Bendrovės „Synopticom“ atliktos lankytojų apklausos duomenimis, apie 30 proc. visų lankytojų – specialistai, daugiausia – statybos inžinieriai ir architektai. Apklausos duomenys rodo, kad pagrindiniai apsilankymo tikslai – noras susipažinti su statybų rinkos naujienomis ir konkretūs pirkiniai. Į klausimą, kas parodoje patiko labiausiai, dauguma lankytojų atsakė, kad didžiausias „Resta“ privalumas tas, kad čia visos statybų temos ir jų pasiekimai sutelkti vienoje vietoje. Kitas privalumas – stenduose dirbantys specialistai, kurie gali suteikti profesionalią informaciją, todėl „Restoje“ tikrai nenusipirksi „katės maiše“. Taigi, į parodą nemažai lankytojų atvyksta jau susiplanavę konkrečius pirkinius.
Lankytojai taip pat atkreipė dėmesį, kad šiais metais parodoje buvo labai daug naujienų, inovacijų, įspūdingai įrengtų stendų, stebėjosi, kad statybų technologijos taip stipriai pažengę į priekį ir vien nagingų rankų čia jau nebeužtenka.
„Synopticom“ atlikta apklausa parodė, kad lankytojai parodą įvertino labai palankiai ir daugiau kaip 70 proc. ketina į ją atvykti ir kitais metais bei rekomenduos joje apsilankyti savo draugams bei pažįstamiems. Palankių vertinimų sulaukė ir parodoje vykę renginiai, Atvelykio šventė bei parodos naujovė – specialus Šeimos bilietas.
Sustiprino partnerystes
Daugelis parodos dalyvių teigia, kad „Resta“ yra ne tik proga pademonstruoti turimą, aukštos kokybės įrangą, statybines medžiagas ar paslaugas, bet ir puikus šansas sustiprinti jau turimus ryšius su partneriais ir kolegomis.
„Mūsų gaminamos prekės ir turimos technologijos yra labai nišinės, todėl gausybės žmonių savo stendu nepritraukiame. Tačiau ne vienas profesionalas inžinierius ar projektuotojas apsilankė, pasižiūrėjo, kokias technologijas siūlome. Be nuolatinių kolegų ir partnerių stende turėjome ir keletą visiškai naujų svečių“, - teigia vienas iš „Robert Bosh“ atstovų Baltijos šalyse Danas Ivanickas.
Panašiomis nuotaikomis gyveno ir įspūdingą techniką pristačiusios bendrovės „Konekesko Lietuva“ atstovai. Ši įmonė prekiauja žemės ūkio technika ir padargais, statybine, komunaline, kelių statybos, miškų, sandėliavimo technika ir įranga, visos technikos atsarginėmis dalimis, teikia technikos priežiūros ir remonto paslaugas.
„Metai iš metų mūsų stende lankosi tie patys klientai – savo sričių profesionalai. Šie žmonės ateidami ieško naujovių, bet kartu puikiai suvokia, ko reikia jų kasdieniam darbui“, - apie svarbių ryšių puoselėjimą pasakoja bendrovės atstovas Arūnas Garbauskis.
„Aco Nordic“ techninis konsultantas Simonas Jakubonis pastebi, kad tik apie dešimtadalį bendrovės gaminamos produkcijos gali naudoti paprasti vartotojai. Visa kita produkcija – išimtinai verslo klientams siūloma ir statybų pramonėje naudojama produkcija.
„Štai čia matote betoninį naftos atskirtuvą, kuris dažniausia naudojamas degalinėse. Taigi – tai labai siaurai vartotojų grupei reikalingas įrenginys. Tačiau pastebime, kad ir paprasti vartotojai domisi inžinerijos naujovėmis“, - teigia S. Jakubonis.
Užmegzti netikėti kontaktai
Paroda nudžiugino ne tik maloniais susitikimai su senais partneriais, bet ir naujomis pažintimis bei tendencijomis.
Pašto dėžutes iš aliumino gaminančios ir jomis prekiaujančios bendrovės „Hasas“ stendas buvo visai nedidukas ir tarsi pasislėpęs parodos kamputyje, bet jau pirmą parodos dieną bendrovė sulaukė netikėtų svečių iš Islandijos, Rusijos, kitų šalių, kurie susidomėjo bendrovės gaminama produkcija ir turi labai konkrečių planų.
„Iš tikrųjų galime sakyti, kad maloniai nustebome sulauktu dėmesiu. Tikimės, kad šiandien užmegztos pažintys su svečiais iš užsienio ateityje bus svarbios, tačiau malonu, kai apsilanko ir paprasti vartotojai, kurie domisi mūsų gaminama produkcija“, - pasakoja bendrovės direktorė Margarita Račkauskaitė.
Ji pastebi, kad žmonės parodoje domėjosi jų gaminamomis į sieną įmontuojamomis pašto dėžutėmis bei tokiomis, į kurias korespondencija patenka ne per viršų, o per priekį, mat taip laiškai ir spauda nesušlampa.
Gausaus būrio susidomėjusių statybininkų sulaukė ir veržlūs bendrovės „Ottensten“ atstovai. Aukštos kokybės ir inovatyviais statybos įrankiais prekiaujančios bendrovės vadybininkai pastebėjo, kad jų pirkėjai – itin specifinė auditorija.
„Statistikos nevedame, bet tikrai žinome, kad didžioji dalis Danijoje gaminamos ir čia, Lietuvoje, parduodamos produkcijos grįžta atgal į Skandinavijos šalis, konkrečiai – Norvegiją. Lietuviai statybininkai mūsų įrankius arba vežasi į Norvegiją, kur stato namus, arba į Norvegiją veža juos naudojant čia, Lietuvoje, suręstas konstrukcijas“, - pastebi bendrovės atstovas Nerijus Šukys.
Nekilnojamojo turto agentūros „Citus“ darbuotojos taip pat sparčiai sukosi: jos pastebėjo, kad parodos lankytojai pirko ne tik butus ir namus, bet ir žemės sklypus bei sklypus ramiose vietose – prie ežerų.
„Pastebime, kad pastaruoju metu daug žmonių ne tik perka, bet ir parduoda nekilnojamąjį turtą. Šiandien mūsų stende apsilankiusių pirkėjų ir pardavėjų santykis praktiškai vienodas“, - teigia „Citus“ direktorė Viktorija Čijunskytė.
Dalyvių pamokos lankytojams
Nemažai parodos dalyvių užsiėmė ir edukacine veikla – demonstravo lankytojams, kaip atlikti tam tikrus statybos darbus, dalino interjero patarimus.
„Mūsų stende meistrai demonstravo, kaip sumontuoti stoglangį. Nagingesnis vyras tai tikrai gali padaryti pats, mat nereikia lipti ant stogo – stoglangis montuojamas iš vidaus“, - pasakojo „Velux“ atstovė Gintarė Gudelienė.
Be to, „Velux“ stende apsilankę žmonės tobulino ir savo žinias – domėjosi stogo langų naujovėmis. Ypač dažni klausimai ateinant vasarai – kaip apsaugoti kambarį nuo uodų ir kartais įkyrokų saulės spindulių. Visus atsakymus pateikė profesionalai.
„Ateinantys žmonės paprastai išreiškia tokį norą: „noriu, kad būtų gražu ir madinga“. Tuomet jiems atsakau, kad madinga ir gražu tai, kas Jums patinka“, - apie parodos metu pateiktas pamokas pasakoja dekoratyviniu tinku prekiaujančios bendrovės „Decoramentum“ direktorė Tatjana Firsanova.
Visgi interjero ekspertė pastebi tendenciją, kad paprasti žmonės renkasi blizgų sienų dekoro variantą, o profesionalūs dizaineriai, architektai – grubesnę, šaltesnę betono imitaciją.
Parodos statistika:
540 dalyvių
13 pasaulio šalių: Lietuvos, Austrijos, Baltarusijos, Didžiosios Britanijos, Čekijos, Estijos, Italijos, Latvijos, Lenkijos, Suomijos, Turkijos, Ukrainos, Vokietijos
44.260 lankytojų
33. tūkst.. kv.m. parodos plotas
50 įvairių renginių: konferencijų, seminarų, diskusijų, pristatymų