniam alui.

„Ilgą laiką gamindami šalies vartotojų pamėgtą nealkoholinį alų jaučiame didelę atsakomybę pateisinti jų lūkesčius – ne tik išlaikyti puikų alaus skonį, bet ir jo kokybę, kad kas kartą atsidarius butelį ar skardinę vartotojas gautų tai, ko ir tikisi“, – sako A. Briedienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis